Πιο μαύρο παρά ποτέ βλέπει το μέλλον η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών, οι οποίοι παραμένουν για δέκατο διαδοχικό μήνα, πρώτοι στη λίστα απαισιοδοξίας στην Ευρώπη. Οι επιπτώσεις της κρίσης, η διαδικασία προσαρμογής στα νέα οικονομικά δεδομένα, αλλά κυρίως ο φόβος για την εξάπλωση της ανεργίας, κάνει τους Έλληνες καταναλωτές να τα βλέπουν όλα μαύρα.Οι καταναλωτές είναι ιδιαιτέρα απαισιόδοξοι με τον Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα να σημειώνει περαιτέρω υποχώρηση τον Δεκέμβριο και διαμορφώνεται στις 65,6 μονάδες (από 67,3).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της νέας έρευνας που έδωσε στην δημοσιότητα το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το 76% των καταναλωτών θεώρει πως το επόμενο διάστημα η οικονομική του κατάσταση θα επιδεινωθεί αισθητά, ενώ το 14% απλώς δεν αναμένει μεταβολές στα οικονομικά του.
«Μαύρες» είναι και οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση της χώρας. Οι προβλέψεις των νοικοκυριών για το προσεχές 12-μηνο επιδεινώνονται κατά 7 μονάδες τον Δεκέμβριο και καταγράφουν νέα ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -76,6 μονάδες. Το συντριπτικό 83% προβλέπει πλέον ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση (από 76%), ενώ το 5% αναμένει ελαφρά βελτίωση.
Τα νοικοκυριά που έχουν χρεωθεί αυξάνονται συνεχώς με το ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών που αναφέρει ότι έχει αυξήσει λίγο ή πολύ την αποταμίευσή του να διαμορφώνεται στο 20% (από 21%), ενώ τα ποσοστά εκείνων που δηλώνουν ότι «μόλις τα βγάζουν πέρα» αλλά και όσων δηλώνουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους να παγιώνονται αντίστοιχα στο 59% και 10%.
Ούτε όμως η ανασφάλεια σχετικά με την ανάγκη για επιπρόσθετα μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής έχει περιοριστεί, με τους Έλληνες να μην βλέπουν ανάκαμψη της οικονομίας το 2011, ενώ οι προβλέψεις των καταναλωτών για την εξέλιξη της ανεργίας, προσεγγίζουν το υψηλό ρεκόρ του Σεπτεμβρίου, στις +87,9 μονάδες, καθώς το 94% των πολιτών προβλέπει αύξησή της.
Τέλος, αισθητή είναι και η υποχώρηση της πρόθεσης για μείζονες αγορές με το σχετικό δείκτη να χάνει 11 μονάδες και να διαμορφώνεται στις -69,8 μονάδες. Το 81% των Ελλήνων καταναλωτών προβλέπει λίγο ή πολύ λιγότερες δαπάνες το επόμενο διάστημα, ενώ ένα 11% αναμένει σταθερότητα στα σχετικά έξοδά του.
Ανοδική η πορεία του οικονομικού κλίματος σε ΕΕ και Ευρωζώνη
Και ενώ η Ελλάδα «ντύνεται» στα μαύρα, στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωζώνη, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος συνεχίζει να βελτιώνεται και τον Δεκέμβριο και διαμορφώνεται κατά 1,0 και 1,1 μονάδες αντίστοιχα υψηλότερα σε σχέση με τον Νοέμβριο, στις 106,1 και 106,2 μονάδες.
Ακόμα και οι αρνητικές προβλέψεις καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους το επόμενο 12μηνο περιορίζονται οριακά.
ΠΗΓΗ:politis.gr
Πιο μαύρο παρά ποτέ βλέπουν το μέλλον οι Έλληνες
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917
Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...
-
O ΩΡΑΙΟΣ ΤΟΥ GREY'S ANATOMY Είναι η αλήθεια σε λίγα λεπτά video! Όλη η αλήθεια για την showbiz! Ο Eric Dane, γνωστός για τον ρόλο του ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου