συνέντευξη στον Δημήτρη Ζαφειρόπουλο dzafeiropoulos@elkosmos.gr
Στις πρόσφατες προεδρικές εκλογές του Ιράν, τα δυτικά ΜΜΕ παρουσίασαν μια αρνητική εικόνα για την κυβέρνησή σας και τη χώρα σας. Πιστεύετε ότι υπήρχε κάποιο σχέδιο πίσω από αυτή την υπόθεση; Οπωσδήποτε τα τελευταία 30 χρόνια μετά την Επανάσταση, αντιμετωπίζουμε πάντα τέτοια φαινόμενα. Και πιστεύουμε ότι όσο το Ιράν επιμένει να παραμένει ανεξάρτητη χώρα και να μην εξαρτάται από τις "μεγάλες δυνάμεις", αυτό το φαινόμενο είναι κάτι το φυσικό, που θα το έχουμε και στο μέλλον. Ωστόσο, μεταξύ εχθρών που έχουμε στο εξωτερικό, έχουμε και πολλούς φίλους, όπως και η Ελλάδα. Είναι πιέσεις που ασκούνται στο Ιράν, ώστε να εγκαταλείψει τα αντιμπεριαλιστικά του σχέδια. Βεβαίως, αν το Ιράν ήταν σύμμαχος με αυτές τις χώρες, ήταν εταίρος με αυτές, δεν θα αντιμετώπιζε τέτοια προπαγανδιστική επίθεση.
Οι χώρες όπως η Μ. Βρετανία και οι ΗΠΑ, παρουσιάζουν την ιρανική κοινωνία, ως μια πολύ κλειστή και αντιδημοκρατική κοινωνία. Ποια η πραγματικότητα του Ιράν; Οι θέσεις της Βρετανίας και της Αμερικής, αντανακλούν την οπτική με την οποία αντιμετωπίζουν το Ιράν, σε όλο αυτό το διάστημα των 30 ετών, όπως σας είπα νωρίτερα. Η εχθρική πολιτική της Βρετανίας εναντίον του Ιράν έχει ιστορία 300 ετών. Βεβαίως σήμερα, η Βρετανία δεν έχει την ίδια δύναμη που είχε στο παρελθόν, ωστόσο η βούλησή της, παραμένει η ίδια, όσον αφορά στο Ιράν. Όσον αφορά στους Αμερικανούς, έχουμε ακούσει τελευταία κάποια θετικά λόγια, από τον νέο Πρόεδρο. Σύμφωνα με τον πολιτισμό μας, της Ανατολής και του Ισλάμ, όταν μας χαμογελάει κάποιος, θα πρέπει να ανταποκριθούμε και εμείς με χαμόγελο. Έχει την τύχη λοιπόν ο κ. Ομπάμα να εγκαταλείψει τις εχθρικές πολιτικές των παλαιότερων κυβερνήσεων και από την άλλη, θα υπάρχει αντίστοιχη ανταπόκριση από το μέρος μας. Βεβαίως σήμερα, στην πράξη, δεν έχουμε δει κάτι το θετικό. Όσον αφορά στην κατηγορία ότι είμαστε μια κλειστή χώρα, η κοινωνία της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν, είναι μια κοινωνία με βάση τις αξίες. Εάν δεν υπήρχε η αξία της υπεράσπισης του πολιτισμού και της θρησκείας μας, δεν υπήρχε κανείς λόγος για να επαναστατήσουμε πριν 30 χρόνια. Στο καθεστώς του Σάχη, που ήταν από τα πιο ακραία καθεστώτα στη σύγχρονη ιστορία, επειδή ήταν συνοδοιπόρος με τις μεγάλες αυτές δυνάμεις, δεν είχαν απευθύνει τέτοιες κατηγορίες. Νομίζω ότι υπάρχουν αρκετές ενδείξεις ότι στη χώρα μου υπάρχει δημοκρατία, όπως η συμμετοχή του 85% των ψηφοφόρων στις τελευταίες εκλογές, στοιχείο που δείχνει ότι η κοινωνία μας είναι μια ανοιχτή κοινωνία. Εάν υποθέσουμε ότι ένα κριτήριο για το αν μια κοινωνία είναι ανοικτή, είναι η άσκηση έντονης κριτικής εναντίον των αξιωματούχων των κυβερνήσεων, τότε αυτό το κριτήριο, το πληρούμε και εμείς. Εάν για παράδειγμα η παρέμβαση ξένων δυνάμεων στις εσωτερικές υποθέσεις και η αντίδραση του Ιράν απέναντι σε αυτό, και τα πιστεύω μας σε ορισμένα σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, όπως εναντίον της ομοφυλοφιλίας, θεωρούνται ως ένδειξη κλειστής κοινωνίας, αυτό το αφήνω στην δική σας κρίση... Για ποιο λόγο στη δική μας κοινωνία υπάρχει θετική γνώμη για την Ελλάδα; Από την άλλη όμως, γιατί υπάρχει τόση ανησυχία και προβληματισμός απέναντι στις κινήσεις Βρετανών και Αμερικανών; Όλα αυτά έχουν τη ρίζα τους στις ενέργειες που έχει κάνει κάθε μια από αυτές τις χώρες εναντίον του Ιράν.
Παρά την εκλογή Ομπάμα, αμέσως μετά, το Ισραήλ συνέχισε να εξαπολύει απειλές κατά του Ιράν. Σε περίπτωση που γίνουν πράξη αυτές οι απειλές, πώς θα απαντήσετε; Είναι μέρος ενός ψυχολογικού πολέμου. Το Ισραήλ ούτε μπορεί, ούτε το συμφέρει να κάνει κάτι τέτοιο. Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλές πιθανότητες να πραγματοποιηθεί μια τέτοια κουτή ενέργεια. Είναι πολύ εύκολο να αρχίσει κάποιος πόλεμο, να τον τελειώσει όμως είναι πολύ δύσκολο. Η Δύση, οι χώρες της Ευρώπης, πρέπει να ανησυχούν για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν; Κανένας λόγος. Η κοινωνία μας, είναι μια ανοιχτή κοινωνία. Δεν κρύβεται τίποτε. Οι Αμερικανοί και οι Ευρωπαίοι, γνωρίζουν πολύ καλά, ότι η δυνατότητα εμπλουτισμού του ουρανίου του Ιράν, είναι κάτω του 5%. Δηλαδή κάνει λιγότερο από το 5% της διαδικασίας απεμπλουτισμού του ουρανίου. Και αυτό το ποσοστό, δεν έχει καμία άλλη χρήση, παρά ειρηνική, π.χ. για τη βιομηχανία. Ο πληθυσμός μας είναι νέος, άνθρωποι οι οποίοι αναζητούν οικονομική δραστηριότητα. Οι νέοι είναι αυτοί που δημιούργησαν αυτή τη δυνατότητα για τη χώρα. Καμία χώρα δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι "αυτή" έδωσε την τεχνολογία στο Ιράν. Και οι νέοι αναμένουν από την κυβέρνηση, να προχωρήσει η τεχνολογική πρόοδος της χώρας, για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και ανάπτυξη της οικονομίας. Δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια αφορμή για να ασκήσουν πιέσεις εναντίον μας.
Και ο Πρόεδρος Αχμαντινετζάντ, αλλά και άλλοι αξιωματούχοι του Ιράν, έχουν αναφερθεί ότι το "ολοκαύτωμα" των εβραίων χρησιμοποιείται για σιωνιστική προπαγάνδα. Είναι αυτή η επίσημη θέση του κράτους σας; Η θέση της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν έχει ως εξής: ο πρόεδρός μας, ένας καθηγητής, με πάνω από 20 χρόνια εμπειρία ως καθηγητής αλλά και ερευνητής, διατύπωσε ένα ερώτημα. Το ερώτημα είναι το εξής: "αν έχει γίνει αυτό το γεγονός, ήταν στην Ευρώπη, γιατί θα πρέπει να πληρώσουν το κόστος, οι λαοί της Μέσης Ανατολής; Και αν δεν υπήρχε, γιατί δεν επιτρέπεται να γίνει επανεξέταση, να ξαναγίνει έρευνα; Αυτή είναι η πραγματικότητα των όσων είπε ο Πρόεδρος. Αυτό δεν σημαίνει ότι "αρνούμαι" το ολοκαύτωμα. Είναι ένα ερώτημα ενός καθηγητή για την επανεξέταση ενός ιστορικού γεγονότος. Εδώ υπάρχει και ένα παράπονο απέναντι στη Δύση. Στον "ελεύθερο κόσμο" όπως τον αποκαλούν, έρχεται κάποιος και προσβάλλει τα ιερά και τα όσια ενός πληθυσμού, πάνω του ενός δισεκατομμυρίου ανθρώπων, όταν με τόση ευκολία, στον ελεύθερο αυτό κόσμο λένε ότι δεν υπάρχει Θεός, όταν ισχυρίζονται όλοι αυτοί ότι η δημιουργία έχει γίνει με τυχαία γεγονότα, όταν σε ορισμένες κοινωνίες επιτρέπονται να έχουν κάποια ζώα ως θεό τους, όταν στη Βρετανία επιτρέπεται σε δύο άνδρες να μπουν στην εκκλησία και να παντρευτούν. Δεν μπορούμε σε αυτόν τον κόσμο να θέσουμε ένα ερώτημα;
Σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης, το να αρνηθεί κάποιος το ολοκαύτωμα είναι ποινικό αδίκημα. Το θεωρείτε δημοκρατικό αυτό; Πιστεύω ότι σε ένα "ανοικτό" περιβάλλον διαλόγου, μπορεί να τεθεί οποιοδήποτε θέμα. Ο Θεός έχει δώσει την ελευθερία του λόγου στον άνθρωπο, ώστε με την άσκηση του λόγου του να συνομιλεί και να ανταλλάσσει απόψεις, με όποιον έχει διαφορετικές αντιλήψεις. Με ποια κριτήρια δικαιοσύνης, ορισμένες αυτές χώρες, θέτουν μια κόκκινη γραμμή στο συγκεκριμένο αυτό θέμα, αλλά από την άλλη επιτρέπεται σε ορισμένους να προσβάλλουν την πίστη άνω του ενός δισεκατομμυρίου μουσουλμάνων;
Τους τελευταίους μήνες, στην ελληνική κοινωνία έχει ξεκινήσει μία συζήτηση για το αν θα πρέπει να γίνει τζαμί στην Αθήνα. Η Σαουδική Αραβία έχει ενδιαφερθεί να χρηματοδοτήσει ένα σουνιτικό τζαμί. Το Ιράν θα ενδιαφερόταν να κάνει ένα σιιτικό τζαμί; Να σας απαντήσω με τον εξής τρόπο: στην κοινωνία του Ιράν, όπου το 98,5% του πληθυσμού είναι μουσουλμάνοι, υπάρχουν πάρα πολλές εκκλησίες και συναγωγές. Και επίσης ναοί των Ζωροαστρών. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΗΕ, στο Ιράν, από πολλά χρόνια πριν, υπήρχε σεβασμός στα δικαιώματα των θρησκευτικών μειονοτήτων. Είναι φυσικό να αναμένει λοιπόν κανείς, οποιοσδήποτε άνθρωπος, να υπάρχει με βάση τη νομιμότητα και τους νόμους της κάθε χώρας, ελευθερία άσκησης θρησκευτικών δικαιωμάτων, για τους πιστούς όλων των θρησκειών. Πόσο μάλλον σε μια χώρα, που έχει πλούσια ιστορία και έναν πλούσιο πολιτισμό όπως η Ελλάδα. Όλος ο παγκόσμιος πολιτισμός, η όλη παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, προέρχεται από την Ελλάδα, το Ιράν και άλλες δύο χώρες. Γιατί λοιπόν υπάρχει μια τέτοια ανοιχτή οπτική και σκέψη από την πλευρά των Ελλήνων; Γιατί αυτή η κοινωνία, που δίνει τόση βάση στην ηθική και διαφέρει από τις άλλες δυτικές χώρες, σε ό,τι αφορά στους ηθικούς κανόνες; Αυτά έχουν ρίζα τον πολιτισμό σας. Πιστεύω ότι θα πρέπει να ισχύσει σε ολόκληρο τον κόσμο η ελεύθερη άσκηση θρησκευτικής λατρείας. Εμείς, όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, δεν πιστεύουμε στις διαφορές μεταξύ σιιτών και σουνιτών και οποιαδήποτε κίνηση και αν κάνουμε, αφορά στην κοινή μας πορεία. Ωστόσο θα αναμέναμε, με βάση τα όσα είπα, και την πλούσιά σας ιστορία, τη διαφορετική σας αντίληψη, από τους άλλους δυτικούς. Θα αναμέναμε την απόφαση για αυτό το θέμα. Το να υπερασπίζεσαι την πατρίδα σου δεν είναι τρομοκρατία Τι απαντάτε σε αυτούς που ταυτίζουν οργανώσεις όπως η Hamas και η Hizzbullah με την τρομοκρατία; Σε καμία περίπτωση αυτές οι δύο οργανώσεις δεν έχουν σχέση με τρομοκρατία. Είναι άνθρωποι που αγωνίζονται για να αποκτήσουν μία γη, μία πατρίδα. Θυμάμαι χαρακτηριστικά πριν αρκετά χρόνια, όταν συνομιλούσα με έναν συναδελφό μου, Παλαιστίνιο διπλωμάτη, το πώς με κοίταξε όταν του είπα ότι θα γυρίσω στην πατρίδα μου. Δεν φαντάζεσαι πόσο τυχερός είσαι, μου είπε, που έχεις την δυνατότητα να πηγαίνεις ελεύθερα στην πατρίδα σου και να μην χρειάζεσαι άδεια για αυτό, από ένα κατοχικό καθεστώς. Το Ισραήλ, δεν μπορεί να γκρεμίζει σπίτια απάνω σε οικογένειες και να λέει ότι αυτό είναι αμυντική πολιτική. Και την ίδια ώρα να κατηγορεί όσους του αντιστέκονται για τρομοκρατία. Αυτή είναι η πάγια τακτική του σιωνισμού.
πηγη: www.elkosmos.gr