Η βόμβα που οι κύκλοι της F1 περίμεναν από την BMW έσκασε τελικά. Στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν στο Μόναχο οι άνθρωποι της εταιρείας ανακοίνωσαν ότι στο τέλος του 2009 η ομάδα BMW Sauber F1 Team θα αποσυρθεί από το πρωτάθλημα.
«Το BMW Group δεν θα συνεχίσει στη Formula 1 μετά το πρωτάθλημα 2009. Οι πόροι που θα αποδεσμευτούν ως αποτέλεσμα, θα διατεθούν στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και έργων. Η απόφαση να αναπροσαρμόσουμε τις δραστηριότητες της BMW Motorsports πάρθηκε χθες από το Διοικητικό Συμβούλιο».
Η ομάδα της F1 ήταν – αν και στα μέσα της σεζόν- απογοητευτική. Ωστόσο ο Πρόεδρος του ΔΣ της γερμανικής εταιρίας Δρ. Norbert Reithofer δήλωσε: «Φυσικά, είναι μια δύσκολη απόφαση για εμάς αλλά είναι ένα αναγκαίο βήμα στην ανασχεδιασμό της στρατηγικής της εταιρίας. Η υπεροχή μιας εταιρίας θα καθορίζεται πλέον όλο και περισσότερο από τη βιωσιμότητα της και την περιβαλλοντική της συμβατότητα και αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο θέλουμε να παραμείνουμε στην κορυφή. Διαρκώς επανεξετάζουμε τα έργα και τις πρωτοβουλίες μας για να δούμε τη μελλοντική τους βιωσιμότητά. Η F1 δεν αποτελεί στόχο υψηλής προτεραιότητας για εμάς. Ο Mario Theissen είναι επικεφαλής από το 1999 του προγράμματός μας για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Είχαμε πολλές και μεγάλες επιτυχίες αυτήν την περίοδο, μερικές και στη F1. Θα ήθελα να εκφράσω την ειλικρινή μου ευγνωμοσύνη στον Mario Theissen και την ομάδα του για αυτές τις επιτυχίες. Οι άνθρωποι της BMW ανακοινώνουν την αποχώρηση σε συνέντευξη Τύπου
Μας πήρε μόνο 3 χρόνια μέχρι να εδραιωθούμε στις κορυφαίες ομάδες, δυστυχώς όμως δεν καταφέραμε τόσο καλά φέτος. Τα δέκα χρόνια εμπειρίας μας στη F1 έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των κινητήρων μας. Από την εμπλοκή μας στην F1 έχουμε κερδίσει σε τεχνολογία, αλλά και σε ανταγωνιστικό πνεύμα. O Πρόεδρος του ΔΣ της γερμανικής εταιρείας Δρ. Norbert Reithofer
Καθώς πήραμε την απόφαση μόλις χθες, θα συνεχίσουμε να εκτιμούμε τα διάφορα σενάρια και θα προσπαθήσουμε να βρούμε την καλύτερη δυνατή λύση για το προσωπικό στο Hinwil και τα στελέχη της Formula 1. Γνωρίζουμε τις ευθύνες μας και θα ενημερώσουμε τους εργαζόμενους αμέσως μόλις μπορούμε να δώσουμε περισσότερες και σαφής λεπτομέρειες».
Γύρισε την πλάτη στην F1 η BMW
O Mario Theissen δήλωσε: «Φυσικά όλοι εμείς που δουλεύουμε στην αγωνιστική ομάδα BMW- Sauber θα θέλαμε να συνεχίσουμε και να αποδείξουμε ότι αυτή η χρονιά ήταν απλά ένας «λόξυγκας» έπειτα από τρεις πολύ καλές και επιτυχημένες χρονιές. Βέβαια μπορώ να κατανοήσω από επιχειρηματικής πλευράς πώς πάρθηκε αυτή η απόφαση. Τώρα δεν μένει παρά να επικεντρωθούμε στους εναπομείναντες αγώνες και να αποδείξουμε το αγωνιστικό μας πνεύμα προσπαθώντας για καλά αποτελέσματα καθώς θα αποχαιρετάμε τη F1».
Η BMW ωστόσο δεν έχει αποφασίσει ακόμα τι θα κάνει με την BMW Sauber F1 Team. Τα ενδεχόμενα είναι να κλείσει οριστικά την ομάδα, οπότε θα αδειάσει μία θέση στο πρωτάθλημα, ή εναλλακτικά θα βρει αγοραστή και η ομάδα θα τρέξει του χρόνου με άλλη ιδιοκτησία.
O Mario Theisen
Ωστόσο η FIA άρπαξε την ευκαιρία για να ξεκινήσει νέα διαμάχη με τη FOTA κατηγορώντας τους εμμέσως για τα δρώμενα στην F1. Έτσι μετά την Honda και η BMW αποφάσισε να πάρει το δρόμο που οδηγεί στην έξοδο. Το επιχείρημα του Max Mosley στην πρόσφατη διαμάχη με FOTA ήταν ότι με τους περιορισμούς των δαπανών εξέλιξης που προωθούσε θα απέτρεπε την αποχώρηση και άλλων κατασκευαστών από την F1. Τελικά οι κανονισμοί δεν πέρασαν και τώρα η FIA χαίρεται γιατί το θεωρεί πλήγμα στη συνοχή και τα σχέδια της FOTA. H FIA μάλιστα εξέδωσε και δελτίο Τύπου για την αποχώρηση της BMW όπου αναφέρει ότι δεν θεωρεί έκπληξη την αποχώρηση του γερμανού κατασκευαστή και λίγο πολύ αναφέρει:
Aκόμα δεν γνωρίζουν τι θα γίνει με το προσωπικό της ομάδας
Η FIA λυπάται για την απόφαση της BMW να αποσυρθεί από τη F1, όμως αυτό δεν την εκπλήσσει. Είναι εμφανές ότι τον τελευταίο καιρό το μηχανοκίνητο σπορ δεν μπορεί πλέον να αγνοήσει την οικονομική κρίση.
Δεν μπορούμε να έχουμε την απαίτηση από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να συνεχίσουν να επενδύουν τεράστια χρηματικά ποσά στη F1 όταν την ίδια στιγμή για να επιβιώσουν κλείνουν εργοστάσια και κάνουν περικοπές.
Δεν θέλει να ακούσει ο Robert Kubica
Για αυτό και η FIA είχε προετοιμάσει κανονισμούς για να μειώσει δραματικά τα κόστη. Τα μέτρα αυτά ήταν αναγκαία για μειωθεί η πίεση της F1 στους κατασκευαστές -ύστερα και από την αποχώρηση της Honda - αλλά και για να γίνει πιο ελκυστική σε νέες ομάδες
Αν σε αυτούς τους κανονισμούς δεν είχαν αντιταχθεί με σθένος κάποιες ομάδες, η αποχώρηση της BMW όπως και άλλες μελλοντικές ανακοινώσεις, ίσως και να είχαν αποφευχθεί.
Άνεργος στο τέλος του 2009 και ο Nick Heidfeld Παρόλα αυτά σαν αποτέλεσμα της διατήρησης της καμπάνιας της FIA για τη μείωση στα κόστη, νέα μέτρα πρόκειται να συμφωνηθούν που θα διευκολύνουν την είσοδο νέων ομάδων και θα επιτρέπουν στις ήδη υπάρχουσες ομάδες να συμμετέχουν με μειωμένους προϋπολογισμούς.
Είναι πια γνωστό ότι αυτά τα μέτρα δεν προχώρησαν τόσο όσο θα θέλαμε (η FIA), όμως ο συμβιβασμός ήταν απαραίτητος για την ηρεμία στην F1. Ελπίζουμε ότι αυτό θα είναι αρκετό για να αποτρέψει μελλοντικές αποχωρήσεις και να αποτελέσει ένα συμπαγές θεμέλιο για τη F1.
Η FIA σαν θεματοφύλακας του σπορ είναι προσηλωμένη στο να εξασφαλίσει ότι η F1 παραμένει οικονομικώς προσιτή για τις αγωνιζόμενες ομάδες και πάντα θα λειτουργεί προκειμένου να εξασφαλίσει ότι αυτό θα διατηρηθεί.
ΠΗΓΗ: WWW.ZOUGLA.GR