«Εμπρός» για νέες δράσεις στην πόλη μας!

Tην περασμένη Παρασκευή στις 19:00, την ώρα δηλαδή που η «Κίνηση Μαβίλη» (Ανέστης Αζάς, Γεωργία Μαυραγάνη, Γκίγκη Αργυροπούλου, Αργυρώ Χιώτη, Βασίλης Νούλας) μας είχε κλείσει ραντεβού στο ιστορικό θέατρο «Εμπρός» στην πλατειά Αγίων Αναργύρων στου Ψυρρή, είχαμε ήδη μπει μέσα στο κτήριο 100 άτομα (στη συνέχεια προστέθηκαν κι άλλοι). Οι περισσότεροι νέες φάτσες από τις καλλιτεχνικές σκηνές της πόλης- σκηνοθέτες, ηθοποιοί, χορευτές, στην ουσία όλο το «νέο αίμα» της Αθήνας, όλοι σε εγρήγορση και με έντονη διάθεση να…ζυμωθούν.

«Η πρώτη μας κίνηση μόλις μπήκαμε στο κλειστό Εμπρός ήταν να κάνουμε μια καταγραφή του χώρου. Πρόθεση μας είναι να σεβαστούμε απόλυτα το ιστορικό αυτό θέατρο. Αυτό που θέλουμε να τονίσουμε είναι ότι στην Αθήνα απουσιάζει ένας χώρος αποκλειστικά για τις παραστατικές τέχνες απαλλαγμένος ταυτόχρονα από την εμπορική διάσταση. Στις δωδεκαήμερες δράσεις που οργανώνουμε μέχρι τις 23/11 αποκλείεται η χρηματική συναλλαγή, όλα θα είναι ελεύθερα» άρχισε να εξηγεί το σκεπτικό της κατάληψης της η «Κίνηση Μαβίλη». Αμέσως μετά εξέφρασε την αγωνία όλων αυτών των νέων καλλιτεχνών: «αντιδρούμε στον κρατικό αποκλεισμό των τεχνών ως καλλιτεχνική παραγωγή, εκπαίδευση κι εργασία κι εν τέλει ως ένα εθνικό προϊόν».

Αυτό που θέλει η ομάδα μαζί με το πολύ μεγάλο δίκτυο συνεργασίας που έχτισε είναι να παραχωρηθεί επισήμως στους νέους καλλιέχνες ο χώρος έστω και πιλοτικά. «Είναι θλιβερό» είπαν « ότι το παλιό θέατρο Εμπρός ρημάζει από το 2006 ενώ είναι άμεσα λειτουργικό. Το ακίνητο ανήκει στο Υπουργείο Πολιτισμού το οποίο όμως ποτέ δεν έδωσε μια επίσημη απάντηση γιατί έκλεισε το θέατρο. Μίλησαν για τη στατικότητα του κτηρίου αλλά χωρίς έρευνα ή επίσημη απάντηση. Πρέπει το Υπουργείο να μας πει επιτέλους γιατί είναι κλειστό το Εμπρός, αν έχει όντως θέμα στατικότητας κι αν αυτό λύνεται.»

Σε αυτό σημείο να πούμε ότι τα μέλη της «Κίνησης» έβαλαν μηχανικούς να ελέγξουν τη στατικότητα του κτιρίου. Το ισόγειο βρέθηκε ασφαλές όχι όμως κι ο άνω όροφος ο οποίος σφραγίστηκε. «Όταν θέλουμε να κάνουμε μια παράσταση πρέπει να νοικιάζουμε μια σκηνή καταβάλλοντας υπέρογκα ενοίκια. Εδώ διεκδικούμε έναν χώρο, τον ενεργοποιούμε» είπε κάποιος από τους καλλιτέχνες κι η Ελένη Τζιρτζιλάκη, δραστήρια κάτοικος της περιοχής του Ψυρρή συμπλήρωσε «δεν ωφελεί κανέναν να είναι κλειστό ένα θέατρο που έχει κοινωνικό αντίκτυπο στην γειτονιά. Άλλωστε, είναι πολλά τα κτήρια στην Αθήνα που είναι σφραγισμένα. Είναι άγνωστο τι σκοπεύουν να κάνουν με αυτά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...