ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ Ο ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε

Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης επισκέφθηκε σήμερα, μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων Σέργιο Λαμπρόπουλο, τα γραφεία της Εγνατίας Οδού Α.Ε και είχε συνεργασία με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Α.Ε., που ανέλαβε πρόσφατα τα καθήκοντά του. Συναντήθηκε επίσης με τα Διοικητικά Συμβούλια των εργαζομένων, τόσο με συμβάσεις αορίστου χρόνου όσο και με συμβάσεις έργου. Σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Σήμερα έχουμε την πρώτη συνάντηση με τη νέα Διοίκηση της Εγνατίας Α.Ε., μιας εταιρείας που έδωσε το πιο μεγάλο δημόσιο έργο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας. Είναι ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας, τα 670 χλμ. κλειστού αυτοκινητόδρομου από τους Κήπους της Θράκης μέχρι την Ηγουμενίτσα Θεσπρωτίας της Ηπείρου. Πρέπει να είμαστε όλοι οι Έλληνες περήφανοι για το έργο αυτό που ολοκληρώθηκε μέσα σε 15 χρόνια. Το έργο αυτό το χρηματοδότησε το ελληνικό δημόσιο και η Ε.Ε.

Σας θυμίζω, ότι πριν από 15-20 χρόνια, στις αρχές δεκαετίας του ‘90 όλοι μιλούσαν για μουσουλμανικά τόξα και για παρα-εγνατίες. Η απάντηση της Ελλάδας ήταν η κατασκευή της Εγνατίας και όλα τα άλλα σχέδια μπήκαν στα ντουλάπια της ιστορίας. Αυτό είναι σημαντικό, γιατί δείχνει πως όταν έχουμε σταθερούς στόχους και είμαστε ενωμένοι, τους πετυχαίνουμε.

Η Εγνατία είναι όμως και μια μεγάλη αναπτυξιακή υποδομή που θα ολοκληρωθεί όταν κατασκευαστούν οι κάθετοι άξονες προς τις Βαλκανικές χώρες, οι κόμβοι και οι συνδέσεις με τα αστικά κέντρα της Βορείου Ελλάδος, του μεθοριακού χώρου, της Θεσσαλίας αλλά και με τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, τα σιδηροδρομικά δίκτυα, με τα τοπικά και περιφερειακά αναπτυξιακά κέντρα. Τότε θα έχουμε ένα δίκτυο αναπτυξιακών υποδομών για όλο το Βορειοελλαδικό χώρο αλλά και για την Κεντρική Ελλάδα. Είναι ένα έργο για όλη την Ελλάδα.

Ολοκληρώνεται τον Μάιο ο οριζόντιος άξονας με την τελευταία γέφυρα στο Περιστέρι. Ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας θα παραδοθεί στο σύνολο του χωρίς προεκλογικές ή κομματικές σκοπιμότητες και χωρίς να είναι ανολοκλήρωτος όπως συνέβη στο παρελθόν».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με το άνοιγμα των Τεμπών ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Στα Τέμπη οι εργασίες που περιλαμβάνονταν στη μελέτη εκτελέσθηκαν όπως προέβλεπε η μελέτη που είχε καταθέσει ο παραχωρησιούχος τον Γενάρη και είχε αξιολογηθεί από την Εγνατία Α.Ε..

Τα Τέμπη είναι απολύτως ασφαλή σήμερα και γι’ αυτό άνοιξαν και πριν από το Πάσχα. Το υπογράφουν όλοι οι εμπλεκόμενοι ειδικοί, όλοι οι παράγοντες αλλά και οι Ελβετοί ειδικοί, οι οποίοι είχαν και την ευθύνη στις μελέτες και στην παρακολούθηση των εργασιών.

Τα Τέμπη ξανακλείνουν σήμερα, γιατί κατά τη διάρκεια των εργασιών εντοπίστηκαν κάποιοι βράχοι. Οι κατασκευαστές θεώρησαν πως πρέπει και αυτοί να «φασκιωθούν», για την αποφυγή πιθανών μελλοντικών κινδύνων. Αυτό θα κρατήσει 2- 3 εβδομάδες, έχουν παραγγελθεί τα υλικά ήδη και θα αρχίσουν οι εργασίες. Σε 2- 3 εβδομάδες τα Τέμπη θα ανοίξουν οριστικά. Πάντως και σήμερα είναι απολύτως ασφαλή. Εάν δεν ήταν δεν θα τα ανοίγαμε ποτέ».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τα χαράτσια των διοδίων ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Τα ακριβά και πυκνά διόδια τοποθετήθηκαν και νομοθετήθηκαν με τις «Συμβάσεις Παραχώρησης» το 2007 που διαμόρφωσε και ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ.

Το ΠΑΣΟΚ ψήφισε τα έργα και είχε κατακρίνει τότε τα πυκνά και ακριβά διόδια και τους κρυφούς φόρους, που έκρυψε η απελθούσα κυβέρνηση στα διόδια των «Συμβάσεων Παραχώρησης». Εμείς έχουμε ξεκινήσει τη συνεργασία με τους παραχωρησιούχους για να καλυφθεί ένα μέρος αυτών των κρατικών φόρων και να μειωθούν σημαντικά τα διόδια για τα επόμενα 30 χρόνια.

Τα Μάλγαρα θα αξιοποιηθούν σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους για να μην λειτουργήσουν τα διόδια στο Αιγίνιο, όπως και τα νέα διόδια της Εγνατίας στην Κουλούρα. Τρία διόδια στην ίδια περιοχή θα ήταν μια απίστευτη ταλαιπωρία, ένα πρόσθετο κόστος. Το τελικό κόστος των διοδίων των Μαλγάρων θα καθοριστεί με βάση τις χιλιομετρικές αποστάσεις και τις τιμαριθμικές αναπροσαρμογές. Σε κάθε περίπτωση τα διόδια θα είναι χαμηλότερα από αυτά που θα πλήρωναν οι κάτοικοι της περιοχής, εάν λειτουργούσε ο σταθμός διοδίων στο Αιγίνιο.

Η Εγνατία, όπως η Πολιτεία είχε υποχρέωση με βάση τις συμβάσεις με την Ε.Ε. για τη χρηματοδότησή της, αλλά και υποχρέωση από τις συμβάσεις με τις τράπεζες από τις οποίες δανειοδοτήθηκε τα τελευταία χρόνια, να είχε τοποθετήσει τα διόδια από το 2006. Κάθε χρόνο η συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας κοστίζει περίπου 80 με 100 εκ. ευρώ. Είναι τεράστιο έργο. Μόνο στη ΔΕΗ η Εγνατία πληρώνει κάθε χρόνο 11 εκ. ευρώ. Αυτά δεν μπορεί να πληρώνονται από τον γενικό προϋπολογισμό και από την φορολογία του Έλληνα πολίτη. Είναι άδικο, πρέπει να πληρώνονται από τους χρήστες, γιατί απολαμβάνουν αυτό το σύγχρονο, ασφαλή, αναπτυξιακό αυτοκινητόδρομο. Αυτή είναι η αρχή του δικαίου. Δυστυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση για λόγους δικούς της και φοβούμενη το πρόσθετο πολιτικό κόστος, επιλογή απόλυτα λανθασμένη, δεν τοποθέτησε αυτά τα διόδια. Έτσι τουρκικές, βουλγάρικες, αλβανικές, ρουμάνικες κ.λπ. νταλίκες, υπερφορτωμένες καταστρέφουν την Εγνατία, ανταγωνίζονται αθέμιτα τις ελληνικές μεταφορικές επιχειρήσεις και τις παραγωγικές μονάδες όλα αυτά τα χρόνια.

Η τοποθέτησή τους θα αρχίσει σταδιακά λίγο πριν το Καλοκαίρι. Σε κάθε περίπτωση, θα είναι χαμηλότερα από τα διόδια των άλλων αυτοκινητοδρόμων.

Μέχρι το τέλος του έτους θέλουμε τα επόμενα διόδια να είναι ηλεκτρονικά, γιατί τα συμβατικά διόδια δημιουργούν πρόσθετα προβλήματα κυκλοφοριακά και θέλουμε να τα αντικαταστήσουμε με ηλεκτρονικά. Αυτό θα εξαρτηθεί από το διαγωνισμό για την προμήθεια του αντίστοιχου λογισμικού».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με το ρήγμα στα Γρεβενά ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε:

«Η Εγνατία κάνει ήδη μελέτες, γιατί έχει υψηλό αίσθημα ευθύνης και καλή τεχνογνωσία. Ήδη με γεωτρήσεις έχει απαλείψει τον κίνδυνο, είναι ασφαλές αυτή τη στιγμή το σημείο αυτό και εντός των επόμενων ημερών με τις μελέτες που κάνει θα αποφασίσει οριστικά και την τελική λύση που πρέπει να δοθεί.

Σε κάθε περίπτωση θέλω να τονίσω, πως είχαμε επισημάνει τότε στην προηγούμενη κυβέρνηση, ότι δεν χρειάζεται να δουλεύει σε τρεις βάρδιες και με αντίξοες καιρικές συνθήκες για ένα τέτοιο μεγάλο έργο και να προλάβει να το παραδώσει παραμονές των ευρωεκλογών και πως αυτό θα είχε αρνητικά αποτελέσματα. Αυτό το εισπράττουμε ήδη. Ευτυχώς όμως πρόλαβε η Εγνατία και διορθώνει το πρόβλημα».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με την αποπληρωμή του δανείου της Εγνατίας Α.Ε. ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Η Εγνατία τα τελευταία χρόνια κατασκευαζόταν με δάνεια που είχε λάβει με υποθήκη τα διόδια. Εκεί είναι η αντίφαση και τα μεγάλα λάθη της προηγούμενης κυβέρνησης και τα πρόσθετα χρέη που πρόσθεσε στο ελληνικό δημόσιο. Οι τράπεζες ζητούν πίσω τα λεφτά τους, γιατί δεν τοποθετήθηκαν τα διόδια. Ήδη η κυβέρνηση με προηγούμενη απόφαση του Υπουργού Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου έχει δώσει μέρος αυτών των χρημάτων πριν από περίπου 20 μέρες και καλύπτουν τα τοκοχρεολύσια αυτής της χρόνιας. Έτσι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με αυτόν τον δανεισμό».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τους συμβασιούχους της Εγνατίας Α.Ε. ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε:

«Η Εγνατία ολοκληρώνει τις επόμενες μέρες το βασικό της έργο και επιδίωξη μας είναι μια νέα στρατηγική. Η αναβάθμισή της, η ανάληψη της Εγνατίας έργων και δραστηριοτήτων στα Βαλκάνια και στην ευρύτερη περιοχή, πέραν των καθέτων αξόνων και των συμπληρωματικών έργων του δικτύου των υποδομών της Εγνατίας και άλλων έργων στην υπόλοιπη Ελλάδα, όπως επίσης και της εξωτερικής περιφερειακής.

Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσει κι ένα στρατηγικό νέο ρόλο η Εγνατία, γιατί θέλουμε να αξιοποιήσουμε την τεχνογνωσία και τα στελέχη της. Με αυτό τον τρόπο θα δημιουργηθούν θέσεις απασχόλησης για να αξιοποιηθεί και το δυναμικό που δούλευε τα τελευταία χρόνια με ετήσιες συμβάσεις και κυρίως με συμβάσεις έργου, οι οποίες καταργήθηκαν με το τελευταίο νομοθέτημα της κυβέρνησης που εισηγήθηκε το Υπουργείο Εσωτερικών.

Μέσα από το ΑΣΕΠ και με βάση την εμπειρία που έχουν είμαι βέβαιος ότι πολλοί από τους εργαζόμενους θα απασχοληθούν σε νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν και θα είναι παραγωγικές από την πλευρά της Εγνατίας. Αυτή είναι η επιλογή μας και αυτές τις αποφάσεις έχουμε πάρει. Οι ανανεώσεις των συμβασιούχων πλέον δεν μπορούν να γίνουν όπως γινόταν μέχρι τώρα, θα γίνονται μέσα από το ΑΣΕΠ. Η Εγνατία έχει καταθέσει ήδη στο ΑΣΕΠ μια πρόταση από τον προηγούμενο μήνα, για ανανέωση ενός σημαντικού μέρους αυτών των εργαζομένων για να καλύψουν προσεχείς θέσεις. Περιμένουμε τις αποφάσεις του ΑΣΕΠ».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με την εξωτερική περιφερειακή ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Πολύ γρήγορα, πιστεύω ίσως και μέσα στο Καλοκαίρι, θα προχωρήσουμε στη δημοπράτηση της πρώτης φάσης για το πρώτο κομμάτι από τον ΤΙΤΑΝΑ μέχρι τα Κωνσταντινοπολίτικα. Το δεύτερο κομμάτι δεν είναι ολοκληρωμένο μελετητικά, γιατί ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί η χάραξη. Γνωρίζετε τις ενστάσεις, τις προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας και τις διαφωνίες που υπήρξαν. Αυτά τα θέματα μέσα από το δημόσιο διάλογο τα ξεπερνούμε και θα είμαστε σε θέση και το δεύτερο τμήμα να το δημοπρατήσουμε μέσα στο 2011.

Βασικός όμως παράγοντας είναι η χρηματοδότηση. Αυτό το έργο είναι πολύ μεγάλο, είναι αναγκαίο για τη Θεσσαλονίκη, την Κ. Μακεδονία και ειδικά για τη Χαλκιδική, γιατί οι τρεις έξοδοι κατευθύνονται στο Αεροδρόμιο, στον Πολύγυρο και στα Μουδανιά. Το έργο θα κοστίσει συνολικά, όπως είναι σχεδιασμένο περίπου 2 δισ. ευρώ. Η προηγούμενη κυβέρνηση ενδεικτικά είχε μόνο εντάξει μέχρι το 2015 στο ΕΣΠΑ 300 εκ. ευρώ.

Είναι ένα έργο στα χαρτιά που πρέπει να πάρει σάρκα και οστά. Αυτό ακριβώς έχουμε σχεδιάσει, έχουμε επιλέξει και διασφαλίζουμε τους αναγκαίους πόρους».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...