Τα γλυπτά του Παρθενώνα έγιναν… όπερα


Η παράσταση «Opus Elgin: Η καταστροφή του Παρθενώνα» θα ανέβει για πρώτη φορά την Τρίτη 29 Μαΐου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών... υπό τη διεύθυνση του διεθνούς φήμης μαέστρου Peter Tiboris.

Δημιουργός της όπερας είναι ο Θεόδωρος Στάθης ο οποίος επιδιώκει να πετύχει την αφύπνιση της κοινής γνώμης για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα στη Βρετανία.

Θέμα της όπερας είναι η λεηλασία και παράνομη κατοχή των γλυπτών του Παρθενώνα, ενώ σκοπός της είναι η κινητοποίηση και ευαισθητοποίηση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης για την επιστροφή των μαρμάρων στον τόπο καταγωγής τους, με αφορμή τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων στο Λονδίνο.

«Ο Δήμος Αθηναίων και ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας (ΟΠΑΝ) είναι πάντα αρωγός σε τέτοιες προσπάθειες, πόσο μάλλον σε ζητήματα εθνικής σημασίας. Μόνον η ενεργοποίηση όλων μας, μπορεί να συμβάλλει στην επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα. Εμείς οι Έλληνες επιθυμούμε για ακόμη μία φορά το αυτονόητο, καθώς ένα ακρωτηριασμένο μνημείο, αποτελεί μία ακρωτηριασμένη ιστορικότητα, την οποία επιθυμούμε ενωμένη και ενιαία», τόνισε η πρόεδρος του ΟΠΑΝ, Παναγιώτα Ψαράκη σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι, στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων.

«Η ιδέα αυτής της όπερας, ήρθε ως αντίδραση -στις αρχές του 2010- όταν άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα σύννεφα για την οικονομία της Ελλάδας και τα ενοχλητικά δημοσιεύματα. Θεώρησα ως το καλύτερο παράδειγμα, για να δείξω μία πράξη διαχρονικής λεηλασίας αυτού του τόπου, την κλοπή των μαρμάρων του Παρθενώνα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εμπνευστής του έργου Θεόδωρος Στάθης.

Η όπερα αποτυπώνει τα συμβάντα που συνέβησαν εκείνη την εποχή της κλοπής των μαρμάρων από τον Elgin, ενώ αριστοτεχνικά ο δημιουργός και συνθέτης χρησιμοποιεί στίχους άγγλων λόγιων, για το «έγκλημα» αυτό, με σκοπό να αφυπνίσει τον βρετανικό λαό -και όχι μόνο- καθώς πολλοί συμφωνούν για την επιστροφή των γλυπτών, στην Ελλάδα.

Η σύνθεση αποτελείται από δύο πράξεις και εξελίσσεται στη διάρκεια δύο ωρών με τη διαδοχή εννέα σκηνών, οι περισσότερες εκ των οποίων εκτυλίσσονται στην Ακρόπολη, ενώ η τελευταία ξεκινά στην αίθουσα του Βρετανικού Μουσείου όπου βρίσκονται σήμερα τα γλυπτά και ολοκληρώνεται με τηλεδιάσκεψη στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα.

Ειδική σκηνή μάλιστα αφιερώνεται στη Μελίνα Μερκούρη, που μέσα από ένα χορωδιακό μέρος, τονίζει πόσο σημαντική είναι συμβολή όλων για την επιστροφή των μαρμάρων στην πατρίδα τους.

Τη σκηνοθεσία του έργου έχει αναλάβει ο Χριστόφορος Χριστοφής, ενώ πρωταγωνιστούν η Νίνα Λοτσάρη (υψίφωνος), ο Δημήτρης Καβράκος (βαθύφωνος), η Ελένη Δάβου (μεσόφωνος), ο Διονύσης Σούρμπης (βαρύτονος), ο Νίκος Τσαούσης (τενόρος) και άλλοι ταλαντούχοι καλλιτέχνες.

Η παράσταση διοργανώνεται από τη μη κερδοσκοπική εταιρεία «Ίμερος για τον πολιτισμό», ενώ τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια.

Η διάθεση των εισιτηρίων συνεχίζεται από τα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής και την ιστοσελίδα www.megaron.gr, ενώ οι τιμές τους κυμαίνονται από 25 ευρώ (φοιτητικό) έως 90 ευρώ (διακεκριμένη ζώνη).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...