Με πτώση μεγαλύτερη του 15% στον τζίρο τους, πρόκειται να αποχαιρετίσουν το 2010 οι ιδιοκτήτες των εμπορικών καταστημάτων της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι αντιμετωπίζοντας ήδη προβλήματα «επιβίωσης» βλέπουν ολοένα και περισσότερο να περιορίζεται το αγοραστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης.
Και σαν μη φτάνει η τρέχουσα δύσκολη συγκυρία για τους καταστηματάρχες, το 2011 αναμένεται ακόμα πιο δύσκολο, σύμφωνα με εκτιμήσεις που διατύπωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Χατζαρίδης, στη διάρκεια γεύματος που παρατέθηκε ενόψει της γιορτής της Πρωτοχρονιάς.Όπως είπε, ενώ πρόσφατη έρευνα του συλλόγου έδειξε ότι στο ιστορικό κέντρο της πόλης έβαλαν φέτος λουκέτο περίπου 800 καταστήματα σε σύνολο 4.400, ήτοι το 17,8%, το 2011 δεν αποκλείεται το ποσοστό αυτό να ξεπεράσει το 30%. Διευκρίνισε ότι σε πανελλαδική βάση 65.000 εμπορικά καταστήματα βρίσκονται στο «κόκκινο», με πολλά μάλιστα από αυτά να δηλώνουν αδυναμία ακόμα και για την κατάθεση του ενοικίου τους, εκτός από τις οφειλές τους σε ΙΚΑ, τράπεζες και εφορία.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Χατζαρίδης μίλησε για γεωγραφική συρρίκνωση των αγορών το 2011, αναφέροντας ότι από δέκα περιφερειακές που λειτουργούν σήμερα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, δεν αποκλείεται αυτές να μειωθούν σε πέντε. Τόνισε ότι πάγιες θέσεις του συλλόγου είναι η κατάργηση του πλανόδιου εμπορίου, παράνομου και μη, και η μετατροπή των λαϊκών αγορών σε αγορές αγροτικών και βιολογικών προϊόντων αποκλειστικά. Στην έσχατη των περιπτώσεων ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης προτείνει το χωροταξικό σχεδιασμό κάθε αγοράς, είτε αφορά το νόμιμο πλανόδιο εμπόριο είτε τις λαϊκές αγορές.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Χατζαρίδης μίλησε για γεωγραφική συρρίκνωση των αγορών το 2011, αναφέροντας ότι από δέκα περιφερειακές που λειτουργούν σήμερα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, δεν αποκλείεται αυτές να μειωθούν σε πέντε. Τόνισε ότι πάγιες θέσεις του συλλόγου είναι η κατάργηση του πλανόδιου εμπορίου, παράνομου και μη, και η μετατροπή των λαϊκών αγορών σε αγορές αγροτικών και βιολογικών προϊόντων αποκλειστικά. Στην έσχατη των περιπτώσεων ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης προτείνει το χωροταξικό σχεδιασμό κάθε αγοράς, είτε αφορά το νόμιμο πλανόδιο εμπόριο είτε τις λαϊκές αγορές.
ΠΗΓΗ:ΑΠΕ ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου