ΠΤΩΣΗ 70%: Στην αγορά μεταχειρισμένων ΙΧ!

Την απαισιόδοξη πρόβλεψη ότι ο κλάδος του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου στην Ελλάδα οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στον αφανισμό με εκατοντάδες εισαγωγικές επιχειρήσεις να βάζουν λουκέτο από το νέο έτος, κάνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εισαγωγέων Εμπόρων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων Β. Ελλάδος, Δημήτρης Βενετόπουλος. Κι αυτό γιατί, όπως εξήγησε σε συνέντευξη Τύπου, από 1 Ιανουαρίου 2011 θα μπορούν να εκτελωνίζονται μόνο οχήματα με περιβαλλοντικές προδιαγραφές «Euro 5», ενώ τα προδιαγραφών «Euro 4» θα... «τιμωρούνται» με υπερδιπλασιασμό των τελών ταξινόμησης. (Η οδηγία euro-4 που ισχύει από Οκτώβριο του 2006 και η οδηγία euro-5 που ισχύει από Οκτώβριο του 2009 υποχρεώνει τις κατασκευάστριες εταιρείες να συμμορφωθούν με αυτές).

Για παράδειγμα, για ένα αυτοκίνητο «Euro-4» των 1.400 cc, από 12% που είναι σήμερα το τέλος ταξινόμησης θα πάει στο 27% και για ένα 1.600 cc από 20% στο 45%, είπε ο κ. Βενετόπουλος, τονίζοντας πως «αυτό είναι μια μεγάλη αδικία των καινούργιων σε βάρος των μεταχειρισμένων».

Για την εκτόνωση της κατάστασης και τη διάσωση των περίπου 3.000 επιχειρήσεων εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που λειτουργούν σήμερα στη χώρα, ο Σύλλογος προτείνει να δοθεί παράταση του ισχύοντος νόμου κατά τουλάχιστον 2 χρόνια. Κι αυτό προκειμένου να βγουν σταδιακά στην ευρωπαϊκή αγορά τα πρώτα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα «Euro 5», αφού τώρα ξεκίνησε η κυκλοφορία τους. «Η Γαλλία, που δεν έχει τελωνειακό καθεστώς όπως η Ελλάδα, πήρε ήδη παράταση 2 χρόνων για την εφαρμογή του μέτρου», είπε ο κ. Βενετόπουλος.

Πάντως ο κλάδος νιώθει ήδη τη θηλιά της οικονομικής κρίσης να σφίγγει γύρω από το λαιμό του. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου, σήμερα σε σχέση με το 2008 η αγορά των μεταχειρισμένων εμφανίζεται συρρικνωμένη κατά σχεδόν 70%. Πάντως το 2008 είχαν εισαχθεί στη χώρα συνολικά 266.000 οχήματα, εκ των οποίων τα 65.000 ήταν μεταχειρισμένα.

Στο χώρο της Β. Ελλάδας τον τελευταίο χρόνο έβαλε λουκέτο μία στις δέκα επιχειρήσεις του κλάδου. Σήμερα οι ενεργές επιχειρήσεις εισαγωγής και εμπορίας μεταχειρισμένων υπολογίζονται σε περίπου 100.

Σχετικά με το μέτρο της απόσυρσης, ο κ. Βενετόπουλος υποστήριξε πως «η απόσυρση λειτουργεί και πάλι σε βάρος των μεταχειρισμένων και υπέρ των καινούργιων αυτοκινήτων».

Εν τω μεταξύ, εν μέσω κρίσης ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες πολυτελών αυτοκινήτων και τζιπ μεγάλου κυβισμού επισκέπτονται τις μάντρες μεταχειρισμένων επιδιώκοντας να τα ξεφορτωθούν ή να τα ανταλλάξουν με... «μικρότερα».

«Περισσότεροι έρχονται σ' εμάς για να πουλήσουν παρά για να αγοράσουν», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βενετόπουλος.
ΠΗΓΗ:dete.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...