http://protokarfi.blogspot.com/
Η συγκεκριμένη φημολογία ομολογουμένως είναι αξιοπρόσεκτη και χρήζει οπωσδήποτε επιβεβαίωσης ή διαψεύσεως από τα αρμόδια δημόσια όργανα που ενθαρρύνουν αυτή την φημολογία και τούτο διότι: Ως γνωστόν, εκτιμήσεις για τα ανταλλαγέντα ακίνητα υπάρχουν και έχουν γίνει από το μόνο αρμόδιο, προς τούτο, όργανο που είναι το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών (ΣΟΕ), το οποίο είναι ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, δεν ανήκει στον ευρύτερο Δημόσιο τομέα, τα δε μέλη του (ορκωτοί εκτιμητές και βοηθοί ορκωτοί εκτιμητές) είναι ελεύθεροι επαγγελματίες μη συνδεόμενοι με σχέση εξηρτημένης εργασίας με αυτό. Ιδρύθηκε με το Ν.820/1978 με σκοπό «την εκτίμηση της αγοραίας αξίας ακινήτων, τον προσδιορισμό της αγοραίας αξίας μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο μετοχών των ανωνύμων εταιριών και την εκτίμηση της αξίας ετέρων κινητών μεγάλης αξίας, ως έργων τέχνης ή συλλογών». Ως ο πλέον αξιόπιστος εκτιμητικός οργανισμός το ΣΟΕ έχει επιλεγεί από τον έλληνα νομοθέτη από την ίδρυση του έως σήμερα να προβαίνει σε εκτιμήσεις συμβουλευτικού χαρακτήρα προς το Ελληνικό Δημόσιο ή σε ΝΠΔΔ, σε περίπτωση που αυτά επιθυμούν την εκτίμηση ακινήτων τους προς εκμετάλλευση (μίσθωση ή πώληση) ή ακινήτων τρίτων για τα οποία ενδιαφέρουν το Ελληνικό Δημόσιο ή ΝΠΔΔ. Από τις διατάξεις της παρ.3 του άρ.22 του Ν.2753/1999 ορίζεται ρητά ότι σε περιπτώσεις που το Δημόσιο (ή ευρύτερος Δημόσιος Τομέας) συναλλάσσεται σε αγοραπωλησία ακινήτου, είναι απαραίτητη η εκτίμηση της αξίας του από το ΣΟΕ (η οποία συνιστά πραγματογνωμοσύνη), ενώ με το ίδιο άρθρο καταργείται κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει κατά διαφορετικό τρόπο την εκτίμηση της αγοραίας αξίας των ακινήτων. Βλ.Αρθρο 22 παρ.1.Η διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν. 2515/1997 (ΦΕΚ 154A) αντικαθίσταται ως εξής: "1. Το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών (Σ.Ο.Ε.) είναι Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που δεν ανήκει στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και εποπτεύεται, ελέγχεται, διοικείται και λειτουργεί σύμφωνα με τις ειδικές περί αυτού διατάξεις, εφόσον αυτές δεν είναι αντίθετες με τις ρυθμίσεις αυτού του άρθρου. Μέλη του Σ.Ο.Ε. είναι οι Ορκωτοί Εκτιμητές και οι Βοηθοί Ορκωτοί Εκτιμητές, οι οποίοι ασκούν δημόσιο λειτούργημα, είναι ελεύθεροι επαγγελματίες και δεν έχουν σχέση εξαρτημένης εργασίας με το Σ.Ο.Ε". " 2. Η διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 39 του ν. 1041/1980 αντικαθίσταται ως εξής: "3. Για την κατάρτιση σύμβασης μεταβίβασης της κυριότητας ακινήτων ή σύστασης επ` αυτών εμπραγμάτων δικαιωμάτων, πλην υποθήκης, στην οποία συμβάλλεται το Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Οργανισμοί και Επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα, Οργανισμοί και Επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα ", Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α και Β βαθμού, φιλανθρωπικά ιδρύματα του ν. 2093/1939,εκπαιδευτικά ιδρύματα και κληροδοτήματα, για τον προσδιορισμό της αγοραίας αξίας απαιτείται εκτίμηση από το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών. Κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει κατά διαφορετικό τρόπο την εκτίμηση της αγοραίας αξίας των ακινήτων των πιο πάνω προσώπων παύει να ισχύει". Ως εκ τούτου, οποιαδήποτε απόπειρα «ελέγχου» της ορθότητας των εκτιμήσεων που πραγματοποιήθηκαν από το ΣΟΕ, δια της μεθόδου των συγκρίσεων των εκτιμήσεων, με τις εκάστοτε ισχύουσες «αντικειμενικές αξίες» ή με μεθόδους προσδιορισμού αξιών άλλων από αυτές που επιβάλλει η εκτιμητική επιστήμη και τα διεθνώς επιβαλλόμενα και τιθέμενα πρότυπα αυτής, είναι προφανώς παράνομη αφενός, και αφετέρου επιστημονικώς και μεθοδολογικώς απαράδεκτη και μετά βεβαιότητας καταλήγουσα σε εσφαλμένα αποτελέσματα. Ως εκ τούτου, σε περίπτωση που είναι αληθείς οι φήμες περί ανάθεσης σε άλλη υπηρεσία ή όργανο, η εκτίμηση των ακινήτων που ανταλλάχθηκαν στην υπόθεση Βατοπαιδίου, την στιγμή που εκθέσεις υπάρχουν από το ΣΟΕ και οι οποίες ουδόλως έχουν αμφισβητηθεί, το Δημόσιο ουσιαστικά παρανομεί και ολισθαίνει σε αμφίβολης νομιμότητας πρακτικές και συμπεριφορές, που σκοπό έχουν όχι να προάγουν την αλήθεια, αλλά να δυσχεράνουν ακόμη περισσότερο το έργο των ανακριτικών αρχών και να «φορτώσουν» την υπόθεση με πρόσθετα νομικά ελαττώματα, μόνο προς χάρη πρόσκαιρων δημοσιογραφικών πυροτεχνημάτων, που δείχνουν μάλλον πανικό και προχειρότητα, παρά συνέπεια και σωφροσύνη. Τι συμβαίνει τελικά με την υπόθεση Βατοπεδίου; Γιατί το Δημόσιο, δείχνει σαφώς «παραζαλισμένο» και ενώπιον αδιεξόδου; Μήπως όλοι αυτοί που φωνάζουν ότι δεν υπάρχει ζημία τελικά του Ελληνικού Δημοσίου, έχουν δίκαιο; Μήπως γι ’αυτό το Δημόσιο προκειμένου να δικαιολογήσει αυτόν τον απίστευτο θόρυβο που δημιουργήθηκε ψάχνει να «εφεύρει και να δημιουργήσει» ζημία, γι’ αυτό αναζητά άλλα «κρατικά» αναρμόδια μέν, αλλά σαφώς πιο ελεγχόμενα από αυτό, όργανα για να «στήσουν» μία μεγάλη ζημία; Και εν πάσει περιπτώσει ας βγεί να δηλώσει το Ελληνικό Δημόσιο ευθέως ότι αμφισβητεί τις εκθέσεις του ΣΟΕ. Γιατί αποκρύβρεται το γεγονός ότι το ΣΟΕ διεξήγαγε δύο εσωτερικούς ελέγχους για να επιβεβαιώσει και επιβεβαίωσε ότι οι εκτιμήσεις του ήταν απόλυτα ορθές; Γιατί αποκρύβεται ότι το ΣΟΕ απευθύνθηκε και σε οίκο του εξωτερικού (American Appraisal) ο οποίος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι τιμές του ΣΟΕ βρίσκονται στο εύλογο εύρος με μικρές δικαιολογημένες αποκλίσεις (βλ. κατάθεση Προέδρου ΣΟΕ στην Εξεταστική Επιτροπή) Και το μεγάλο ερώτημα που χρήζει απαντήσεως είναι: Αν η ανακριτική διαδικασία δεν εντοπίσει (όπως είναι φυσικό) ευθύνες στο ΣΟΕ και στις εκτιμήσεις του, τότε πώς μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να αμφισβητήσει τις εκθέσεις του ΣΟΕ του μόνου, σύμφωνα με το νόμο, αρμοδίου οργάνου για εκτιμήσεις ακινήτων του Δημοσίου; Πάντως νομικοί κύκλοι εκτιμούν ότι έτσι δίνεται ένα ακόμη όπλο στο νομικό οπλοστάσιο της Μονής Βατοπεδίου να επικαλεσθεί έλλειψη νομιμότητας των ενεργειών του Ελληνικού Δημοσίου και επιβεβαίωση των όσων εξ αρχής ισχυρίζονταν ότι δεν υπάρχει ζημία του ελληνικού δημοσίου!
Μετα τιμής ένας αναγνώστης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου