ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΑΣ ΤΟ ΠΙΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ

Του Σταύρου Μαρίνη Όσες φορές και να έχω βρεθεί στην ίδια θέση η αίσθηση είναι πάντα η ίδια, όσες φορές και εάν προσπάθησα να πω ότι ξεκινάω από την αρχή πάντα διαψεύστηκα, όσα χρόνια και εάν περάσουν πάντα θυμάμαι. Είναι πολύ δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ότι τίποτα δεν μπορεί να αφήσει πίσω του για πάντα. Είναι δύσκολο και για μένα ακατόρθωτο να αποκηρύξω οποιαδήποτε χρονική περίοδο της ζωής μου. Είναι ανόητο να ξεχάσω το οτιδήποτε(ψέμματα λέω μακάρι να μπορούσα), είναι τραγικό να ξυπνάς κάθε μέρα και να είσαι σίγουρος μόνο για το παρελθόν σου. Είναι βαρύ φορτίο να ζεις με το χθες, να φτύνεις το σήμερα και να μην ονειρεύεσαι για το μέλλον. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι μόνο το παρελθόν σου είναι ΣΙΓΟΥΡΟ , το παρόν σου είναι πολύ νωρίς για να κριθεί και το ΜΕΛΛΟΝ σου είναι αβέβαιο(κάποιοι μάλιστα που θεωρούν ότι είναι ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ στο έχουν ήδη ξεγράψει). Για αυτό και όταν έχεις αγαπήσει πραγματικά δεν είναι δυνατόν να το αντιληφθείς σε παρόντα χρόνο , αλλά όσο προχωράς αυτό σε ακολουθεί ή σε αφήνει πίσω του καταδικασμένο να το σκέφτεσαι ΑΙΩΝΙΑ. Έτσι λοιπόν σε όσους με ρωτήσουν ξανά γιατί είμαι προσκολλημένος στο παρελθόν θα τους απαντήσω ότι είναι το μόνο σίγουρο πάνω μου. Είναι η μοναδική ουσιαστική περιουσία μου, είναι τόσο γλυκόξινο, ατίθασο και περιπετειώδες όσο θα ήθελα και τόσο δυνατό, που δεν με αφήνει να ΕΛΠΙΖΩ σε λήθη. Ότι είμαστε φίλοι μου είναι το παρελθόν μας , ότι θα γίνουμε είναι μέλλον και το παρόν είναι για να αγωνιζόμαστε, να ερωτευόμαστε , να κλαίμε, να γελάμε και να θεωρούμε ότι θα έχουμε μέλλον. Όσοι μας λένε ότι δεν έχουμε μέλλον δεν μας στενοχωρούν , προσωπικά δεν πιστεύω ότι δεν έχω ζήσει κάτι, και δεν ελπίζω ότι ο χρόνος θα μου αλλάξει γνώμη; Εσείς συναγωνιστές πως σκέπτεστε αλήθεια;

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΜΑΣ ΛΕΙΠΕΙΣ, ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ. ΓΡΑΨΕ ΚΑΤΙ ΠΙΟ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΑΦΟΥ ΑΚΟΥΣΑ ΟΤΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΠΕΡΑΣΕΣ ΘΑΥΜΑΣΙΑ.

Ανώνυμος είπε...

ΓΡΑΦΕΙΣ ΣΕ BLOG ΤΕΤΟΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΙΟΣ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ;

Ανώνυμος είπε...

ΕGO TA GOYSTARO KANOYN THN DIAFORA

Ανώνυμος είπε...

DEN GRAFEIS OLI THN ALITHEIA .........

Ανώνυμος είπε...

ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΕΣ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΟΧΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΝΑΙ

Ανώνυμος είπε...

"Για αυτό και όταν έχεις αγαπήσει πραγματικά δεν είναι δυνατόν να το αντιληφθείς σε παρόντα χρόνο"

Αν είσαι αρκετά ευφυής (νοητικά και συναισθηματικά) ώστε να πεις κάτι σαν το παραπάνω τότε πως γίνεται αμέσω μετά να λες αυτό: "σε όσους με ρωτήσουν ξανά γιατί είμαι προσκολλημένος στο παρελθόν θα τους απαντήσω ότι είναι το μόνο σίγουρο πάνω μου";;

Οπότε τι ισχύει;Ποιο από τα δύο;Το καθ' όλα ωραίο κείμενό σου είναι διαπίστωση, κραυγή απελπισίας, κυνισμός, νοσταλγία, έρωτας...;;;
Τι από όλα;;

"Ότι είμαστε φίλοι μου είναι το παρελθόν μας , ότι θα γίνουμε είναι μέλλον και το παρόν είναι για να αγωνιζόμαστε, να ερωτευόμαστε , να κλαίμε, να γελάμε και να θεωρούμε ότι θα έχουμε μέλλον."

Αυτό είναι τόσο αληθινό και βρίθει σοφίας και αρετής σε βαθμό που και ο Αριστοτέλης ο ίδιος θα αναγνώριζε σε αυτές τις λέξεις τον ορισμό του περί "ευγενικής ζωής".

Ανώνυμος είπε...

Είχα μια παρόμοια συζήτηση πρόσφατα με μια φίλη και όταν μου είπε ότι έχω όλη τη ζωή μπροστά μου της απάντησα πως "ο μοναδικός ασφαλής λογαριασμός που κάνουμε στη ζωή γίνεται με το παρελθόν, με όσα έχουμε ζήσει". το παρόν θα συμφωνήσω -επειδή το κείμενό σου είναι αριστούργημα κατά τη γνώμη μου- πως είναι "για να αγωνιζόμαστε, να ερωτευόμαστε, να κλαίμε, να γελάμε και να θεωρούμε ότι θα έχουμε μέλλον". το μέλλον είναι μια ζαριά που βρίσκεται ακόμα στον αέρα... θα δείξει..

Ανώνυμος είπε...

Σε ευχαριστώ φίλε για τα καλά σου λόγια όλοι εκεί έξω που με διαβάζετε αισθάνεστε πολύ σπουδαία πράγματα που εάν τα γράφατε στην σελίδα αυτή θα ήταν για μένα τέλειο. Αυτή την περίοδο έχω γράψει ένα σωρό κείμενα, ποιήματα, σημειώσεις , κάποιοι πάλι τώρα με πιέζουν να μπω στο κοπάδι της μίζερης τηλεοπτικής πραγματικότητας με τα δήθεν δημοσιογραφικά κείμενα που δίνουν την είδηση στην πρώτη παράγραφο και χάνουν την ουσία. Δεν ξέρω πόσο έχω αλλοτροιωθεί και εγώ από αυτή την δουλειά που δεν είναι πλέον ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ, και δυστυχώς ποτέ δεν ήταν και δεν το είχα καταλάβει όπως δεν καταλαβαίνω και ποιοι πραγματικά με αγαπάνε και ποιοι όχι. Γιατί δεν έχει καμμιά σημασία αυτό , σημασία είναι που είμαστε κολλημένοι εμείς και δυστυχώς εδώ στην ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ είμαστε όλοι κολλημένοι. Όταν προσπάθησα κάποτε να σκεφτώ γιατί είμαι έτσι κατέληξα στο συμπέρασμα πως δεν θα γινόταν και διαφορετικά γιατί γεννήθηκα, μεγάλωσα και ανδρώθηκα σε αυτήν την πόλη. Τα κείμενα σας λοιπόν που η "άθλια" φίλη σας δεν αντιλαμβάνεται γιατί είναι αλλού και δεν το παραδέχεται ή είναι μόνη της γιατί δεν αντέχει να την αγαπάτε τόσο εγώ τα θέλω ως ολοκληρωμένα κείμενα να τα δημοσιεύω εδώ. Και μην ξεχνάτε ποτέ δεν πρέπει να είμαστε ότι καταναλώνουμε, δεν είμαστε το σπίτι, ο αυτοκίνητο, το σκάφος ή ο τραπεζικός μας λογαριασμός, είμαστε τα συναισθήματά μας, έχουμε χρέος να σκοτώσουμε τον ΕΒΡΑΙΟ που κρύβουμε μέσα μας εάν θέλουμε να παραμείνουμε και να λεγόμαστε ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Μην ρωτάτε για την υγεία μου , νιώθω δυνατός και δεν έχω αλλάξει καθόλου και δεν ξέρω εάν θα ήθελα ή όχι; Αυτό και εάν είναι τραγωδία να μην ξέρεις τι πρέπει να αλλάξεις στην ζωή σου για να γίνει "καλύτερη". Ξέρω μόνο ότι λατρεύω τα λάθη μου. Θεέ μου είμαι καλά;

Ανώνυμος είπε...

"Ξέρω μόνο ότι λατρεύω τα λάθη μου"

Λάθος φίλε.Αυτό πρέπει να αλλάξεις πρώτα προκειμένου να κάνεις τη ζωή σου καλύτερη.Και εφόσον απευθύνεσαι στο Θεό (έστω και ρητορικά)θα έπρεπε να το ξέρεις αυτό.
Η έννοια της "μετάνοιας" πέραν της ηθικής-μεταφυσικής διάστασης έχει και ένα χαρακτήρα πιο γήινο...είναι η απαρχή της κάθαρσης.
Χωρίς κάθαρση πως θα κάνεις τη ζωή σου καλύτερη;;
Όταν είμασταν μικρότεροι και μας έλεγαν "η ζωή πάει μπροστά" δεν μας παρηγορούσαν. Αυτό ακριβώς συμβαίνει!!!Η ζωή πάει μπροστά και δεν κάθεται να περιμένει κανέναν όσο πληγωμένος, όσο πονεμένος κι αν είναι.
Καθαρό μυαλό...μια απόφαση είναι...άντε και λίγος πόνος καθαρτικός.
Δώσε τη ζωή σου σε ένα σκοπό και κράτα ένα κομμάτι ουρανού για την ψυχή σου.

Αν αγαπήσεις τα λάθη σου θα καθίσεις σ'αυτά, αν καθίσεις κάποιος θα σε προσπεράσει, αν σε προσπεράσουν ίσως πάρουν πράγματα που ανήκουν σε σένα...μην ζεις παθητικά...μη στερείς τον εαυτό σου από καινούρια λάθη...και μην υποτιμάς το ανθρώπινο μεγαλείο.

Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...