Οι Κορυφαίοι του Επιχειρείν



Έλληνας επιχειρηματίας που ήταν παρόν στην συνάντηση στελεχών πολυεθνικών εταιρειών με τον πρώην Πρόεδρο των ΗΠΑ, Mπιλ Κλίντον τον άκουσε να λέει:

-Αν δείτε την Ιστορία κάθε φορά που οι πολιτικοί ανέλαβαν να «διοικήσουν» την Οικονομία, αντικαθιστώντας τους φυσικούς πρωταγωνιστές της που είναι οι άνθρωποι του επιχειρείν, μόνο δεινά γνώρισε ο πλανήτης. Κάτι τέτοιο βιώνουμε και τώρα. Οι πολιτικοί αναλαμβάνουν εντελώς λάθος αποστολή...

Αυτό που δήλωσε ο πρώην πλανητάρχης δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερη “εφαρμογή” από την Ελλάδα στη σημερινή συγκυρία. Μια χώρα σε κατάσταση χρεοκοπίας έχει στο τιμόνι της δύο δικηγόρους-τον Κουβέλη και τον Βενιζέλο-και δύο "επαγγελματίες πολιτικούς", τον Σαμαρά και τον Τσίπρα οι οποίοι δεν έχουν εργασθεί ποτέ στη ζωή τους.
Το γεγονός βέβαια ότι οι συγκεκριμένοι κύριοι αποτελούν την “αφρόκρεμα” του πολιτικού προσωπικού της χώρας, αντανακλά και τα ποιοτικά, αξιακά, αισθητικά κριτήρια που χαρακτηρίζουν τους πολίτες-όλους μας. Εικόνα μας είναι οι πολιτικοί.

Μόνο όταν αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι, θα μπορέσουμε να επιλέξουμε ένα πιο ικανό πολιτικό προσωπικό να αναλάβει τις τύχες της χώρας. Αυτή άλλωστε είναι η μόνη οδός διαφυγής. Το να πάρουμε την ζωή και την Ελλάδα στα χέρια μας. Η αλλαγή της μοίρας της χώρας πρέπει να γίνει δημιουργικά κτήμα του καθενός μας.

Υπάρχουν 2 εκατομμύρια Έλληνες άνεργοι. Παρότι το επιχείρημα είναι κάπως απλουστευτικό ρωτάμε πόσοι ξένοι μετανάστες εργάζονται στη χώρα μας. Ποιος είναι ο αριθμός τους; Σε καμία περίπτωση δεν ισχυριζόμαστε ότι πρέπει να εκδιωχθούν οι νόμιμοι εργαζόμενοι και η αναφορά στους μετανάστες δεν έχει να κάνει με ρατσιστική εμπάθεια αλλά με τους Έλληνες νέους ανέργους που κάθονται μοιραίοι και άβουλοι στα καφενεία περιμένοντας την ρεπόρτερ του δελτίου των “8” να τους ζητήσει την γνώμη τους για την ανεργία.

Στην Μανωλάδα, εργάζονται ακόμη και Άγγλοι, Γερμανοί και Γάλλοι, την ίδια στιγμή που πολλοί νέοι της περιοχής συνωστίζονται στις καφετέριες της Κυψέλης περιμένοντας το μάνα εξ ουρανού η να τους διορίσει ο Σιούφας ηχολήπτες στο Κανάλι της Βουλής.
Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει σώνει και καλά να γίνουν όλοι αγρότες-παρότι τα τυποποιημένα αγροτικά προιόντα θα αποτελέσουν σύντομα την βαριά εξαγωγική “βιομηχανία” της χώρας-αλλά καλό θα ήταν να συνειδητοποιήσουμε ότι στη ζωή μπορεί να χρειασθεί να αλλάξουμε δυο και τρεις δουλειές. Να αποτύχουμε ισάριθμες φορές για να τα καταφέρουμε -πιο έμπειροι- στο τέλος.

Αν ο καθένας από μας είχε βιώσει την επαγγελματική περιπέτεια, την περιπέτεια του επειχειρείν, είχε γευθεί ήττες και νίκες δεν θα επιλέγαμε ως πολίτες ανεπάγγελτους αλλά επαγγελματίες της πολιτικής να διαχειρισθούν τις τύχες μας.

Αν είναι μια φορά ντροπή για έναν υπουργό Οικονομικών να χάνει την λίστα Λαγκάρντ, προσβάλλοντας και την ίδια την σημερινή επικεφαλής του ΔΝΤ, σκεφθείτε πόσο ταπενωτικό είναι για μας τους ίδιους, ως πολίτες, το γεγονός ότι δώσαμε την ευκαιρία σε έναν άπειρο και άκαπνο απόφοιτο ενός φημισμένου Κολλεγίου να γίνει υπουργός Οικονομικών της χώρας σε μια εθνικά κρίσιμη συγκυρία.

Παπακωνσταντίνου, Βενιζέλος, Σαχινίδης, Ζαννιάς, Στουρνάρας, τους κατάπιε όλους το “θηρίο” ο Σόιμπλε.

Ο Γερμανός πάνω στο καροτσάκι του συμβολίζει από μόνος του το πείσμα και το πάθος για ζωή. Όπως επίσης αντανακλά τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουν οι Γερμανοί ψηφοφόροι τους ηγέτες τους. Αλήθεια πόσες φορές στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών ακούσαμε για κορυφαίους Γερμανούς πολιτικούς να έχουν εμπλακεί σε οικονομικά και ερωτικά σκάνδαλα σε αντίθεση με τους Γάλλους, τους Ιταλούς, τους Έλληνες συναδέλφους τους;


Όταν διαχειρίζεσαι τις τύχες ενός ολόκληρου λαού οφείλεις να αφιερώνεσαι με όλο σου το είναι.

Δυστυχώς για το εγχώριο πολιτικό προσωπικό η αντίληψη της πολιτικής είναι σχεδόν τηλεοπτική. Ανεβάζουν τις μετοχές τους ανάλογα με την συχνότητα εμφάνισής τους στα τηλεπαράθυρα.



Απαίδευτοι, ανέτοιμοι, χωρίς ενημέρωση για τις διεθνείς εξελίξεις εξαντλούνται σε ναρκισσευόμενους μονολόγους σε διαρκή συμπαιγνία με την πλειοψηφία των εργαζομένων στα ΜΜΕ οι οποίοι είναι εξίσου επιδερμικοί, επιπόλαιοι, κόλακες, μέτριοι, συχνά κρατικοδίαιτοι.


Όσο για τους εργοδότες τους μηντιάρχες, στην πλειοψηφία τους είναι δημιουργήματα θαλασσοδανείων και διαπλοκής με το κράτος.

Η έκπληξη δεν είναι η χρεοκοπία της Ελλάδας. Έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι καθυστέρησε τόσο να συμβεί.

Δεκαετίες ολόκληρες χορεύαμε στη Μύκονο, την ώρα που οι Γερμανοί δούλευαν στα εργοστάσια για να είναι συνεπείς στις παραγγελίες των Πόρσε για τις οποίες αδημονούσαν οι Έλληνες νεόπλουτοι πελάτες τους. Τώρα που για την πλειοψηφία σταμάτησαν κάπως βίαια οι χοροί και ακόμη και στο Κολωνάκι νυχτώνει νωρίς, μας φταίει η Μέρκελ που δεν εκταμιεύει την δόση των 40 δις για να συνεχίσουμε να ζούμε σαν Ελληνάρες.

Φταίει η Λαγκάρντ που η εγχώρια Δικαιοσύνη δεν έχει οδηγήσει στη φυλακή όλους τους πρωταγωνιστές του σκανδάλου της Siemens. Φταίει ο Σόιμπλε που οι φοροφυγάδες εξακολουθούν να κάνουν πάρτυ.

Σε κανέναν δεν αρέσει η παρουσία της Τρόικας στη χώρα μας. Πιο χυδαία όμως είναι η παρουσία του συγκεκριμένου πολιτικού προσωπικού στην ηγεσία της Ελλάδας, με το "ιδεολογικό" άλλοθι της Δεξιάς, της Αριστεράς, και άλλων ιδεοληψιών οι οποίες θα έπρεπε να έχουν αντικατασταθεί με ανθρωπιστικά και μόνο κριτήρια.

Δημοκρατία είναι ο διαρκής αγώνας για την ευτυχία και τον σεβασμό του διπλανού σου. Μια ανθρώπινη αλυσίδα ευημερίας στα πρότυπα της Πολιτείας του Πλάτωνα.


Το “Κουρδιστό Πορτοκάλι” πιστεύει -και έχουμε βαρεθεί να το επαναλαμβάνουμε- πως η Αναγέννηση της Ελλάδας περνάει μέσα από την αποτέφρωση του υπάρχοντος πολιτικού προσωπικού. Όπως όλα δείχνουν αυτό θα γίνει “βίαια” μια και οι ίδιοι δεν δείχνουν διατεθειμένοι να μας αδειάσουν την γωνιά κι εμείς δεν έχουμε χρόνο να ωριμάσουμε και να τους δείξουμε την έξοδο.

Τι θα συμβεί; Απλά θα έλθει πολύ σύντομα η ώρα να κυβερνήσει ο Δραγασάκης, ο Παπαδημούλης, ο Τατσόπουλος και οι υπόλοιποι τηλεστάρ του ΣΥΡΙΖΑ αντικαθιστώντας τις έξοχες ντιζέζ της συγκυβέρνησης που είναι σήμερα οι πρώτες φίρμες του πάλκου. Κι αφού αποτεφρωθούν και δαύτοι θα έχουμε δύο επιλογές: Eκείνη του Εμφυλίου κι εκείνη των Αξίων και Αξιών. Ειλικρινά σήμερα δεν μπορούμε να μαντέψουμε σε ποια θα ποντάρει ο λαός μας. Κι αυτό με την προυπόθεση ότι δεν θα έχουμε στο μεταξύ υποστεί έναν νέο εθνικό ακρωτηριασμό.
Bασίλης Μπόνιος



Μέσα σε αυτό το περιβάλλον και σε πείσμα των καιρών, υπάρχουν χιλιάδες συμπολίτες μας που ήδη δημιουργούν έχοντας αρπάξει τη ζωή στα χέρια και μην περιμένοντας από τον Βρούτση να τους σώσει!

Ο δημιουργός της Statbank και του Time TV, o εξαιρετικός δημοσιογράφος και πάνω απ’ όλα εξαιρετικός άνθρωπος Σπύρος Κτενάς (στη φωτό με την κ. Άννη Καραγκιουλέ) εδώ και πολλά χρόνια μοιράζεται τη ζωή του με τους πιο δημιουργικούς συμπολίτες μας. Αυτούς που το κάνουν. Αυτούς που δεν μένουν παθητικοί παρατηρητές. Αυτούς που τολμούν. The ones who Do-όπως είναι και το σύνθημα της φετινής ΤEDx Athens.
H Statbank λοιπόν επιλέγει τους πιο δημιουργικούς ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του Επιχειρείν και συνταξιδεύει μαζί τους. Η επιλογή των προσώπων που θα φιλοξενήσουμε στην συνέχεια έγινε αφού προηγήθηκε ο διαχωρισμός των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών σε κατηγορίες και η Statbank αξιολόγησε τις επιδόσεις των επικεφαλής. Έτσι:

Στην κατηγορία ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ κυριαρχεί ο κολλοσός του Ομίλου ΟΤΕ-COSMOTE με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Μιχάλη Τσαμάζ να πρωταγωνιστεί στην νέα εποχή του ΟΤΕ αλλάζοντας δημιουργικά και επιθετικά το προφίλ ενός δυσκίνητου κρατικού Οργανισμού με πολλές «αμαρτίες» του παρελθόντος, σε μια σύγχρονη πολυεθνική από τις κορυφαίες της Ευρώπης σε συνεργασία με την Deutsche Telekom.


Στην κατηγορία ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ συναντάμε τον κ. Δημήτρη Μελισσανίδη - Πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων της Aegean Oil. Του μεγαλύτερου προμηθευτή ναυτιλιακών καυσίμων του πλανήτη.


Στην κατηγορία ΟΙ ΠΛΕΟΝ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ κυριαρχεί ο Όμιλος Μυτιληναίου.

Στην κατηγορία οι ΠΛΕΟΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ συναντάμε την Motor Oil και τον επικεφαλής της κ. Βαρδή Βαρδινογιάννη
Στην κατηγορία ΟΙ ΠΙΟ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ συναντάμε την σχεδόν μυθική προσωπικότητα της κ. Μίνας Φειδά το «δυνατό χαρτί» της ελληνικής υποδηματοβιομηχανίας Φειδάς-Boxer.



Στην κατηγορία ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ πρωταγωνιστούν τα αδέλφια Ιωάννης, Kωνσταντίνος και Πλάτωνας Μαρλαφέκας της ελληνικής βιομηχανίας αναψυκτικών Loux.





Τέλος στην κατηγορία ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΙ ΝΕΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ συναντάμε την γοητευτική κ. Ελένη Ανδρεάδη μέλος του Δ.Σ της ΣΑΝΗ Α.Ε.



Να σημειώσουμε ότι η αξιολόγηση έγινε με τα στοιχεία του 2011 ενώ θα ακολουθήσει από την Statbank και η αξιολόγηση για το 2012.



Ας δούμε πιο αναλυτικά τους Πρωταγωνιστές του Επιχειρείν



ΜΙΝΑ ΦΕΙΔΑ ΝΤΑΗ









Το ενδιαφέρον στην πορεία της επιχείρησης Φειδάς-Boxer είναι ότι η θετική πορεία στα οικονομικά μας αποτελέσματα συνδέθηκε με την ομαλή εξέλιξη του επενδυτικού της προγράμματος. Έτσι, η εταιρεία λειτουργεί στις νέες εργοστασιακές της εγκαταστάσεις. «Αντλούμε ιδιαίτερες δυνάμεις από το γεγονός ότι οι Έλληνες αγαπούν τα προϊόντα μας και αυτό μας δίνει κουράγιο να προχωρήσουμε» λέει η κυρία Μίνα Φειδά Φειδά προσθέτοντας «η δυναμικότητά μας δεν μας επέτρεπε να κινηθούμε έντονα στην κατεύθυνση των εξαγωγών, παρά το γεγονός ότι είχαμε ζήτηση και από το εξωτερικό. Με τις νέες μας υποδομές η τόνωση των εξαγωγικών μας επιδόσεων θα είναι δυνατή».



The Story



Ο παππούς Γιάννης Φειδάς έφερε το 1919 από την Αμερική τα πρώτα μηχανήματα στην Καλαμάτα για να οργανώσει το μηχανοποίητο καλό παπούτσι. Όμως, είχε προηγηθεί της εποχής του, πούλησε για παλιοσίδερα τις μηχανές και έτσι έστησε την πρώτη Βιοτεχνία του καλού χειροποίητου παπουτσιού και έγινε προμηθευτής των ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πειραιά - Αθηνών - Πελοποννήσου).

Ο γιός του Δημήτρης Φειδάς χαρισματικό ταλέντο ζωγραφικής, έγινε ο ξεχωριστός σχεδιαστής και μετα- κατοχικά στου Ψυρρή δημιούργησε μαζί με τη γυναίκα του Μαρία, την πρώτη βιοτεχνία για το καλό, ανδρικό Παπούτσι.

Στην πρώτη πανελλήνια έκθεση στο Ζάππειο, είχε την διάκρισή του μέσα στο χώρο του Ελληνικού ξεχωριστού παπουτσιού.

Στη συνέχεια η κόρη του Μίνα, αφού τελείωσε τις οικονομικές της σπουδές και με τον άνδρα της Γιάννη Νταή, συνέχισαν να προσθέτουν ορόφους στην οικογενειακή υποδομή, στα Πατήσια, στην πλατεία της Λαμπρινής, που μετονομάστηκε σε πλατεία Φειδά για την κοινωνική προσφορά του Δημήτρη Φειδά στην περιοχή.

Μετά από πορεία 8-10 ετών η εταιρεία μετεγκαθίσταται στους πρόποδες της Πάρνηθας, στην Λεωφόρο Καραμανλή 150 όπου και βρίσκεται μέχρι σήμερα, στο δεύτερο ιδιόκτητο εργοστάσιο και γραφεία, σε γήπεδο 12 στρεμμάτων και 7.000 τ.μ. κτιριακών εγκαταστάσεων.

Το 1990 μετά το θάνατο του Γιάννη Νταή και το γκρέμισμα της Σοβιετικής Ένωσης, όπου έφερε μεγάλη οικονομική αναστάτωση στον κλάδο, όχι μόνο του δέρματος, αλλά πολλών προϊόντων, και με την είσοδο της Ελλάδος στην Ε.Ε, η Μίνα Φειδά - Νταή, αποφασίζει να μη γίνει μεταπράτης, όπως την ωθούσαν οι περιστάσεις, αλλά αποφασίζει να επενδύσει παραγωγικά.

Το πείραμα, παρά τις δυσκολίες των εποχών, πέτυχε. Τα Boxer της Φειδάς απέδειξαν, ότι μπορούν να επιβιώσουν, όχι μόνο στις ξένες χώρες αλλά και στην εσωτερική αγορά, όπου γίνονται το πρώτο παραγωγικό όνομα. Έχοντας μια καλή παραγωγική και διοικητική ομάδα με τον γιο της Παναγιώτη Νταή στη θέση του Διευθύνοντα Συμβούλου, ξεπερνάει και την καταστροφή του σεισμού του 1999 και τώρα βρίσκεται, στην ευχάριστη θέση να παράγει και να διοχετεύει στην αγορά (3.200) τρείς χιλιάδες διακόσια ζευγάρια την ημέρα, γυναικεία-ανδρικά και παιδικά παπούτσια, σε όλους τους τύπους, που έχουν ανάγκη οι άνθρωποι, για να βαδίζουν άνετα, ωραία και σταθερά.

Το 1996 παίρνει το Boxer της Φειδάς, το Euroαwαrd από τις Βρυξέλλες για την Ποιότητά του και από το ΕΒΕΑ, το Βραβείο Επώνυμου Προϊόντος. Το 2003 παίρνει το Βραβείο Ολικής Ποιότητας από το ΕΒΕΑ και το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Το 2010 θα ήταν η χρονιά μετεγκατάστασης στις νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις της επιχείρησης ενώ το 2011 η εταιρεία συνεχίζει τις εξαγωγικές της προσπάθειες για το άνοιγμα νέων αγορών.



ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΣΑΜΑΖ









Ο κ. Μιχάλης Τσαμάζ ανέλαβε καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου του OTE στις 3 Νοεμβρίου 2010.
Είναι επικεφαλής της COSMOTE από το Σεπτέμβριο του 2007, οπότε και ανέλαβε τη θέση του Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου, ενώ τον Ιούνιο του 2009 ορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος της COSMOTE.
Ο κ. Τσαμάζ εντάχθηκε στον Όμιλο ΟΤΕ το 2001. Ανέλαβε σειρά θέσεων ευθύνης σε θυγατρικές εταιρίες του ΟΤΕ, όπως Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της OTE International, Διευθύνων Σύμβουλος της OTE Investments και Διευθύνων Σύμβουλος της OTE Globe. Παράλληλα, του είχε ανατεθεί η ευθύνη της παρακολούθησης της εξέλιξης του προγράμματος μετασχηματισμού της μητρικής εταιρίας στον τομέα της σταθερής τηλεφωνίας. Έχει επίσης διατελέσει μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων θυγατρικών του ΟΤΕ και της COSMOTE στο εξωτερικό.
Πριν την ένταξή του στον ΟΤΕ, ο κ. Τσαμάζ είχε αναλάβει διαδοχικά υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις σε πολυεθνικές εταιρίες στους τομείς του Marketing και των Πωλήσεων, αλλά και Γενικής Διεύθυνσης. Από το 1998 έως το 2001 εργάστηκε στη Vodafone Ελλάδος ως Εμπορικός Διευθυντής και αργότερα ανέλαβε τη θέση του Γενικού Διευθυντή Εμπορικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, υπεύθυνου για το Εμπορικό και το Οικονομικό τμήμα, καθώς και για τα τμήματα Ανθρώπινου Δυναμικού και Ποιότητας.
Από το 1991 έως το 1998 εργάστηκε στη Philip Morris Europe S.A., κατέχοντας διαδοχικά τις θέσεις του Διευθυντή Marketing Ελλάδος και Ισραήλ, του Διευθυντή Πωλήσεων Ελλάδος και του Διευθυντή Ανάπτυξης Πωλήσεων Ανατολικής Ευρώπης, υπεύθυνου για 16 χώρες.
Ο κ. Τσαμάζ είναι 49 ετών, έγγαμος με 2 παιδιά και κατέχει πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων από το Πανεπιστήμιο του New Brunswick του Καναδά.

Στην διάρκεια του φετινού ετήσιου καλέσματος-γεύματος των δημοσιογράφων που έγινε πρόσφατα ο κ. Τσαμάζ αφού εξήρε την προσπάθεια των 12.000 εργαζομένων του ΟΤΕ σε μία από τις πολλές αναφορές του στο προσωπικό και τα στελέχη του Ομίλου, αναφέρθηκε στο όραμά του για τον νέο ΟΤΕ:

Απορροφώντας τους κραδασμούς από την οικονομική κρίση. Συνεχίζουμε στο στόχο μας να αλλάξουμε τον ΟΤΕ ώστε να γίνει συνολικά πιο αποδοτικός και πελατοκεντρικός. Να μετασχηματιστεί σε μία εταιρεία υψηλών επιδόσεων.

Η πελατοκεντρικότητα δεν είναι για μας μία απλή λέξη. Με το motto «Μαζί, είμαστε ένα» που πρόσφατα λανσάραμε, παρουσιάσαμε την καινούργια εταιρική επικοινωνία του ΟΤΕ αναλαμβάνοντας μία δέσμευση: η καθημερινότητα των πελατών να γίνεται για μας έμπνευση. Έμπνευση για καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες, για πιο ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση.

Τα τελευταία χρόνια έχουμε κάνει άλματα μπροστά όσον αφορά στην «εμπειρία του πελάτη». Στόχος μας είναι να είμαστε η πρώτη του επιλογή γιατί προσφέρουμε την καλύτερη ποιότητα με ευελιξία και αποτελεσματικότητα. Η προσπάθειά μας αποδίδει καρπούς. Μιλάμε για ένα νέο ΟΤΕ σε όλα τα σημεία επαφής με τον πελάτη.

Όσο για την Cosmote o κ. Τσαμάζ θα πει: “Η COSMOTE συνεχίζει την πορεία της στην κορυφή, καταγράφοντας ακόμη μια πρωτιά, αυτή του δικτύου 4ης γενιάς! Πρόσφατα πρώτοι διαθέσαμε πιλοτικά το νέο μας δίκτυο 4G σε επιλεγμένους χρήστες στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.”




ΒΑΡΔΗΣ ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗΣ









Στην πρώτη θέση της κερδοφορίας μεταξύ όλων των βιομηχανικών επιχειρήσεων της χώρας βρέθηκε η Μότορ Όιλ, συμφερόντων οικογενείας Βαρδή Βαρδινογιάννη, κατά το 2011. Συγκεκριμένα, η επιχείρηση εμφάνισε καθαρά κέρδη 177 εκατομμυρίων ευρώ το 2011 έναντι 126,6 εκατομμυρίων ευρώ το 2010, παρουσιάζοντας αύξηση κερδοφορίας της τάξεως του 40%. Αποκαλυπτικό του ρόλου που παίζει στην ελληνική επιχειρηματική ζωή είναι το γεγονός ότι ο τζίρος της επιχείρησης αυξήθηκε από 4,9 δισεκατομμύρια ευρώ το 2010 σε 7,1 δισεκατομμύρια ευρώ το 2011. Σημαντικό τμήμα του τζίρου αποτελούν δημόσια έσοδα καθότι το ποσοστό των πωλήσεων των εταιρειών πετρελαιοειδών αποσπούν οι κρατικοί φόροι.
Πρώτο εξάμηνο 2012
Στα 27,6 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη της Motor Oil το πρώτο εξάμηνο του έτους, έναντι 105,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2011.Η αισθητή μείωση των κερδών αποδίδεται στην μείωση της τιμής του αργού και της ζήτησης για καύσιμα στη χώρα.
Η αύξηση ωστόσο των εξαγωγών άμβλυναν τις επιπτώσεις της αδύναμης ζήτησης για καύσιμα στην ελληνική αγορά, στην οποία η εταιρία λειτουργεί δίκτυο πρατηρίων καυσίμων που εξαγόρασε από την Royal Dutch Shell. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές σε άλλες χώρες της Μεσογείου αυξήθηκαν κατά 22% στα 3,45 εκατ. μετρικούς τόνους, αριθμός που αντιστοιχεί στο 60% του συνολικού όγκου πωλήσεων της εταιρίας.
Ως αποτέλεσμα, τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA μειώθηκαν μόνο κατά 10% στα 165,2 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA εξαιρούν την αξία των αποθεμάτων πετρελαίου, η οποία παρουσιάζει διακυμάνσεις σύμφωνα με τις μεταβολές στην διεθνή τιμή του πετρελαίου.

Who is Who

Η Μότορ Όιλ Ελλάς (ΜΟΕ) είναι μία εταιρεία με ηγετικό ρόλο στον τομέα της διύλισης πετρελαίου, προμηθεύοντας τις αγορές που εξυπηρετεί με ευρύ φάσμα ενεργειακών προϊόντων. Η εταιρεία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η ΜΟΕ είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών και συμπεριλαμβάνεται στο Γενικό δείκτη (ATHEX COMPOSITE INDEX), στο δείκτη Υψηλής κεφαλαιοποίησης (FTSE/ ATHEX 20) καθώς και σε επιμέρους κλαδικούς δείκτες. Επιπρόσθετα, η Εταιρεία συμπεριλαμβάνεται στο δείκτη Morgan Stanley Capital International (MSCI) Small Cap.
Το διυλιστήριο της επιχείρησης στην Κόρινθο μαζί με τις βοηθητικές εγκαταστάσεις και τις εγκαταστάσεις διακίνησης καυσίμων αποτελεί το μεγαλύτερο αμιγώς ιδιωτικό βιομηχανικό συγκρότημα της Ελλάδος και θεωρείται ένα από τα πιο ευέλικτα διϋλιστήρια της Ευρώπης. Μπορεί να κατεργάζεται αργό πετρέλαιο διαφόρων τύπων, παράγοντας ένα ευρύ φάσμα πετρελαϊκών προϊόντων, που καλύπτουν τις πιο αυστηρές διεθνείς προδιαγραφές, εξυπηρετώντας έτσι μεγάλες εταιρείες εμπορίας πετρελαίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επιπλέον, η ΜΟΕ είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία παραγωγής και συσκευασίας λιπαντικών. Τα παραγόμενα βασικά και τελικά λιπαντικά είναι εγκεκριμένα από διεθνείς οργανισμούς (Association des Constructeur Europeens d'Automobiles, American Petroleum Institute) και από τις Ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ. Το Διϋλιστήριο βρίσκεται στους Αγίους Θεοδώρους, Κορινθίας, περίπου 70 χλμ. έξω από την Αθήνα. Η Διοίκηση της εταιρείας, καθώς και οι Γενικές Διευθύνσεις Εμπορίας, Οικονομικών, Διοικητικού & Ανθρωπίνων Πόρων και Στρατηγικού Επιχειρησιακού Σχεδιασμού & Ανάπτυξης, στεγάζονται σε σύγχρονο κτίριο στο Μαρούσι Αττικής.
Θυγατρικές εταιρείες – συμμετοχές
Η Μότορ Όιλ ελέγχει σειρά θυγατρικών ενώ συμμετέχει και σε διάφορες άλλες επιχειρήσεις. Μεταξύ αυτών είναι και οι: AVIN OIL Α.Β.Ε.Ν.Ε.Π, Coral Α.Ε, Coral Gas Α.Ε.Β.Ε.Υ., OFC Υπηρεσίες Αεροπορικού Καυσίμου Α.Ε., M και M Α.Ε. Φυσικού Αερίου, Κόρινθος Power ΑΕ, Cyclon Ελλάς, Shell & MOH Α.Ε. Αεροπορικών Καυσίμων και Εταιρεία Αγωγού Καυσίμων Αεροδρομίου Αθηνών.



ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗΣ

Πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων της Aegean Oil









H πορεία του κ. Δημήτρη Μελισσανίδη, που μαζί με τον αδελφό του κ. Ιάκωβο Μελισσανίδη ξεκίνησαν από τις αλάνες της Κοκκινιάς για να φθάσουν ως τη Wall Street, στα παλάτια των εμίρηδων και στα σαλόνια του βορειοευρωπαϊκού επιχειρηματικού πετρελαϊκού λόμπι είναι εντυπωσιακή. Πώς μπόρεσε ο γιος του Ζώρα Μελισσανίδη – χρόνια μετά το θάνατό του εξακολουθούν να τον θυμούνται με σεβασμό οι Πόντιοι – να ξεχωρίσει στον επιχειρηματικό στίβο, όπου εισήλθε με ένα δανεικό Mini Cooper, για να φθάσει μέσα σε λίγα χρόνια να ελέγχει έναν όμιλο εταιρειών με ετήσιο τζίρο περίπου 10 δισ. δολάρια; Με 20 σταθμούς ανεφοδιασμού πλοίων σε όλον τον πλανήτη, με θυγατρικές εταιρείες σε Νέα Υόρκη, Αμβέρσα, Γκάνα, Γιβραλτάρ, Τζαμάικα, Πόρτλαντ, Σιγκαπούρη, Βανκούβερ, Μόντρεαλ, Κωνσταντινούπολη, Φουτζέιρα, Παναμά, Μαρόκο; Με παρουσία στη ναυτιλία και με μια εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών που ελέγχει στην ελληνική αγορά καυσίμων 520 πρατήρια. Με επιχειρήσεις στο χώρο των κατασκευών, της προστασίας περιβάλλοντος και του real estate...
Η διαδρομή του από τις προσφυγικές γειτονιές, εκεί όπου οι γονείς του είχαν εγκατασταθεί μετά τον ξεριζωμό τους από την Αργυρούπολη του Πόντου, ως τη Γουόλ Στριτ (το 2006), τις συμφωνίες που υπέγραψε με τους Άραβες (2009), τη συμφωνία εξαγοράς της Verbeke Bunkering (2010) τις συνεχείς επεκτάσεις σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου δείχνει μυθιστορηματική.
Εν τάχει:
* Η πρώτη βουτιά στα βαθιά του Δημήτρη Μελισσανίδη είναι η μεταφορά ενός φορτίου ξυλείας στην Τεχεράνη, έργο που του είχε αναθέσει ο Τάκης Ηλιάδης της Shelman.
* Μαζί με τα πρώτα επιχειρηματικά βήματα μπαίνει στο κόσμο του ποδοσφαίρου, στην αρχή στον Ιωνικό και μετά στην ΑΕΚ, όπου αμφισβητώντας τους κυρίαρχους του παιχνιδιού φέρνει στη Φιλαδέλφεια τρεις φορές το κύπελλο πρωταθλήματος.
* Μπαίνει στην αγορά πετρελαίου με μια μικρή μπάριζα για να χτίσει μια «μικρή αυτοκρατορία» που αποτελείται από ένα στόλο 64 δεξαμενόπλοιων, μια αλυσίδα σταθμών ανεφοδιασμού πλοίων και μια εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών, την Aegean Oil. Στον Όμιλο της Aegean, που πραγματοποιεί έναν ετήσιο τζίρο 10 δισ. δολάρια ΗΠΑ, απασχολούνται σήμερα περίπου 3.000 εργαζόμενοι.
* Συναντά την αντίδραση των ισχυρών, που επιχειρούν να τον συντρίψουν με κάθε τρόπο.
* Ο κ. Μελισσανίδης χτυπιέται εφτά φορές για να σηκωθεί οκτώ. Σήμερα ο όμιλος επιχειρήσεων που διευθύνει αποτελεί – εκτός των άλλων – επίσημο προμηθευτή του αμερικανικού δημοσίου.
* Στο τέλος του 2006 η εταιρεία του Ομίλου Aegean Marine Petrol Network τάραξε τα νερά της Wall Street καθώς οι μετοχές της έγιναν ανάρπαστες. Η εταιρεία ήθελε να διαθέσει στους επενδυτές 12,5 εκατ. μετοχές αλλά η ζήτηση ξεπέρασε κάθε προηγούμενο φθάνοντας τα 80 εκατ. «κομμάτια».
* Οι Αμερικανοί, που νιώθουν ότι μπορούν να τον εμπιστευθούν, «χτίζουν» στον Έλληνα ένα σταθερό μονοπάτι. Του ανοίγουν τη μία πόρτα μετά την άλλη στο χώρο της μεταφοράς πετρελαίου: Τζαμάικα, Αραβικός Κόλπος, Σιγκαπούρη, Αφρική...
* Το άνοιγμα της αγοράς της Κίνας είναι επίσης μια επιχειρηματική απόφαση για τον δαιμόνιο επιχειρηματία.
* Η εταιρεία Aegean Oil Terminal χτίζει τερματικό σταθμό καυσίμων (oil terminal) στο υπό κατασκευή νέο πετρελαϊκό λιμάνι της Φουτζέιρα. Το «ντιλ» έγινε με την κυβέρνηση των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και προβλέπει ότι ο σταθμός καυσίμων θα κατασκευαστεί σε δύο φάσεις και θα έχει χωρητικότητα 500.000 κυβ. μέτρων. Η επένδυση αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2011, ώστε η μονάδα να τεθεί σε λειτουργία ταυτόχρονα με τα εγκαίνια των νέων λιμενικών εγκαταστάσεων. Το νέο πετρελαϊκό λιμάνι της Φουτζέιρα βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο του Περσικού Κόλπου και θα αποτελέσει κύριο «πέρασμα» των πλοίων (κυρίως δεξαμενόπλοιων) που κινούνται από και προς τον Κόλπο. Έτσι η Aegean εκτιμά ότι η μονάδα θα εξελιχθεί σε κύριο σταθμό ανεφοδιασμού στην περιοχή.
* Στον Παναμά και το Μαρόκο ο όμιλος κάνει αισθητή την παρουσία του.
* Εκτός από τις κινήσεις του στη διεθνή σκακιέρα ο κ. Δημήτρης Μελισσανίδης "έτρεξε" ορισμένα ενδιαφέροντα επιχειρηματικά projects και στην ελληνική αγορά. Ανάμεσα σε αυτά ήταν και η δραστηριοποίησή του στον ενεργειακό τομέα, μία κίνηση η οποία αποδείχθηκε κερδοφόρος για τον όμιλο της Aegean, ο οποίος στην συνέχεια αποφάσισε να αποχωρήσει από την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.
* Αξίζει να σημειωθεί ότι ιδιαίτερη δραστηριότητα αναπτύσσει ο όμιλος της Aegean στον τομέα του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Έχοντας δημιουργήσει αυτόνομη επιχειρηματική δραστηριότητα (HEC), ο Όμιλος της Aegean καλύπτει όλα τα λιμάνια της χώρας ενώ ήδη διευρύνει τον βηματισμό του σε πολλά γεωγραφικά μήκη και πλάτη της υφηλίου. Ο διεθνής προσανατολισμός του ομίλου αποτελεί το καλύτερο εφαλτήριο για την ανάπτυξη της «πράσινης οικονομικής δραστηριότητας».
* Απόφαση-κλειδί για την συνέχιση της αναπτυξιακής τροχιάς του ομίλου είναι η δημιουργία του "νέου στρατηγείου" του ομίλου στην οδό Ακτή Κονδύλη 10 στον Πειραιά. Τα νέα γραφεία του ομίλου λειτουργούν ως παραγωγική κυψέλη που απλώνει τον ιστό της σε ολόκληρο τον πλανήτη. Αυτά δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε από τα καλύτερα γραφεία των πολυεθνικών επιχειρήσεων αφού διαθέτουν 8 ορόφους με συνολικό εμβαδόν 14.800 τετραγωνικά μέτρα, τρία υπόγεια πάρκινγκ 200 θέσεων και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που συνδέει το στρατηγείο με όλες τις επιχειρήσεις του ομίλου.
* Εν μέσω οικονομικής κρίσης (αρχές Απριλίου 2012) ο Δημήτρης Μελισσανίδης αποφασίζει να διαθέσει ποσό 25 εκατομμυρίων ευρώ για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Αιγαίον Όιλ. Ο στόχος του είναι να μπορέσει η εταιρεία αυτή να ανταπεξέλθει στις συνθήκες κρίσης που κυριαρχούν στην αγορά καυσίμων στην Ελλάδα, ως αποτέλεσμα της βαρύτατης φορολογίας των πετρελαϊκών προϊόντων που διατίθενται στην ελληνική αγορά, σε συνδυασμό με την μακροχρόνια ύφεση που επηρεάζει καθοριστικά και την αγορά των καυσίμων. Η κίνηση αυτή αναμένεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη θέση της Αιγαίον Όιλ, η οποία υπό τη διεύθυνση του κ. Ιάκωβου Μελισσανίδη έχει κατορθώσει σε μια δεκαετία να κατακτήσει την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά, μετά τους πετρελαϊκούς ομίλους που διαθέτουν δικά τους διυλιστήρια.
Oι δραστηριότητες και η πορεία των επιχειρήσεων του Ομίλου της Aegean, εν μέσω παγκόσμιας και εθνικής οικονομικής κρίσης, αποτελούν ζωντανή απόδειξη του θεωρήματος που θέλει κάθε φορά την όποια κρίση να γεννά και ευκαιρίες. Για τους προνοητικούς και τους τολμηρούς. Άλλωστε αυτός είναι ένας χαρακτηρισμός που «κολλάει γάντι» στο χαρακτήρα και στο επιχειρηματικό προφίλ του κ. Δημήτρη Μελισσανίδη.





ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ









Καθήκον των ελλήνων επιχειρηματιών να στηρίξουν την προσπάθεια της χώρας

«Πρέπει να κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας έτσι ώστε να στηρίξουμε την προσπάθεια της χώρας μας» Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Bloomberg TV ο κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος, επικεφαλής ενός εκ των σημαντικότερων βιομηχανικών ομίλων της χώρας, όπου απασχολούνται περίπου 2.700 εργαζόμενοι και ο οποίος δραστηριοποιείται σε μια σειρά χώρες μεταξύ των οποίων η Αλγερία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Τουρκία, το Ιράκ, το Πακιστάν, η Ινδονησία και η Ολλανδία. «Όλοι οι Έλληνες χρειάζεται να συνδράμουμε και να στηρίξουμε τη χώρα, τόσο σε επίπεδο ανάπτυξης, όσο και για την παραμονή της στην Ευρωζώνη» ανέφερε ο κ. Μυτιληναίος προσθέτοντας «αυτό που χρειάζεται είναι τόσο η Ελλάδα όσο και οι ξένοι εταίροι να εργαστούμε προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης. Η Ελλάδα πρέπει να «κάνει τη δουλειά της» υλοποιώντας μεταρρυθμίσεις και ιδιωτικοποιήσεις για να διασφαλίσει την παραμονή της στην Ευρωζώνη, κάτι το οποίο αποτελεί και επιθυμία των ξένων εταίρων της» Αναφερόμενος στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει σήμερα το ελληνικό επιχειρηματικό κεφάλαιο, επεσήμανε ότι είναι «πολύ σκληρό» να είναι κανείς σήμερα επιχειρηματίας στην Ελλάδα, καθώς, όπως είπε, εδώ και περίπου τρία χρόνια οι ελληνικές εταιρείες λειτουργούν στην ουσία χωρίς τη βοήθεια του τραπεζικού συστήματος. Σημειώνοντας ότι η ρευστότητα όσον αφορά την πραγματική οικονομία έχει κυριολεκτικά «στραγγίσει», τόνισε ότι η ενίσχυση της εξωστρέφειας είναι μονόδρομος. Ο ίδιος σημείωσε ότι αυτή την τακτική ακολουθεί ο Όμιλος, φροντίζοντας, παράλληλα, να διατηρεί θετικές ταμειακές ροές, ώστε να έχει μικρή εξάρτηση από εξωγενείς πηγές χρηματοδότησης. Η έξοδος από το ευρώ θα είχε καταστροφικά αποτελέσματα για την Ελλάδα, ανέφερε ο κ. Μυτιληναίος, επισημαίνοντας για ακόμα μια φορά ότι, αν και η επιστροφή στη δραχμή θα ωφελούσε επιχειρηματικά τον Όμιλο, σαν Έλληνας και σαν πατριώτης η επιθυμία του είναι να παραμείνει η χώρα στο ευρώ.

Who is Who

Ο Όμιλος ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ιδρύθηκε το 1990 και αποτελεί τη μετεξέλιξη οικογενειακής μεταλλουργικής επιχείρησης από το 1908, σε έναν από τους μεγαλύτερους Βιομηχανικούς Ομίλους στη χώρα μας. Σήμερα κατέχει ηγετική θέση στην Ελλάδα στους τομείς της Μεταλλουργίας & Μεταλλείων, Ενέργειας, Έργων EPC και Βιομηχανίας Οχημάτων και παράλληλα διαθέτει σημαντική διεθνή δραστηριότητα.
Η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - Όμιλος Επιχειρήσεων, είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, έχει ενοποιημένο κύκλο εργασιών περίπου €1 δις και απασχολεί συνολικά περίπου 2.700 εργαζομένους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Από το 1991 έως το 1994, μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων, συγκεντρώθηκαν στη μητρική Εταιρία όλες οι δραστηριότητες των θυγατρικών. Το 1995 η Εταιρία εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών και μετέχει στο δείκτη υψηλής κεφαλαιοποίησης FTSE 20.
Τα τελευταία χρόνια η Εταιρία σημείωσε μεγάλη ανάπτυξη, τόσο του κύκλου εργασιών, όσο και των κερδών της, και συνέβαλλε αποφασιστικά, μέσω των δραστηριοτήτων της, στη δημιουργία υποδομών στη χώρα. Η εξαγορά της «Αλουμίνιον της Ελλάδος», στις αρχές του 2005, έθεσε τις βάσεις για τη νέα εποχή της ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ενισχύοντας την ήδη σημαντική εμπορική παρουσία του Ομίλου στο κλάδο της Μεταλλουργίας με την είσοδο και στη βιομηχανική παραγωγή.
Η εδραίωση του Ομίλου στον κλάδο της Ενέργειας αποτέλεσε σημαντική πρόκληση και μεγάλο στοίχημα, που εκφράστηκε με τον καλύτερο τρόπο το 2007 με την συνεργασία με την ισπανική Endesa για τη δημιουργία της Endesa Hellas, η οποία τοποθέτησε την ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε μεταξύ των ηγετών της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στον χώρο της Ενέργειας, εξασφαλίζοντας έτσι και τη μελλοντική δυναμική της ανάπτυξη.
Η μεθοδικότητα ανάπτυξης σε αυτόν τον Τομέα αποδεικνύεται για άλλη μια φορά μέσα στο 2008, με την υπογραφή συμφωνίας (Joint Venture Agreement) με τη ΜOTOROIL για την από κοινού κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση μονάδων πάνω από 800MW, με καύσιμο φυσικό αέριο, εντός των εγκαταστάσεων της MOTOROIL στους Αγ.Θεοδώρους Κορινθίας.
Η δυναμική επιχειρηματική ανάπτυξη του Ομίλου ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ συνδέεται άρρηκτα με τις αρχές της Εταιρικής Υπευθυνότητας και της Αειφόρου Ανάπτυξης. Για εμάς, Αειφόρος Ανάπτυξη σημαίνει επιδίωξη επιχειρηματικής υπεροχής με αφοσίωση στο όραμα μας και με σεβασμό προς την κοινωνία, το περιβάλλον, τους ανθρώπους και τους μετόχους. Η πολιτική βιωσιμότητας της εταιρίας, στηρίζεται στην αρμονική συνύπαρξη των δραστηριοτήτων της με τις ανάγκες των κοινωνιών στις οποίες δραστηριοποιείται. Στο πλαίσιο αυτό η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. υποστηρίζει ενεργά σημαντικές ενέργειες στους τομείς του Πολιτισμού, της Παιδείας και της προστασίας του Περιβάλλοντος.

Εταιρείες ομίλου

Στον τομέα της μεταλλουργίας και των μεταλλείων ο όμιλος ελέγχει κατά 100% τις εταιρείες Αλουμίνιο ΑΕ και Δελφοί Δίστομον ΑΜΕ. Στον τομέα της ενέργειας ελέγχει κατά 100% την Protergia AE κατά 50% την M& M ΑΕ και κατά 65% την Κόρινθος Power AE. Τέλος στον τομέα των έργων EPC κατά 57,4% την εταιρεία ΜΕΤΚΑ.





ΕΛΕΝΗ ΑΝΔΡΕΑΔΗ









Μέλος του Δ.Σ. της ΣΑΝΗ Α.Ε. και Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής

Η κυρία Ελένη Ανδρεάδη είναι πτυχιούχος του πανεπιστημίου Harvard του Τμήματος Δημόσιας Διαχείρισης με ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Πολιτική, και του πανεπιστημίου του Bath του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Πριν επιστρέψει στην Ελλάδα και στην οικογενειακή επιχείρηση ΣΑΝΗ Α.Ε., για πέντε χρόνια εργάστηκε σαν στρατηγικός σύμβουλος στην Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, την Κολωνία, αλλά και την Κεντρική Αμερική, για εταιρείες, οργανισμούς και δημόσιους φορείς, όπως η Accenture και Ford Motor Company, τα υπουργεία Εσωτερικών και Περιβάλλοντος της Μεγάλης Βρετανίας, το πανεπιστήμιο του Harvard και ο οικολογικός οργανισμός Friends of the Earth.

Έχει παρουσιάσει και κάνει παραγωγή πάνω σε οικολογικά θέματα για πολλά κανάλια, όπως το BBC και το κανάλι του Al Gore, Current TV, αλλά και για περιβαλλοντικά ΜΜΕ, όπως τα Green TV, New Consumer TV, SmartPlanet, στην Αγγλία, Αμερική και Καναδά. Ήταν περιβαλλοντικός σύμβουλος για το ντοκιμαντέρ της Participant Media που ακολούθησε το "Μια Ενοχλητική Αλήθεια" του Αλ Γκορ, με θέμα υποσχόμενες λύσεις από κάθε ήπειρο για την καταπολέμηση της αλλαγής του κλίματος.

Με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, ανέλαβε την εκπόνηση μελέτης συστήματος πιστοποίησης οικολογικών ξενοδοχείων στην Ελλάδα, όπου και τώρα δραστηριοποιείται στην οικογενειακή επιχείρηση, ΣΑΝΗ ΑΕ. Είναι ιδρύτρια της μη-κερδοσκοπικής εταιρείας Πράκτορες του Πλανήτη, που έχει ως αντικείμενο την εμπειρική περιβαλλοντική εκπαίδευση και δράση παιδιών, και co-Curator του TEDxThessaloniki 2011.

Εξάλλου, η κ. Ανδρεάδη είναι ένα άτομο ευαισθητοποιημένο σε κοινωνικά θέματα που έχουν να κάνουν με τον πολιτισμό και το περιβάλλον. Μάλιστα, για τα θέματα αυτά γράφει στο προσωπικό ιστολόγιο, στο site parallaximag.gr, επιδεικνύοντας αξιοθαύμαστες συγγραφικές αρετές.

Επιπλέον, διατελεί αντιπρόεδρος στην Ένωση Ξενοδοχείων Χαλκιδικής.





ΙΩΑΝΝΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ














Μία εβδομάδα πριν το Πάσχα του 2011 τα αφεντικά της Loux – o Ιωάννης, ο Κωνσταντίνος και ο Πλάτων Μαρλαφέκας (στην κάτω φωτό) - έμαθαν ένα εκπληκτικό νέο: ένα αίτημά τους που είχε υποβληθεί από τον Αύγουστο του 2008 εγκρίθηκε με αποτέλεσμα να δοθεί το πράσινο φως στην υλοποίηση μιας επένδυσης 31,7 εκατομμυρίων ευρώ! Η είδηση έδωσε χαρά όχι μόνον σε αυτούς αλλά και στην περιοχή του Αιγίου αφού εκεί θα δημιουργηθεί μία ολοκαίνουργια μονάδα παραγωγής ενός πρωτοποριακού αναψυκτικού που θα κατευθυνθεί κυρίως στις αγορές του εξωτερικού. Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς ότι πέραν της αύξησης απασχόλησης δημιουργείται ένας θύλακας αισιοδοξίας στην περιοχή που τόσο μαστίζεται από την ανεργία. Κι αυτό συντελείται από την Loux μία εταιρεία που χρόνια επιλέγεται στην κατάταξη Diamonds της STAT BANK.

«Η επένδυση στο Αίγιο είναι η μία πλευρά των επενδυτικών μας πρωτοβουλιών» λέει ο κ. Ιωάννης Μαρλαφέκας, επικεφαλής της επιχείρησης προσθέτοντας «η άλλη είναι η μονάδα παραγωγής εμφιαλωμένου νερού που επιθυμούμε να δημιουργήσουμε με κεφάλαια από τα αφορολόγητα αποθεματικά της εταιρείας. Επιτρέψτε μου όμως να σας πω ότι ο ισχύον αναπτυξιακός νόμος δημιουργεί ανυπέρβλητα εμπόδια στην υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων. Αδυνατώ να κατανοήσω γιατί ένας πετυχημένος και ευέλικτος αναπτυξιακός νόμος χρειάστηκε να αντικατασταθεί από έναν νόμο που δημιουργεί τόσα προβλήματα».

Η πορεία της εταιρείας το 2010 είναι θετική δεδομένου ότι σε μία πτωτική αγορά διατήρησε σταθερές επιδόσεις. Έτσι, ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 19,5 εκατομμύρια ευρώ και η κερδοφορία της περίπου στα 3 εκατομμύρια ευρώ. «Το πρώτο τετράμηνο του 2011είχαμε μία αύξηση της τάξης του 20%» λέει ο κ. Μαρλαφέκας προσθέτοντας «το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα υπάρξει μία «διόρθωση» όμως συνολικά μέσα στο έτος θα κινηθούμε ανοδικά. Οφείλω, όμως, να υπογραμμίσω ότι οι σκέψεις για αύξηση στον ΕΦΚ και το ΦΠΑ δημιουργούν σημαντική αναστάτωση στην αγορά. Εγώ χωρίς υπερβολή θα ήθελα να πω ότι οι αποφάσεις αυτές είναι παρμένες στο γόνατο και δεν έχουν κανένα αναπτυξιακό αποτέλεσμα. Το μόνο που δείχνουν μία εισπρακτική αγωνία».



Η ελληνική εταιρεία που ενοχλεί τα πολυεθνικά συγκροτήματα



Η Λουξ είναι η μεγαλύτερη αμιγώς ελληνική εταιρία στον κλάδο των αναψυκτικών και χυμών, ενώ κατέχει σταθερά την Τρίτη θέση στην αγορά, μετά από τις δυο γνωστές πολυεθνικές εταιρείες, με μερίδιο αγοράς 13% στην κατηγορία all flavors (σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις της εταιρείας NIELSEN για την περίοδο ΑΥΓ 2010-ΙΑΝ 2011).

Σήμερα διαθέτει τρεις ιδιόκτητες υπερσύγχρονες μονάδες, που εκτείνονται σε συνολική έκταση 33.000 τμ, από τα οποία τα 7.800 τμ. είναι στεγασμένοι χώροι. Η πρώτη είναι στην περιοχή Κεφαλόβρυσο όπου γίνεται η παραγωγή των προϊόντων της, η δεύτερη είναι το κέντρο διανομής της που βρίσκεται στην περιοχή Σαραβάλι και η 3η μονάδα βρίσκεται στο Αίγιο και αφορά την καθετοποιημένη παραγωγή της συσκευασίας P.E.T.

Ο όμιλος απασχολεί σήμερα 90 άμεσους και έμμεσους εργαζομένους, εκ των οποίων οι 70 στην περιοχή της Αχαΐας και οι υπόλοιποι 20 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Το εργοστάσιο των Πατρών διαθέτει υπερσύγχρονα μηχανήματα και χρησιμοποιεί τις πλέον προηγμένες μεθόδους ποιοτικού ελέγχου, υγιεινής και σύγχρονης συσκευασίας. Η παραγωγή της Λουξ είναι πιστοποιημένη με ISO 9001:2000 & ISO 22000:2005.



Η ανάπτυξη του δικτύου της, υποστηρίζεται από 300 και πλέον αντιπροσώπους, παρέχοντας τους όλα τα βοηθητικά μέσα πώλησης, όπως ψυγεία, ράφια καθώς και πλήρες διαφημιστικό υλικό και οι οποίοι καλύπτουν γεωγραφικά το σύνολο της χώρας. Εξαγωγές πραγματοποιούνται στην Γερμανία, Καναδά, USA, Ιταλία, Αυστραλία και Κύπρο.



Όσον αφορά στα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας, την τελευταία πενταετία τo καθαρό της κέρδος κυμαίνεται σταθερά στα επίπεδα του 15% - 18%, ενώ ο τραπεζικός δανεισμός της είναι μηδενικός. Παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, ο τζίρος της Λουξ το 2010 κινήθηκε στα 20,000,000 ευρώ και τα κέρδη θα διαμορφωθούν στα 3,000,000 ευρώ. Αξίζει επίσης να σημειωθεί το γεγονός ότι την τελευταία πενταετία επίσης υλοποίησε παραγωγικές επενδύσεις ύψους 12,700,000 ευρώ, κάνοντας χρήση αποκλειστικά των δικών της κεφαλαίων.

Η επιχείρηση παράγει μια μεγάλη γκάμα αναψυκτικών από 250 ml γυάλινη, 330 ml P.E.T., 500 ml P.E.T., 1500 ml P.E.T., και σε γεύσεις Πορτοκαλάδα, Λεμονάδα, Βυσσινάδα, Λoυξ Mix (μείγμα τριών εσπεριδοειδών Πορτοκάλι- Λεμόνι – Μανταρίνι), Σόδα, Γκαζόζα παραδοσιακή, Loux Cola και Tonic καλύπτοντας όλες τις ανάγκες της αγοράς. Διαθέτει τρία εμπορικά σήματα Λουξ, Λουξ Mix και Loux Cola. H Loux Cola είναι η πρώτη με βάση cola που βγήκε στην Ελλάδα.

Από τις προϊοντικές προτάσεις της εταιρίας, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι φυσικοί χυμοί, οι οποίοι εντάχθηκαν στην οικογένεια, το καλοκαίρι 2008. Τα νέα ολόφρεσκα μέλη, κυκλοφορούν σε 4 γεύσεις: πορτοκάλι, ροδάκινο, μήλο-πορτοκάλι-καρότο, χυμός πλούσιος σε βιταμίνες B, C και E και το μοναδικό κοκτέιλ 9 φρούτων και 7 βιταμινών extra-9, και σε ξεχωριστές συσκευασίες του 1 lt και των 250 ml και αποτελούν το τέλειο τονωτικό καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας για μικρούς και μεγάλους.



Έχοντας εδραιώσει το όνομά της στο χώρο των αναψυκτικών και χυμών, η εταιρία σχεδιάζει την είσοδο της και σε νέες αγορές, καθώς και τη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων στην αγορά αναψυκτικών, χυμών, φρουτοποτών και τσαγιού. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού οι Μέτοχοι της Εταιρείας έχουν υποβάλει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους 33,000,000 ευρώ στο ΥΠΕΘΟ στα πλαίσια του παλιού Αναπτυξιακού Νόμου, από τον Αύγουστο του 2008, και οι τελευταίες πληροφορίες λένε ότι ο φάκελος θα συζητηθεί το άμεσο προσεχές διάστημα στην σχετική Γνωμοδοτική Επιτροπή. Παράλληλα, στα άμεσα σχέδια της εταιρίας περιλαμβάνεται η είσοδό της στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, στην οποία θα επενδύσει με δικά της κεφάλαια.



Στο πλαίσιο των νέων αναπτυξιακών της σχεδίων, η Λουξ πρόσφατα προχώρησε στην ολοκληρωτική ανανέωση της εταιρικής της εικόνας, με στόχο να αναδείξει τη δυναμική της και τη μοναδικότητα των προϊόντων της. Ο νέος λογότυπος εκμοντερνίστηκε και ενσωματώθηκε σε όλα τα προϊόντα Λουξ, με βασική επιδίωξη να τονίσει το «οικείο» brand και τη δροσιστική φυσική του προέλευση.

Τέλος η Λουξ δείχνει έντονο ενδιαφέρον για τα κοινωνικά, αθλητικά και πολιτιστικά δρώμενα της χώρας στηρίζοντας μέσω χορηγιών εκδηλώσεις και ενέργειες που σκοπό έχουν να προάγουν το αθλητικό πνεύμα αλλά και τον πολιτισμό γενικότερα.



Who is Who

Μερικές σελίδες από το ενδιαφέρον βιβλίο της βιομηχανίας Loux

Η Λουξ Μαρλαφέκας έχει διαδρομή 60 ετών στην αγορά των αναψυκτικών και κυρίαρχο χαρακτηριστικό της σε αυτή την πορεία είναι ο απόλυτος σεβασμός στον καταναλωτή, κυρίως μέσω της επιλογής με αυστηρό και επιλεκτικό τρόπο των καλλίτερων και ποιοτικότερων υλικών, προκειμένου να δημιουργούνται πάντοτε μοναδικές γεύσεις, πάντοτε βέβαια προσαρμοσμένα στις ανάγκες της κάθε εποχής.

Όλα ξεκίνησαν το 1950, όταν ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, ιδρυτής της επιχείρησης, δημιούργησε μία μικρή βιοτεχνία σε έναν σχετικά περιορισμένο χώρο στην οδό Παντοκράτορος στην Παλαιά Πόλης της Πάτρας.

Στην Αχαϊκή πρωτεύουσα τότε, λειτουργούσαν άλλες 11 αναλόγου μεγέθους επιχειρήσεις. Ο μοναδικός τρόπος για να ξεχωρίσει κάποιος ήταν να επιλέξει τα καλύτερα υλικά και με το δικό του μεράκι να δημιουργήσει μοναδικές συνταγές, με την ελπίδα να τα προτιμήσει ο Πατρινός καταναλωτής. Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω λειτούργησε στην πράξη και έτσι οι πορτοκαλάδες, οι λεμονάδες και οι γκαζόζες Λουξ, έγιναν τα αγαπημένα αναψυκτικά των Πατρινών.

Τα χρόνια κύλησαν και η πορεία της Λουξ ήταν σταθερά ανοδική. Ωστόσο η μικρή μονάδα της οδού Παντοκράτορος δεν μπορούσε πλέον να καλύψει τις ανάγκες που είχαν δημιουργηθεί στην αγορά. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την άφιξη των πολυεθνικών στην Ελλάδα από το 1967, κατέστησαν επιτακτική την ανάγκη για μετεγκατάσταση της επιχείρησης σε άλλον χώρο. Στόχος ήταν η νέα μονάδα να έχει μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα αλλά και προηγμένες τεχνολογίες ως απάντηση στον εντεινόμενο πλέον ανταγωνισμό.

Ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, έχοντας την αμέριστη στήριξη της συζύγου του Ιωάννας, πήρε την πιο κρίσιμη απόφαση για την ιστορία της Εταιρείας μέχρι σήμερα. Επιλέγει το φημισμένο Κεφαλόβρυσο, που τότε δεν είχε την παραμικρή υποδομή για οποιαδήποτε βιομηχανική δραστηριότητα, ούτε ηλεκτρικό υπήρχε αλλά ούτε καν τηλέφωνο. Είχε όμως στο υπέδαφος του έναν πραγματικό θησαυρό, το περίφημο νερό του.

Το κριτήριο ήταν για άλλη μια φορά η ποιότητα με οποιοδήποτε κόστος και η μετέπειτα πορεία της επιχείρησης, απέδειξε πως η επιλογή ήταν ορθή.

Οι κυριότεροι σταθμοί για την Λουξ Μαρλαφέκας στη συνέχεια ήταν οι εξής:

1972: Με πολύ κόπο δημιουργήθηκε ένα καινούργιο εργοστάσιο σε μια έκταση 2500 τμ στην περιοχή που βρίσκεται ακόμα και σήμερα. Το εργοστάσιο αυτό εξοπλίστηκε με καινούρια μηχανήματα εκείνης της εποχής, προκειμένου να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή ποιότητα για τα αναψυκτικά Λουξ, που τώρα πια είχαν αποκτήσει και μια καινούργια ταυτότητα (με νερό Κεφαλόβρυσου). Η επιχείρηση αρχίζει να εξαπλώνεται και σε γειτονικούς νόμους της Αχαΐας, με μεγάλη επιτυχία έχοντας πάντα σαν όπλο την κορυφαία ποιότητα σε συνδυασμό με την μοναδική της γεύση.

1989: Ο ιδρυτής Παναγιώτης Μαρλαφέκας αποχωρεί και την επιχείρηση αναλαμβάνουν οι τρεις γιοι του Ιωάννης, Κωνσταντίνος και Πλάτωνας.

1997: Η εταιρεία αλλάζει νομική μορφή και γίνεται Ανώνυμος Βιομηχανική Εμπορική Εταιρεία.

1997-1998: Με το νέο αυτό σχήμα η εταιρεία περνά σε αναπτυξιακές επενδύσεις, ύψους άνω του 3 εκατ. ευρώ ενισχύοντας τη θέση της στην αγορά.

1999-2002: Οι επενδύσεις που ολοκληρώθηκαν στις αρχές του 2001 και απέφεραν τζίρο που άγγιξε τα 5,6 εκατ. ευρώ το 2002, περιλαμβάνουν καινούργιες γραμμές παραγωγής για P.E.T και γυάλινης συσκευασίας φιάλες, καθώς και νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις κέντρου διανομής στεγασμένου χώρου 3.000 τμ. σε ιδιόκτητη έκταση 10.000 τμ.

2003: Νέες υψηλών προδιαγραφών συσκευασίες για P.E.T. πλαστικές φιάλες αντικαθιστούν τις παλιές, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και άριστη διατήρηση του προϊόντος, Οι φιάλες σχεδιάστηκαν εκ νέου, χρησιμοποιώντας ως μοτίβο την ανάγλυφη επιφάνεια του φλοιού του πορτοκαλιού.

2004: Η Λουξ είναι η εταιρεία που πρώτη φέρνει με επιτυχία στον Έλληνα καταναλωτή ένα παραδοσιακό ρόφημα σε μπουκάλι, τη Βυσσινάδα. Από τον πρώτο κιόλας μήνα της εμφάνισής της γίνεται το 2ο πιο επιτυχημένο αναψυκτικό της σειράς των προϊόντων μετά την Πορτοκαλάδα.

2005: Η Λουξ Μαρλαφέκας, ανακοινώνει με υπερηφάνεια τη συνεργασία της με την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία, σαν Επίσημο Αναψυκτικό της Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου. Ως επίσημος υποστηρικτής της προσπάθειας της πρωταθλήτριας Ευρώπης Εθνικής Ανδρών, αλλά και της Εθνικής Ελπίδων, για νέες επιτυχίες και διακρίσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Πρωταθλήτρια Ευρώπης έχει γίνει η «Επίσημη Αγαπημένη» στην καρδιά όλων των Ελλήνων, αυτός είναι και ο στόχος της «λουξ», να γίνουν και τα αναψυκτικά της τα «Αγαπημένα» όλων των Ελλήνων.

2006: Η εταιρεία προχωρεί σε αγορά βιομηχανικού κτηρίου 3.500 τμ. κάλυψης σε έκταση 14.000 τμ. στη περιοχή Παλαιά Κουλούρα Αιγίου με στόχο την δημιουργία γραμμών παραγωγής νέων προϊόντων.

Επιπλέον τα αναψυκτικά «Λουξ» επιλέχθηκαν από το Ελληνικό Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών για να σερβίρονται μέσα από την πρωτοβουλία «Kerasma» σε όλο το κόσμο σε Road shows και Ελληνικά εστιατόρια για την προώθηση των Ελληνικών Γεύσεων.

2007: Τα αναψυκτικά Λουξ είναι από τα πρώτα Ελληνικά προϊόντα και το πρώτο Ελληνικό Αναψυκτικό που παίρνουν έγκριση ώστε στις συσκευασίες τους να φέρουν το σήμα «Wonderful Greece».

2008 : Η Λουξ χαρακτηρίζεται ως ένα από τα «Διαμάντια» της Ελληνικής Βιομηχανίας στo σχετικό πίνακα της Stat Bank με τις 100 ταχύτερα και υγιώς αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις.

Επιπλέον τον Νοέμβριο του 2008 δημιουργείται στην Αττική, ένα ολοκαίνουριο κέντρο logistics, με στόχο να καλύψει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες για μείωση του κόστους και του χρόνου παράδοσης των προϊόντων.

2009 : Η Λουξ κερδίζει το 1ο Βραβείο Επιχειρηματικότητας «ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΟΥΡΟΣ 2009» από τη Λέσχη Επιχειρηματικότητας το οποίο και παρέλαβε από την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη.

2011:Εγκρίνεται το νέο επενδυτικό σχέδιο της επιχείρησης στο Αίγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...