ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 4 Οκτωβρίου 2010
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης μαζί με ομάδα ειδικών επιστημόνων που συμμετέχουν στην εκπόνηση του Masterplan για τη Θεσσαλονίκη, συναντήθηκαν σήμερα το πρωί στα γραφεία της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.», με τον υποψήφιο Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Μάρκο Μπόλαρη.
Ο κ. Μαγκριώτης ενημέρωσε τον κ. Μπόλαρη, σχετικά με τον σχεδιασμό του Ενιαίου Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών Μεταφορών 2010 – 2020.
Ειδικότερα ο κ. Μαγκριώτης, μεταξύ άλλων τόνισε:
«Το Masterplan της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής είναι ένα συναινετικό, συνολικό σχέδιο με προτεραιότητες και περιλαμβάνει έργα που είναι σε εξέλιξη, μελέτες και έργα που ξεκινούν άμεσα και με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020. Γίνεται για πρώτη φορά προσπάθεια για συναινετική δουλειά, χωρίς την αποσπασματικότητα και την προχειρότητα των προηγούμενων χρόνων.
Το συνολικό κόστος του ανέρχεται στα 8 δισ. ευρώ περίπου, εκ των οποίων τα 3 δισ. ευρώ, είναι διασφαλισμένα στο ΕΣΠΑ και αφορούν κυρίως τα έργα του ΜΕΤΡΟ. Τα υπόλοιπα θα προέλθουν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από κοινοτικά προγράμματα, όπως το Jessica και το Jeremy, από την αναμόρφωση του ΕΣΠΑ, από το Ε΄ ΚΠΣ και φυσικά από τις συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα. Για παράδειγμα, η μεγάλη ζεύξη του Θερμαϊκού, από το Αγγελοχώρι μέχρι την Χαλάστρα, θα γίνει με ιδιωτική χρηματοδότηση. Επίσης, είναι σημαντική η επιλογή των φορέων υλοποίησης αυτών των δύσκολων και σύνθετων έργων.
Πρόκειται για ένα σχέδιο που αφορά το σύνολο των αναγκαίων συγκοινωνιακών υποδομών της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, το οποίο μαζί με τις προτάσεις του ΥΠΕΚΑ, αλλά και των άλλων Υπουργείων, αποτελεί μια συνολική πρόταση ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας.
Συγκεκριμένα, το ΥΠΕΚΑ διασφάλισε τους πόρους για 5 μεγάλες παρεμβάσεις στη Θεσσαλονίκη: Ανάδειξη θαλασσίου μετώπου, Χώρος σημερινής και μελλοντικής ΔΕΘ, Ιστορικό κέντρο, Περιοχή Ο.Λ.Θ. και Δενδροποτάμου, σε συνδυασμό με το εμπορευματικό κέντρο στο στρατόπεδο ΓΚΟΝΟΥ .
Το Ε.Σ.Σ.Υ.Μ. 2010-2020 περιλαμβάνει την πλήρη ανάπτυξη του Μετρό σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και τους δύο οδικούς δακτυλίους. Περιλαμβάνει γραμμές Τραμ, σε συνδυασμό με τις γραμμές του Μετρό και του Ο.Α.Σ.Θ., όπως και πρόταση για την θαλάσσια υπεραστική συγκοινωνία.
Τα παραπάνω θα πρέπει να συνδυαστούν με την ολοκλήρωση των αναπτυξιακών υποδομών που σχετίζονται με την ευρύτερη περιοχή και την Βόρεια Ελλάδα γενικότερα: την Εγνατία Ζώνη Ανάπτυξης, ραχοκοκαλιά της οποίας είναι η Εγνατία Οδός και τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις πρωτεύουσες των νομών της Κ. Μακεδονίας.
Η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις πρωτεύουσες των νομών της Κεντρικής Μακεδονίας και των σημαντικών αστικών κέντρων θα γίνει μέσω ενός δικτύου οδικών αξόνων, με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου, όπως επίσης και μ’ ένα δίκτυο προαστιακού σιδηροδρόμου, μετά βεβαίως την εξυγίανση του ΟΣΕ.
Ειδικότερα θα ήθελα να επισημάνω δύο βασικά στοιχεία:
1. Το ΥΠΟΜΕΔΙ έχει εισηγηθεί την μεταφορά της Διοίκησης του Μετρό Θεσσαλονίκης στη Θεσσαλονίκη και πιστεύουμε, ότι πολύ γρήγορα η Διοίκηση του Μετρό Θεσσαλονίκης θα έρθει στην πόλη.
2. Για να πετύχουμε τον συντονισμό των Υπουργείων και των κρατικών φορέων χαρακτηρίσαμε το Ε.Σ.Σ.Υ.Μ 2010-2020 ως «Μεγάλο Έργο» στη Διυπουργική Επιτροπή για τα μεγάλα έργα, στην οποία προεδρεύει ο κ. Ρέππας. Για την υλοποίηση της προσπάθειας ετοιμάσαμε και ειδικό μνημόνιο συνεργασίας των συναρμόδιων Υπουργείων.
Η πρότασή μας για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο εδώ και μέρες. Έχουμε αναθέσει στο TEE/TKM το συντονισμό της δημόσιας διαβούλευσης. Ήδη αρκετοί πολίτες έχουν διατυπώσει παρατηρήσεις και ερωτήματα. Περιμένουμε από όλους τους φορείς της πόλης να καταθέσουν, μέχρι το τέλος του χρόνου, τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις τους. Επιπλέον, είμαστε στη διάθεση οποιουδήποτε φορέα, πολιτών και οποιουδήποτε συνδυασμού για τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές, για αναλυτικότερη ενημέρωση.
Βασικός μας στόχος, μέσω του Ε.Σ.Σ.Υ.Μ. 2010-2020 είναι να γίνει η πόλη λειτουργική, ελκυστική, βιώσιμη, ανοιχτή στους ανθρώπους της, αλλά και ελκυστική στους επισκέπτες και στους επενδυτές».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917
Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...
-
O ΩΡΑΙΟΣ ΤΟΥ GREY'S ANATOMY Είναι η αλήθεια σε λίγα λεπτά video! Όλη η αλήθεια για την showbiz! Ο Eric Dane, γνωστός για τον ρόλο του ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου