«Η ΑΕΚ δεν είναι δειλή!»

«Η ΑΕΚ δεν είναι δειλή!»
Ο νέος προπονητής της ΑΕΚ Μανόλο Χιμένεθ παρουσιάστηκε και το gazzetta.gr ήταν στο ΟΑΚΑ. Για σκληρή δουλειά μέσω από την οποία θα έρθουν οι τίτλοι μίλησε ο Ισπανός που όταν ρωτήθηκε για το γεγονός ότι η ΑΕΚ έχει 16 χρόνια να πάρει τίτλους είπε: «Ούτε εγώ είμαι δειλός, ούτε η ΑΕΚ είναι δειλή»!

Η συνέντευξη Τύπου άρχισε με την Αγελική Αρκάδη να διαβάζει ένα σύντομο βιογραφικό του Μανόλο Χιμένεθ και στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Σταύρος Αδαμίδης, αναφέροντας τα ακόλουθα: «Είμαι στην πολύ ευχάριστη θλέση σήμερα εκ μέρους της διοίκησης της ΠΑΕ ΑΕΚ και όλων των Ενωσιτών να καλωσορίσω τον κ. Χιμένεθ στην οικογένεια. Ηταν η πιο δύσκολη απόφαση, έγινε συνειδητή επιλογή και θα του παρέχουμε όλα τα εχέγγυα. Προέρχεται από προηγμένο πρωτάθλημα και οι στόχοι του συμβαδίζουν με τους δικούς μα. Μετά τη συνάντηση μας στο Λονδίνο, όπου μας εντυπωσίασε, είχα την ευκαιρία τις τελευταίες μέρες να περάσω πολλές ώρες μαζί του και με εντυπωσίασε πραγματικά. Είναι ένας νέος, μοντέρνος προπονητής και πληρεί όλες τις προϋποθέσεις που είχαμε θέσει. Τον καλωσορίζω, του εύχομαι δύναμη και υγεία και να είστε σίγουροι ότι θα του παρέχουμε όλες τις απαραίτητες συνθήκες».

ΟΛΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
Στη συνέχεια άρχισαν οι ερωτήσεις προς τον Ισπανό προπονητή, που πρόθυμα απάντησε σε όλες. Ακολουθούν αναλυτικά οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις.

«Καλησπέρα σας. Είμαι στη διάθεση σας για οποιαδήποτε ερώτηση θέλετε να θέσετε. Το είπα και στα ελληνικά. Θα προσπαθήσω να προσαρμοστώ τόσο στην αθλητική ζωή της ΑΕΚ όσο και στην ελληνική πραγματικότητα όσο γίνεται πιο γρήγορα και θέλω να σας πω για ποιο λόγο επέλεξα να φύγω από το ισπανικό πρωτάθλημα και να έρθω στο ελληνικό. Η πρώτη συνάντηση που είχα με τον πρόεδρο στο Λονδίνο... Ηταν ξεκάθαρη η ιδέα μου ότι θέλω να δουλέψω στην ΑΕΚ. Εμένα με ενδιαφέρον οι σύλλογοι που έχουν τη διάθεση και τον σκοπό να προοδεύσουν. Πολλές φορές τα αποτελέσματα εξαρτώνται από διάφορες συγκυρίες αλλά το πιο σημαντικό είναι να υπάρχει ζήλος και όρεξη για δουλειά. Θα μπορούσα να έχω δουλέψει σε άλλα πρωταθλήματα που προσφέρουν περισσότερα λεφτά και είναι θεωρητικά μεγαλύτερα από το ελληνικό αλλά με τράβηξε η ιδέα που υπάρχει για να πετύχουμε μεσοπρόθεσμα κάποια σημαντικά πράγματα. Εγώ θέλω μέσα στην ΑΕΚ να εξελιχθώ, να βελτιωθώ και θα βάλω το 100% του αισθήματος και της ετοιμότητας μου για την ΑΕΚ. Θέλω να σας ευχαριστήσω για τον σεβασμό που μου δείξατε όλο αυτό το διάστημα των διαπραγματεύσεων. Είμαι εδώ για να διευκολύνω τη δουλειά σας κι εσείς τη δική μου. Είναι πολύ σημαντικό οι φίλαθλοι να ενημερώνονται για όσα γίνονται στην ομάδα και ελπίζω να έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία.

- Από ποιον συλλέξατε πληροφορίες για την ΑΕΚ και ποια είναι η πρώτη γνώμη σας για το έμψυχο υλικό της ομάδας;

«Από την πρώτη στιγμή που έμαθα ότι υπήρχε η περίπτωση να συνεργαστώ με την ΑΕΚ πήρα κάποια DVD, πήρα πληροφορίες από κάποιους ανθρώπους που γνωρίζουν την ΑΕΚ γιατί ήθελα να έχω προσωπική άποψη. Σίγουρα δεν μπορούν να γίνουν δραστικές αλλαγές από την πρώτη στιγμή, στόχος είναι να υπάρχει καλή συνεργασία και με τον καιρό να αλλάξουμε κάποια πράγματα. Εμένα με εντυπωσίασε από τους παίκτες ότι προπονήθηκαν με πολύ μεγάλη ένταση και όρεξη. Σημαντικό είναι να έχουμε θέληση για δουλειά και να κερδίζουμε».

- Νιώθετε πίεση επειδή αρχίζετε με δύσκολα ματς, με ντέρμπι;

«Σίγουρα όλες οι μεγάλες ομάδες θέλουν να παίζουν σημαντικά παιχνίδια. Εγώ έχω σεβασμό για όλες τις ομάδες και αυτό περιμένω και από τους άλλους».

- Ποιες αλλαγές θέλετε να περάσετε αυτή τη στιγμή στην ομάδα και ποιοι οι στόχοι που έχει η ομάδα, με δεδομένο ότι είναι πίσω αν και μόλις 5η αγωνιστική;

«Σίγουρα όταν υπάρχουν πολλές καλές ομάδες σε ένα πρωτάθλημα παρά το γεγονός ότι είναι νωρίς, είναι σημαντικό όταν υπάρχει διαφορά. Αυτό που θέλω από την ομάδα μου είναι να μη νιώθει ποτέ ότι έχει χαθεί κάτι, γιατί πάντα υπάρχει η δυνατότητα. Το σημαντικότερο είναι να τα δίνουμε όλα σε κάθε παιχνίδι και στο τέλος θα φανεί η προσπάθεια μας. Να είμαστε ικανοποιημένοι από τους εαυτούς μας. Ο πιο σημαντικός στόχος μας είναι να κερδίσουμε το προσεχές παιχνίδι. Αυτό θα κοιτάμε πάντα. Μια νίκη είναι καλό να ακολουθείτε από νίκη, αλλά όταν έρθει ήττα θα προσπαθήσουμε να υπάρξει νίκη στο επόμενο».

- Τι περιλαμβάνει το πλάνο που έχει γίνει με τη διοίκηση, πώς θα το εφαρμόσετε και έχετε πάρει εγγυήσεις;

«Σίγουρα όταν υπέγραψα γνώριζα καλά ότι δεν ήμουν εγώ αυτός που έκανε τις αλλαγές στην ομάδα. Το γνώριζα αυτό, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πετάμε τη φετινή σεζόν. Θα το παλέψουμε αλλά θα είμαστε πολύ πιο φιλόδοξοι την επόμενη σεζόν. Αυτή η ιδέα με έκανε να υπογράψω στην ΑΕΚ».

- Τι περιμένετε από τη διοίκηση σε θέματα μεταγραφών τον Ιανουάριο;

«Πρώτα από όλα θέλω να γνωρίσω την ομάδα. Δεν αρκούν DVD και προπονήσεις. Να τους γνωρίσω καλά. Οσο για τις μεταγραφές, δεν είναι καπρίτσιο. Να κάνουμε για να κάνουμε... Οταν θα θελήσω να ζητήσω κάτι από τον πρόεδρο θα γίνει σε μια ξεχωριστή συζήτηση. Αυτό που ζητάω τώρα είναι σκληρή δουλειά».

- Στην πρώτη προπόνηση προωθήσατε 4 πιτσιρικάδες. Τι είδατε σε αυτά τα παιδιά και ποιο είναι το πλάνο σας για τις ακαδημίες;

«Ενα από τα πράγματα που με έκαναν να έρθω στην ΑΕΚ είναι το ότι έχω δουλέψει οκτώ χρόνια στην προηγούμενη ομάδα μου. Από τις ακαδημίες -κι αυτό είναι το σημαντικότερο- βγήκαν 15 ποδοσφαιριστές. Στόχος μου είναι και το έχω συζητήσει και με τον πρόεδρο, ανάλογα με το χρονοδιάγραμμα και τους αγώνες, να δουλέψω και με τις ακαδημίες. Με αυτούς τους 4 παίκτες από τη Β ομάδα βασίστηκα στην ενημέρωση που είχα από τους συνεργάτες μου της ΑΕΚ. Σίγουρα τους γνωρίζω πολύ λίγο αλλά με τον καιρό θα τους γνωρίσω καλύτερα και είμαι σίγουρος ότι κάποιοι από αυτούς θα ανεβούν στην πρώτη ομάδα και θα θριαμβεύσουν. Η ΑΕΚ ανοίγει την αγκαλιά της σε κάθε εθνικότητα αλλά θέλουμε περισσότερο να ταυτιστεί με το ελληνικό ποδόσφαιρο».

- Γνωρίζετε ότι η ΑΕΚ έχει πολλά χρόνια να πάρει πρωτάθλημα και οι ανταγωνιστές έχουν πολλά λεφτά. Με ποια όπλα μπορεί η ΑΕΚ να πετύχει τον στόχο της;

«Το όπλο μας πρέπει να είναι να εξελιχθούμε και να βελτιωθούμε μέσα από τη δουλειά και την ταπεινότητα. Με τη δουλειά και τη βοήθεια του Θεού πιστεύουμε ότι μετά από ένα μεταβατικό στάδιο θα μπορέσουμε να παλέψουμε για τίτλους. Εμένα η φιλοσοφία μου στη ζωή είναι να παλεύεις για αυτό που αγαπάς και τουλάχιστον να ξέρεις στο τέλος ότι πάλεψες».

- Μιλήσατε με τον Φερέρ, τον Βαλβέρδε ή τον Τσιάρτα;

«Σίγουρα και οι τρεις είναι φίλοι μου. Αλλοι λιγότερο άλλοι περισσότερο. Με τον Τσιάρτα μιλήσαμε και μου παρουσίασε τα πράγματα με πολύ θετικό τρόπο. Μίλησα και με τον Φερέρ και μου έδωσε συγχαρητήρια για αυτή την απόφαση μου. Το πιο σημαντικό είναι ότι και οι δύο μου μίλησαν πάρα πολύ καλά για την ΑΕΚ. Σε ό,τι αφορά τον Βαλβέρδε είναι φίλος μου αλλά στο γήπεδο είναι αντίπαλος. Στη ζωή, πάντως, είμαστε φίλοι».

- Αλλάζουν τα δεδομένα για τους παίκτες που είναι σε συζητήσεις για την ανανέωση των συμβολαίων τους; Θα πρέπει να γνωμοδοτήσετε κι εσείς για το τι πρέπει να γίνει;

«Σίγουρα θα έχει βάρος η γνώμη μου. Μιλάμε για σημαντικούς παίκτες γιατί αν δεν ήταν τέτοιοι, δε θα είχε αρχίσει συζητήσεις η διοίκηση για την ανανέωση. Αν το θέλει ο Θεός θα μείνω στην ΑΕΚ για τουλάχιστον δύο χρόνια και θα πρέπει όλοι να μου αποδείξουν ότι θέλουν να είναι στην ΑΕΚ. Αν τους βλέπω ότι ταυτίζονται με την ΑΕΚ, θα θέλω να μείνουν. Αν δεν ταυτίζονται, δε θα θελήσω κάτι τέτοιο».

- Πώς θα ιεραρχούσατε τη δουλειά; Τι θέλει η ΑΕΚ φέτος;

«Το πρώτο βήμα είναι να δουλέψουμε σκληρά. Κανείς δεν μπορεί να πετύχει τίποτα χωρίς σκληρή δουλειά και με τη σκληρή δουλειά και τη βοήθεια του Θεού θα μπορέσουμε να πετύχουμε στόχους. Αν είμαστε καλοί, οι στόχοι θα επιτευχθούν σύντομα. Αν δε δουλεύουμε θα μένουμε μακριά. Συγνώμη αν επαναλαμβάνομαι αλλά το πιο σημαντικό είναι να κερδίζουμε το αμέσως επόμενο παιχνίδι».

- Καθαρά αγωνιστικά τι σας άρεσε και τι όχι από την ομάδα, από όσα είδατε στα DVD;

«Εχω δει τα τελευταία πέντε παιχνίδια, σε Ελλάδα και Ευρώπη, εκτός από αυτό με τη Ζενίτ. Από σεβασμό σε συναδέλφους μου, δε θέλω να μιλήσω για θέματα τακτικής. Θα μιλήσω από εδώ και πέρα».

- Το γεγονός ότι η ομάδα είναι 16 χρόνια χωρίς πρωτάθλημα, είναι πίσω στη βαθμολογία και το ρόστερ δεν το επιλέξατε εσείς, σας φόβισε πριν πάρετε την απόφαση να αναλάβετε την ΑΕΚ;

«Ο φόβος είναι για τους δειλούς. Εγώ δεν είμαι δειλός και δεν είναι δειλή ούτε η ομάδα μου. Είμαστε πίσω, αλλά είμαστε εδώ για να παλέψουμε».

- Ποια θα είναι τα στοιχεία που θα χαρακτηρίζουν την ΑΕΚ στο παιχνίδι της;

«Από τη στιγμή που έρχεσαι σε ένα τόσο διαφορετικό περιβάλλον και δεν γνωρίζεις τη γλώσσα αλλά και τους ποδοσφαιριστές, δεν είναι καλό να γίνουν δραστικές αλλαγές. Είμαι γνώστης και συνειδητοποιώ ότι λόγω και του προγράμματος αλλά και των διαφορών με τις άλλες ομάδες στη βαθμολογία, δεν είναι καιρός για πειράματα ή για να καθόμαστε. Αυτό που θέλω να κάνω είναι να προσπαθήσω να βελτιώσω κάποια πράγματα που εγώ βλέπω ότι πρέπει να βελτιωθούν».

- Οι τέσσερις πιτσιρικάδες θα μπουν άμεσα στην πρώτη ομάδα, θα δούμε κάτι πρωτοποριακό για την Ελλάδα; Και ποια η άποψη σας για το νέο προπονητικό κέντρο;

«Ωραία ερώτηση. Δε θέλω να βάλω από καπρίτσιο κάποιους πιτσιρικάδες στην πρώτη ομάδα. Θα πρέπει να μπουν με τη δουλειά τους. Εγώ δε θα κοιτάξω ημερομηνία γέννησης και εθνικότητας. Για μένα μπορεί να είναι το ίδιο σημαντικός ο Δέλλας με τον Φροξυλιά. Οσο για το νέο προπονητικό κέντρο, το επισκέφθηκα χθες με τον πρόεδρο και πιστεύω ότι θα μας βοηθήσει πολύ να εξελίξουμε την ομάδα και τις ακαδημίες. Οταν κάναμε τις συζητήσεις με τον πρόεδρο είδα ότι αυτό θα μας βοηθήσει πάρα πολύ. Θα έπρεπε να δουλέψουμε σκληρά τρεις φορές για να το τελειώσουμε πολύ σύντομα».

- Με βάση το ότι το αγαπημένο σας σύστημα είναι το 4-4-2, μπορεί το υλικό της να εξυπηρετήσει το προπονητικό σας σχέδιο ή θα πρέπει να προχωρήσετε σε κάτι άλλο;

«Οπως είπα και πριν θέλω να τα γνωρίσω όλα όσο γίνεται πιο σύντομα. Αν δεν μπορέσω φέτος, του χρόνου θέλω να παίξω όπως αρέσει σε μένα. Τώρα πρέπει να προσαρμοστώ σε αυτό που έχουμε και είναι πράγματα πολύ καλά. Προς το παρόν θα παίξουμε είναι 4-4-2 με κάποιες παραλλαγές. Αυτές οι παραλλαγές μπορεί να είναι 4-3-2-1, 4-3-3. Σίγουρα ένας τερματοφύλακας με τέσσερις αμυντικούς πάντα, δηλαδή».

- Ποια στοιχεία θα πρέπει να έχει ένας παίκτης για να σας κερδίσει;

«Για να είναι στην ΑΕΚ, αυτοί που αποφάσισαν να τους φέρουν το έκαναν επειδή έχει τα προσόντα για να είναι εδώ. Οι διαφορές μεγάλων και μικρών ομάδων είναι πολύ λίγες πλέον. Τη νίκη από την ήττα την ξεχωρίζει η ποιότητα και η δουλειά. Ο παίκτης που είναι πολύ ποιοτικός δε σημαίνει αυτόματα ότι εξαιρείται από τη σκληρή δουλειά. Ο Μέσι, για παράδειγμα, δουλεύει πάρα πολύ αν και είναι ο καλύτερος ποδοσφαιριστής του κόσμου».  

- Τι σας εντυπωσίασε, από τη μέρα που συναντήσατε τον κ. Αδαμίδη, και τι σας έχει στενοχωρήσει; Γενικότερα.

«Για μένα η μεγαλύτερη στενοχώρια είναι ό,τι άφησα πίσω μου. Γι' αυτό θα δουλεύω 24 ώρες για να μη θυμάμαι ότι άφησα πίσω μου οικογένεια και φίλους. Αυτό που μου άρεσε και κατά 90% με έκανε να υπογράψω στην ΑΕΚ ήταν ότι ο πρόεδρος έδωσε μεγάλη σημασία όχι μόνο στα αποτελέσματα που είχα με τη Σεβίλλη σε πρωτάθλημα, κύπελλο και Champions League αλλά ενδιαφέρθηκε και μιλήσαμε πολύ και για τη δουλειά που έχω κάνει στις ακαδημίες».

- Πώς αισθανθήκατε με την υποδοχή των οπαδών της ΑΕΚ στο αεροδρόμιο και τι μήνυμα θέλετε να τους στείλετε;

«Να συνεχίσουν να είναι πιστοί στην ΑΕΚ. Χωρίς τους οπαδούς καμία ομάδα δεν υπάρχει. Δεν υπάρχουν προπονητές, ποδοσφαιριστές, δημοσιογράφοι. Πάντα θα αισθάνομαι μια ευγνωμοσύνη για τον τρόπο που με υποδέχθηκαν. Θα προσπαθήσω να τους ξεπληρώσω με τη δουλειά μου και νίκες».

- Ο Μουνιόθ ανέδειξε τον Νίνη, ο Βαλβέρδε τον Φετφατζίδη και ο Φερέρ τον Παπασταθόπουλο. Θέλετε άμεσα να συνδέσετε το όνομα σας με κάποιο ταλέντο που θα αναδειχθεί;

«Δε θα θελήσω να βοηθήσω μόνο έναν. Θέλω να ξέρουν όλοι όσοι είναι στην ΑΕΚ ότι θέλω να δουλέψω με όλους αυτούς και όποιος έχει τη δύναμη και τη θέληση, θα πάει μπροστά. Οι νέοι παίκτες γεννιούνται με ταλέντο αλλά εσύ τους πλάθεις. Δεν είναι κάτι στον υπολογιστή που το ζωγραφίζεις».

- Με τη Σεβίλλη δεθήκατε τόσα χρόνια. Οκτώ χρόνια ως προπονητής. Αρχίζετε να φαντάζεστε τον εαυτό σας για οκτώ χρόνια στην ΑΕΚ;

«Αν η ΑΕΚ δεν πάψει να είναι φιλόδοξη, σίγουρα θα είμαι εδώ. Στα χρόνια που ήμουν παίκτης και σε αυτά ως προπονητής, όταν υπάρχει όρεξη έρχονται και τα αποτελέσματα. Το πιο σημαντικό είναι πάντα να υπάρχει η φιλοδοξία. Δεν είναι σημαντικό να έχει φιλοδοξία μόνο ο πρωταθλητής αλλά και αυτός που είναι πιο κάτω. Πάντα πρέπει να θέλουμε να ανεβαίνουμε πιο ψηλά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...