Οι εκλογές αυτές θα κριθούν και στο Διαδίκτυο. Ορισμένα κόμματα το έχουν αντιληφθεί, και ήδη εργάζονται σε αυτήν την κατεύθυνση. Ιδιαίτερα το ΠΑΣΟΚ, η Νέα Δημοκρατία και το ΛΑΟΣ -εάν κρίνει κανείς από την επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων τους, στη βάση των αποτελεσμάτων που δίνει το ειδικό εργαλείο μέτρησης στο INTERNEΤ, δηλαδή η ιστοσελίδα ALEXA.
Το ζήτημα είναι το εάν και κατά πόσο το Διαδίκτυο (και μέσω αυτού τα Portals και τα Blogs) θα διαδραματίσουν καταλυτικό ρόλο στην ενημέρωση, και ενδεχομένως στον επηρεασμό της κοινής γνώμης. Οι εταιρείες Δημοσκοπήσεων είναι ήδη εξαιρετικά προβληματισμένες, αφού για ευνόητους λόγους (οικονομική κρίση και δραματική συρρίκνωση της διαφημιστικής δαπάνης, ιδιαίτερα στον χώρο της Τηλεόρασης) αντιμετωπίζουν σοβαρό ζήτημα με την κάθετη μείωση των παραγγελιών στις μετρήσεις της κοινής γνώμης.
«Οι παραγγελίες βρίσκονται στο απόλυτο minimum. Για πρώτη φορά από την έναρξη λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών, τα κανάλια θα συνασπισθούν και θα παραγγείλουν ένα και μόνον exit poll» ομολογεί στη zougla.gr ο ιδιοκτήτης πολύ γνωστής εταιρείας μετρήσεων, και συνεχίζει: «Για να κατανοήσετε το εύρος του προβλήματος που αντιμετωπίζει η αγορά, γνωστός τηλεοπτικός σταθμός έχει παραγγείλει μία και μόνον έρευνα για τις εκλογές. Αν κανείς συμπεριλάβει και το γεγονός ότι ο νέος νόμος απαγορεύει τις δημοσκοπήσεις 15 ημέρες πριν από την διεξαγωγή της εκλογικής αναμέτρησης, αντιλαμβάνεται ο καθένας το μέγεθος της συρρίκνωσης».
Τόσο κατά τις τελευταίες προεδρικές εκλογές στη Γαλλία όσο και στις δύο τελευταίες προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, ο ρόλος του Διαδικτύου ήταν καταλυτικός ακόμη και ως προς την διαμόρφωση του πολιτικού κλίματος. «Η νίκη του Σαρκοζί επετεύχθη είτε μέσω της 'δουλειάς' που έκαναν τα Blogs είτε μέσω των συζητήσεων σε σπίτια και κυρίως σε πολυκατοικίες στις μεγάλες πόλεις. Οι συναντήσεις αυτές οργανώθηκαν μέσω των ιστοσελίδων των κομμάτων και των υποψηφίων» εξηγεί μάχιμο μέλος της γαλλικής Κεντροαριστεράς, που αποδέχεται την συντριπτική πολιτική ήττα, την οποία υπέστη αυτός ο πολιτικός χώρος, στην λεγόμενη «μάχη του Διαδικτύου». Ως προς την εκλογή του Μπαράκ Ομπάμα τώρα, οι ειδικοί επισημαίνουν πως σηματοδοτήθηκαν από την κυριαρχία του INTERNET. Δεν ήταν μόνον ο απίστευτος όγκος των χρηστών, που μέσω του Διαδικτύου ενημερώθηκαν και «συζήτησαν» επί της πολιτικής καταστάσεως στις ΗΠΑ. Ήταν και η διεύρυνση των δυνατοτήτων που πρόσφερε το INTERNET, για την συγκέντρωση χρημάτων για την προεκλογική καμπάνια του σημερινού Προέδρου των ΗΠΑ.
Οι ενδείξεις που δημοσιεύει η ιστοσελίδα ALEXA δείχνουν καθαρά πως την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα έχει η ιστοσελίδα του ΠΑΣΟΚ. Έπονται, κατά σειρά, η Νέα Δημοκρατία, ο ΛΑΟΣ, ο Συνασπισμός και τελευταίο το ΚΚΕ. Η δυναμική αυτή ερμηνεύεται και πολιτικά, αλλά και ηλικιακά. Είναι γνωστό, φερ' ειπείν, πως το κόμμα του Γ. Καρατζαφέρη έχει επιρροή σε ηλικίες 18 - 44 ετών, αλλά και πως το ΚΚΕ διαθέτει μια αρκετά γερασμένη δεξαμενή ψηφοφόρων -πάντα συγκριτικά, βεβαίως. Το ίδιο ισχύει και ως προς την σύγκριση μεταξύ ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας, με την δεύτερη να διαθέτει μεγάλο ποσοστό ψηφοφόρων άνω των 64 ετών. Είναι προφανές πως αυτή η συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα δεν διατηρεί και τις καλύτερες σχέσεις με το Διαδίκτυο. Αυτά, ως προς την παρούσα κατάσταση.
H επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων των κομμάτων τις τελευταίες 7 ημέρες
H επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων των κομμάτων τους τελευταίους 3 μήνες
H επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων των κομμάτων από την κατασκευή τους
(Πράσινο: ΠΑΣΟΚ, Μπλε: ΝΔ, Κόκκινο: ΚΚΕ, Κίτρινο: ΛΑΟΣ, Μαύρο: ΣΥΝ)
Αν κανείς ζητήσει να πληροφορηθεί από την ALEXA τον όγκο ενδιαφέροντος των ψηφοφόρων κατά την περίοδο Σεπτέμβριος 2007 (βουλευτικές εκλογές) - Σεπτέμβριος 2009, θα παρατηρήσει ότι το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης ήταν σαφώς εντονότερο κατά το 2007 από αυτό που επέδειξε κατά τις Ευρωεκλογές του 2009. Η καταμέτρηση του ενδιαφέροντος για τις εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου 2009 είναι ακόμη εξαιρετικά χαμηλή, αλλά, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή της προεκλογικής μάχης.
Από την καταμέτρηση αυτής της επισκεψιμότητας είναι δυνατόν να καταλήξει κανείς και σε ορισμένα συμπεράσματα, όσον αφορά π.χ. το εύρος της αποχής. Είναι ηλίου φαεινότερο, πως παρατηρώντας τους πίνακες αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα ότι το ενδιαφέρον των ψηφοφόρων για τις Ευρωεκλογές ήταν χαμηλό -συμπέρασμα που συνάδει με την αποχή ρεκόρ που σημειώθηκε. Από την μέτρηση των επισκεψιμοτήτων στις κομματικές ιστοσελίδες θα μπορέσει κανείς να προβλέψει, σε γενικές γραμμές, το ενδιαφέρον που επιφυλάσσει ο πολίτης και για τις επερχόμενες εκλογές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου