Δευτέρα, 17 Αυγούστου 2015

Μα γιατί θεωρούμε πως είναι τόσο απλό να μάθουμε από τα λάθη μας ;


"Αδυνατούμε να μάθουμε από τα λάθη μας και για αυτό τα επαναλαμβάνουμε" μου είπε κάποτε ένας φίλος. Και πολλές φορές αναρωτήθηκα μέχρι σήμερα γιατί θα πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη μας.
Είναι βλέπετε πολύ περίεργο για την δική μου ιδιοδυγκρασία να αντιληφθώ πως πρέπει να αποκυρήξω το παρελθόν μου για να γλιτώσω από συνέπειες λαθών που τώρα βιώνω. Ακόμα και εάν μάθαινα από αυτά τι όφελος θα είχα; Το να μην τα επαναλάβω θα πείτε.

Και βέβαια πολύ βολικά θα μπορούσα να φορτώσω σε αυτά όλες τις ατυχίες και την παρούσα κατάσταση. Βέβαια τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο όταν κάποιος πιστεύει πως δεν θα μπορούσε να αποφύγει την σειρά των πραγμάτων. Δηλαδή γιατί θα πρέπει πλέον να θεωρώ τον εαυτό μου πιο σοφό και πως στο μέλλον δεν θα επαναλάβω τα ίδια.

Μέσα από τα λάθη μας μαθαίνουμε λένε κάποιοι . Το θέμα είναι το γίνεται με όλους εμάς τους υπόλοιπους που δεν θέλουμε να μάθουμε από αυτά. Εάν τα θεωρούσαμε λάθη δεν θα τα κάναμε και φυσικά είχαμε περιορισμένες επιλογές και καθόλου χρόνο για να κάνουμε αυτό που οι άλλοι αποκαλούνε το "ορθό".

Τις επόμενες μέρες και όσο θα τελειώνει και αυτό το μαρτυρικό καλοκαίρι θα έχουμε όλο τον χρόνο να σας απαριθμήσουμε τα κυριότερα λάθη των Ελλήνων την τελευταία πενταετία.

Το κυριότερο πως ποτέ δεν καταλάβαμε γιατί φτάσαμε ως εδώ. Και όταν πάλι σε λίγους μήνες μας δοθεί η ευκαιρία να επιλέξουμε ποιοι θα μας κυβερνήσουν για τα επόμενα χρόνια και πάλι με ένα λάθος θα προσπαθήσουμε να διορθώσουμε όλα τα προηγούμενα.

Γιατί απλούστατα δεν έχουμε επιλογές ό,τι και εάν λέτε εσείς οι "σοφοί" μου φίλοι που με κατακρίνετε για τα λάθη μου.

Σ.Μ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: