Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2015

Συγκυβερνήτης σε κρίση



Άφωνη παρακολουθεί η κοινή γνώμη τη δραματική τροπή που παίρνει η υπόθεση με τη συντριβή του Airbus της Germanwings στις γαλλικές Άλπεις το πρωί της Τρίτης.


Ο συγκυβερνήτης ξεκίνησε ηθελημένα τη διαδικασία καθόδου του αεροσκάφους, έχοντας κλειδώσει έξω από το πιλοτήριο τον κυβερνήτηΣύμφωνα με τα όσα υποστήριξε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας Brice Robby κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο συγκυβερνήτης κλειδώθηκε στο πιλοτήριο και ενεργοποίησε το σύστημα καθόδου του αεροσκάφους. Παρά τις απεγνωσμένες προσπάθειες του πιλότου να εισέλθει στο cockpit, ο συγκυβερνήτης δεν άνοιξε την πόρτα και δεν απάντησε ποτέ στην επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου.

Ουσιαστικά, ο εισαγγελέας έκανε λόγο για οικειοθελή απόφαση του δεύτερου κατά σειρά χειριστή να μην επιτρέψει την πρόσβαση άλλων στο πιλοτήριο.



Ο συγκυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σ' ένα περιστατικό που σημειώθηκε στην αρχή της πτήσης, όταν ο κυβερνήτης ενημερώνει τον συγκυβερνήτη για την πορεία την οποία θα ακολουθήσει το αεροσκάφος μέχρι την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ. Ειδικότερα, ο συγκυβερνήτης δεν ζήτησε λεπτομέρειες για το δρομολόγιο (προορισμός, ύψος πτήσης κ.λπ.), γεγονός που δείχνει ότι ήταν αποφασισμένος.

Ο εισαγγελέας επεσήμανε επίσης ότι πρόκειται για Γερμανό πολίτη, ο οποίος δεν βρίσκεται σε λίστα ατόμων που σχετίζονται με εξτρεμιστικές ομάδες που στοχεύουν να θέσουν σε κίνδυνο την εδαφική ακεραιότητα και τη δημόσια ασφάλεια σε χώρες της Δύσης.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ειπώθηκε ακόμη πως, βάσει των δεδομένων από το «μαύρο κουτί», τόσο το πλήρωμα όσο και οι επιβάτες είχαν αντιληφθεί τα όσα τραγικά συνέβαιναν στο μπροστινό τμήμα του αεροπλάνου, καθώς ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή ακούγονται κραυγές απόγνωσης.

Τα ονόματα των πιλότων

Νωρίτερα, η «Bild» έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα των δύο πιλότων της μοιραίας πτήσης του Airbus. Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα, πρόκειται για τους Πάτρικ Σοντενχάιμερ (πιλότος) από το Ντίσελντορφ και Αντρέας Λούμπιτς (συγκυβερνήτης) από το Μόνταμπαρ της Ρηνανίας.

Ο Αντρέας Λούμπιτς είχε στο ενεργητικό του σχετικά λίγες ώρες πτήσης (630), σύμφωνα με ανακοίνωση της θυγατρικής της Lufthansa. Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται επίσης ότι ο συγκυβερνήτης είχε προσληφθεί το 2013 από τη γερμανική εταιρεία χαμηλού κόστους. Όσον αφορά στον κυβερνήτη του αεροσκάφους, ήταν ενεργός πιλότος για περισσότερα από 10 έτη, με πάνω από 6.000 ώρες σε cockpit αεροσκαφών Airbus.

Οι κανόνες ασφαλείας στο cockpit

Έμπειροι πιλότοι είχαν μιλήσει στο zougla.gr για τα διάφορα σενάρια που κυκλοφορούσαν, αφήνοντας μικρές πιθανότητες η συντριβή να οφείλεται σε μηχανική βλάβη.


Έμπειροι πιλότοι είχαν μιλήσει στο zougla.gr για τα διάφορα σενάρια που κυκλοφορούσαν, αφήνοντας μικρές πιθανότητες η συντριβή να οφείλεται σε μηχανική βλάβηΕιδικότερα, εξήγησαν πως το συγκεκριμένο αεροπλάνο λειτουργεί μέσω ενός υπολογιστή, εννοώντας πως «πρόκειται για έναν εξελιγμένο τύπο αεροσκάφους όπου τα πάντα λειτουργούν ηλεκτρονικά». «Ο αυτόματος πιλότος μπορεί να απενεργοποιηθεί μόνο σε περίπτωση πολλαπλών βλαβών που παρουσιάζει το αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της πτήσης» σημείωσαν. Αυτό σημαίνει πως, αν το αεροπλάνο εμφανίσει μια μεμονωμένη βλάβη, ο αυτόματος πιλότος συνεχίζει να λειτουργεί.


Όσον αφορά στο ενδεχόμενο το Airbus Α320 της Germanwings να παρουσίασε βλάβη στα πηδάλια, οι ειδικοί τόνισαν στο zougla.gr ότι «υπάρχουν τεχνικές οδηγίες που καθοδηγούν το πλήρωμα των αεροσκαφών για παν ενδεχόμενο, μέσα σε αυτές σίγουρα είναι η βλάβη πηδαλίων, για την οποία ενεργοποιείται άμεσα ένα τριπλό σύστημα για να αντιμετωπιστεί».

Aξίζει να σημειωθεί ότι για την πρόσβαση στο πιλοτήριο απαιτείται η εισαγωγή κωδικού σε ειδικό μηχάνημα, ο οποίος είναι μυστικός και τον γνωρίζουν μόνον ορισμένα εκ των μελών του πληρώματος.
zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: