Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2014

Κάνουμε 5.000 km με το Fiat 500 1.3 diesel


Αν και το 500ράκι θεωρείται αυτοκίνητο πόλης, εμείς ρίξαμε τα… τείχη και φύγαμε μακριά από αυτή, με σύμμαχο τον diesel κινητήρα των 1,3 lt.Αναμφίβολα, το μικρό της Fiat είναι ένα από τα πιο θελκτικά αυτοκίνητα πόλης που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή, με έναν έντονο διαχρονικό χαρακτήρα. Ένα αυτοκίνητο που, όπως και να το κάνουμε, ομορφαίνει τους γκρίζους δρόμους των μεγαλουπόλεων. Βέβαια περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, αλλά άμα τη εμφανίσει το μικρό κερδίζει τους περισσότερους.

Με το 500ράκι να βρίσκεται αρκετό καιρό στο γκαράζ μας, μαζί με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα για δοκιμή μακράς διαρκείας, είχαμε την ευκαιρία να κινηθούμε τόσο εντός όσο και εκτός των τειχών. Σύμμαχός μας ο οικονομικότατος 1.3 lt Multijet ιταλικός πετρελαιοκινητήρας, τον οποίο έχουν δανειστεί τόσο η Opel όσο και η Chevrolet. Η απόδοσή του είναι στα 95 PS, ενώ η ροπή του φτάνει όσο κι εκείνη ενός 2λιτρου βενζινοκινητήρα, δηλαδή 20 kgm. Πάνω απ’ όλα, όμως, αυτός ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα οικονομικός, με τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια των περίπου 5.000 km που διανύσαμε να είναι πεισματικά κάτω από τα 5 lt/100 km, χωρίς καμία υποχώρηση στον τρόπο που οδηγούσαμε αλλά και… εκπτώσεις οικονομίας στο γκάζι.



Στον ανοιχτό δρόμο ο 1.300άρης diesel κινητήρας έδειξε το μεγαλείο του, με τα 95 PS απόδοσης να περνάνε ήρεμα στον δρόμο. Σε καμία περίπτωση το 500ράκι δεν βάζει… φωτιά στο οδόστρωμα, όμως κινείται σβέλτα και οικονομικά. Το γνώριμο γρύλισμα του πετρελαιοκινητήρα ίσως να προκαλεί πρώτη αρνητική εντύπωση, όμως συνηθίζεται. Κάτι σαν το ήπιο ροχαλητό δηλαδή.

Το Fiat 500 κινείται με άνεση (έχοντας ο οδηγός περίσσια ροπή στη διάθεσή του) και προσφέρει τέτοια ποιότητα κύλισης που νομίζεις ότι οδηγείς μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο. Ακόμα και στο… παιχνίδι, το 500ράκι θα σε κάνει να χαμογελάσεις αφού μπορείς να το ελέγξεις απόλυτα, είτε βυθίζοντας το γκάζι είτε αφήνοντάς το ακόμα και πάνω στη στροφή (λανθασμένα δηλαδή). Η ανάρτηση απορροφά άριστα λακκούβες και ανωμαλίες, ενώ ουδείς λόγος για τα δισκόφρενα (εμπρός – πίσω), τα οποία διατηρούν την πολύ καλή ιταλική παράδοση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.3 MultiJet)
Κινητήρας: 1.248 cc
Ισχύς: 95 PS/4.000 rpm
Ροπή: 20,0 kgm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,7 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Κατανάλωση: 4,8 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 95 g/km
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 3.546×1.627×1.488 mm
Βάρος: 980 κιλά
Χώρος αποσκευών: 185 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 0€
Τιμή: 15.200€

Δεν υπάρχουν σχόλια: