Νικηφόρος

Ο κόσμος με έμαθε από το τραγούδι μου, όχι από το XFactor!
Ο Νικηφόρος σε μία από τις πρώτες του συνεντεύξεις μας μιλάει για το ξεκίνημά του στο χώρο του τραγουδιού, το νέο του CD όπως και τις εντυπώσεις από την πρώτη του συναυλία στο Σύνταγμα. Mας εκμυστηρεύεται ακόμη για το τι άφησε πίσω του το XFactror, αν θα έπαιρνε μέρος στη Eurovision ή αν θα παρουσίαζε μία δικιά του τηλεοπτική εκπομπή.Έχουν περάσει μερικοί μήνες μετά το Χ-Factor. Τι καλό και τι κακό σου άφησε πίσω του;Τα συναισθήματα είναι ανάμικτα. Εκτός από μια καλή εμπειρία κερδίζεις και κάποια προβολή, όχι τεράστια όπως παλαιότερα... και κόσμο τον οποίο είτε θα καταφέρεις να τον κρατήσεις κοντά σου, είτε θα χάσεις.



...O κόσμος δεν ξέρει καν ότι ήμουν στο x-factor.... Δεν θα παρουσίαζα το X-Factor αλλά θα δήλωνα ξανά συμμετοχή!



Σε βοήθησαν οι κριτές του παιχνιδιού;



Ο Νίκος Μουρατίδης μόνο έπαιξε συμβουλευτικό ρόλο στην πορεία μου μετά το παιχνίδι. Είναι ένας άνθρωπος του χώρου με πολλή εμπειρία και για αυτό πάντοτε του στέλνω τα νέα μου τραγούδια περιμένοντας ν' ακούσω την γνώμη του.

Με τους πρώην συμπαίκτες σου επικοινωνείς;

Υπάρχει επικοινωνία με αρκετά παιδιά, αλλά περισσότερο κάνω παρέα με τον Hovig.

Αν γυρνούσες το χρόνο πίσω, θα δήλωνες ξανά συμμετοχή στο παιχνίδι;

Ναι, τα πράγματα μετά το παιχνίδι προς το παρόν μου πάνε καλά, οπότε δεν θα είχα λόγο να μην το ξανακάνω.

Πιστεύεις ότι το κοινό έχει διώξει την ταμπέλα «Ο Νικηφόρος του XFactor»;

Επειδή αυτά τα talent show έχουν ξεφτίσει πλέον και έχουν περιορισμένο κοινό, πιστεύω πως ο κόσμος δεν ξέρει καν ότι ήμουν στο x-factor. Οι περισσότεροι με γνώρισαν από το τραγούδι μου που είναι και το καλύτερο.



Μπορεί ενα beat να παίξει περισσότερο στα ραδιόφωνα, ωστόσο δεν στιγματίζει ένα τραγουδιστή.

Με ποιο σκεπτικό αποφάσισες το πρώτο σου single να είναι μια μπαλάντα, ενώ οι περισσότεροι ξεκινάνε με ένα πιο "ραδιοφωνικό" κομμάτι;

Η αλήθεια είναι ότι ήταν μια πολύ δύσκολη διαδικασία η επιλογή του πρώτου single, καθώς με αυτό ουσιαστικά παρουσιάζεσαι στο κοινό. Μπορεί ένα beat να παίξει περισσότερο στα ραδιόφωνα, ωστόσο δεν στιγματίζει ένα τραγουδιστή. Ερμηνεύοντας μια μπαλάντα δική μου εξολοκλήρου, στίχοι και μουσική, διαφαίνονται περισσότερα πράγματα, όπως η ερμηνεία.



Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μία μπαλάντα πηγαίνει αρκετά καλά...

Ναι είναι αλήθεια πως τώρα πάει πολύ καλύτερα γιατί πρόκειται και για ένα πιο φθινοπωρινό κομμάτι. Η ανοδική πορεία του οφείλεται και στο ότι έπαιξε και στο τρέιλερ του "Κάρμα" φυσικά.

Δεν θα συμμετείχα στη Eurovision αλλά θα έλεγα ναι στο EuroVoice!

Παρά το ότι το κομμάτι είναι φθινοπωρινό, το video clip είναι άκρως καλοκαιρινό. Πως προέκυψε η συνεργασία σου με τον Κωνσταντίνο Ρήγο;

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος είναι από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες και με περίεργες ιδέες που ξεφεύγουν κατά πολύ θα έλεγα από τα δικά μου στάνταρ αλλά είπα πως θα το κάνω. Βέβαια μετά από έντονη συζήτηση καταλήξαμε σε κάτι που θα αρέσει και σε κείνον και θα έχει και την προσωπική μου πινελιά.



Πριν δύο βδομάδες έκανες την πρώτη ανοιχτή σου συναυλία στο Σύνταγμα. Πως αισθάνεσαι για αυτό σου το ξεκίνημα όσο αναφορά στα live;

Έκανα ουσιαστικά την πρώτη μου εμφάνιση μαζί με την μπάντα μου στην Αθήνα. Επειδή η συναυλία ήταν δική μου, είχα άλλο αέρα, αισθάνθηκα πιο ελεύθερος, οπότε το ευχαριστήθηκα και εγώ και η μπάντα μου και ο κόσμος που ήταν εκεί. Νομίζω πως είναι το καλύτερο live που έχω κάνει.

Τι θα ακούσει κάποιος που έρχεται πρώτη φορά να σε δει;

Δεν μου αρέσει να βάζω ταμπέλες, προτιμώ να πω πως θα ακούσει καλά τραγούδια. Ωστόσο το πρόγραμμά μου προσανατολίζεται σε αυτό που λέμε στην Ελλάδα ελληνικό ροκ και ποπ. Είχαμε κάνει και ροκ διασκευές σε λαϊκά κομμάτια, όπως "Το Παιδί Της Νύχτας", που στιχουργικά είναι ήδη ροκ οπότε έδεσε καλά με μια ανάλογη ενορχήστρωση.

...Όσο παρακολουθείς τον Γιώργο Μαζωνάκη, τόσο πιο πολλά εισπράττεις, χωρίς να τον αντιγράφεις φυσικά.

Φέτος θα εμφανίζεσαι στην Θεσσαλονίκη με τον Γιώργο Μαζωνάκη, την Πάολα και τους Vegas. Πως προέκυψε η συνεργασία αυτή;

Συνεργαζόμασταν ήδη με τον Γιώργο Μαζωνάκη από το καλοκαίρι που συμμετείχα στις συναυλίες του. Ήταν κάτι που το είχα ως στόχο! Είναι από τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες, γιατί είναι από τους αυτούς που βγάζουν κάτι ξεχωριστό όταν βρίσκονται πάνω στη σκηνή. Είμαι πολύ χαρούμενος για αυτή τη συνεργασία, γιατί μου δίνεται η ευκαιρία να δουλέψω στο επίπεδο που θέλω, αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος που μπήκα στο παιχνίδι. Όσο παρακολουθείς τον Γιώργο Μαζωνάκη, τόσο πιο πολλά εισπράττεις, χωρίς να τον αντιγράφεις φυσικά. Το ίδιο σχήμα θα έρθει και στην Αθήνα στο Βοτανικό, ως τέλη Οκτώβρη.

Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης ή καλλιτέχνιδα που θα ήθελες να συνεργαστείς στο μέλλον οπωσδήποτε;

Δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος. Νομίζω πως με οποιοδήποτε φτασμένο και αν δουλέψεις σίγουρα θα πάρεις πράγματα που θα σε βοηθήσουν στη μετέπειτα πορεία σου.



Τι μουσική ακούς;

Ακούω τα πάντα. Στο αυτοκίνητο μου μπορεί να ακούω από Metallica μέχρι jazz. Όταν ήμουν μικρός δεν άκουγα καθόλου metal. Κάποια στιγμή ήρθε στα χέρια μου το cd των Metallica και μου κίνησε το ενδιαφέρον καθώς υπήρχε και "άλλη μουσική" πέρα από τα ακούσματά μου. Επίσης είμαι και λάτρης της jazz. Είμαι της άποψης ότι για να ακούσει κάποιος αυτό το είδος της μουσικής πρέπει να είναι μεγαλύτερης ηλικίας, χωρίς βέβαια να φανεί αυτό ρατσιστικό. Μπορεί να την κατανοήσει καλύτερα πόσο μάλλον αν είναι και μουσικός...

Πότε να περιμένουμε την κυκλοφορία του ολοκληρωμένου δίσκου σου;

Το cd είναι ήδη έτοιμο, κάποιες τελευταίες λεπτομέρειες μένουν και υπολογίζω πως τέλη Σεπτεμβρίου θα κυκλοφορήσει.

Ποιοι είναι οι συντελεστές του cd;

Οι συντελεστές του cd, όσο αναφορά στο δημιουργικό κομμάτι, είναι οι φίλοι μου και εγώ. Ο λόγος που έγινε αυτό είναι γιατί ήθελα να βγει κάτι πιο παρείστικο και ταυτόχρονα αληθινό. Πιστεύω πως αν κάποιος είναι επαγγελματίας και γράφει μουσική ως αυτοσκοπό, τότε δεν υπάρχει και τόση αλήθεια σε αυτό που κάνει. Εγώ ήθελα να δώσω στον κόσμο κάτι διαφορετικό, γι' αυτό και επέλεξα να συνεργαστώ με νέους καλλιτέχνες, που δεν έχουν ακόμη δουλέψει σε επαγγελματικό επίπεδο.

Από ποια ηλικία ήξερες ότι ήθελες να ασχοληθείς με το τραγούδι;

Νομίζω πως από πάντα ήξερα πως θα ασχοληθώ με το τραγούδι. Από μικρός έκανα κλασική κιθάρα, θεωρία, αρμονία, έμαθα πιάνο και τύμπανα μόνος μου και όταν ανακάλυψα πως μπορώ να τραγουδάω, έφτιαξα μία μπάντα στην Πρέβεζα που μεγάλωσα. Παρόλα αυτά πήγα στην Πάτρα να σπουδάσω μουσική, δεν έχω τελειώσει ακόμα, ωστόσο είναι ένας από τους στόχους μου στο μέλλον...

Ποια ήταν η άποψη των γονιών σου για το χώρο που ήθελες να ασχοληθείς;

Οι γονείς μου δεν είχαν πρόβλημα με το χώρο, απλά σκέφτηκαν πως αν ασχοληθώ με το τραγούδι θα παρατήσω τα μαθήματα μου, οπότε μου είπαν να το κάνω παράλληλα με τις σπουδές μου. Κλασικοί γονείς! [γέλια]



Υπογράφεις και στίχους και μουσική στο δίσκο σου;

Υπάρχουν τρία κομμάτια εξολοκλήρου δικά μου, δύο που γράφω τους στίχους, και τα υπόλοιπα είναι των φίλων μου.

Αν δεν ήσουν τραγουδιστής, με τι θα ήθελες να ασχοληθείς;

Θα είχα ασχοληθεί με τον αθλητισμό και συγκεκριμένα με το μπάσκετ, που ήταν και το χόμπι μου. Αρκεί να ήμουν πέντε πόντους ψηλότερος... [γέλια]

Στις μέρες μας πιστεύω πως έχουν χαθεί οι ρόλοι. Το φαινόμενο τραγουδιστές και μοντέλα να μπαίνουν στο χώρο της τηλεόρασης και να γίνονται παρουσιαστές πως σε βρίσκει; Αν σου γινόταν μια πρόταση στο μέλλον θα το επιχειρούσες;

Μπορώ να δικαιολογήσω αυτή την στροφή στην τηλεόραση, καθώς περνάμε μια περίοδο κρίσης, οπότε γιατί να αρνηθούν μια δουλειά από την οποία θα κερδίσουν χρήματα; Βέβαια, όταν κάνεις πολλά διαφορετικά πράγματα, δεν μπορείς να δοθείς εξολοκλήρου σε αυτά, οπότε το αποτέλεσμα δεν είναι πάντοτε καλό. Όποιος τα καταφέρνει μπράβο του. Ωστόσο πιστεύω πως όταν κάνεις κάτι που θέλεις να βγει σωστό πρέπει να δίνεις τα πάντα σε αυτό. Και μένα μου αρέσει το θέατρο και η ηθοποιία, αλλά θα ασχολιόμουν με αυτά μόνο αν σταματούσα το τραγούδι και όχι παράλληλα. Αν μου γινόταν μια ενδιαφέρουσα πρόταση που θα μου ταίριαζε, θα μπορούσα να συμμετέχω.

Θα παρουσίαζες το x-factor;

Όχι, πιστεύω πως κάτι τέτοιο δεν θα μου ταίριαζε. Δεν νομίζω ότι έχω και τόσο καθαρό λόγο για την τηλεόραση.

Ο Σάκης Ρουβάς σου άρεσε σε ρόλο παρουσιαστή;

Ο Σάκης Ρουβάς μας έκανε να αισθανόμαστε καλά πάνω στη σκηνή, αυτός ήταν και ο ρόλος του άλλωστε, οπότε το έκανε πετυχημένα.

Θα πήγαινες στη Eurovision;

Με τίποτα! Δεν θα πήγαινα ποτέ. Καταρχήν, δεν τραγουδάω αγγλικά τραγούδια, όχι επειδή δεν μπορώ αλλά γιατί είμαι Έλληνας τραγουδιστής, βρίσκομαι στην Ελλάδα και θέλω να τραγουδάω μόνο ελληνικά. Από την άλλη, αν οι συνθήκες ήταν ευνοϊκές, και όλοι οι καλλιτέχνες πήγαιναν με τραγούδια και μουσική από την χώρα τους, θα ήταν ωραίο. Ωστόσο και πάλι δεν ξέρω αν θα συμμετείχα, ειδικά σε αυτή τη φάση που βρίσκομαι τώρα.



Τώρα στο προσκήνιο έχει βγει ένας άλλος διαγωνισμός που κινείται στα πρότυπα της Eurovision, και λέγεται Eurovoice. Πρόκειται για ένα διαδικτυακό διαγωνισμό, στον οποίο οι περισσότεροι υποψήφιοι πάνε με στίχο και μουσική της χώρας τους. Πώς σου φαίνεται σαν ιδέα;

Πρόκειται για έναν πιο αντικειμενικό διαγωνισμό που ο κόσμος έχει τον κύριο λόγο μέσω του διαδικτύου. Το internet πλέον έχει μπει στη ζωή όλων και για αυτό το λόγο πιστεύω πως είναι ένας διαγωνισμός που μπορεί να φέρει κάτι καινούργιο.

Πιστεύεις ότι θα έχει την ίδια επιτυχία με την Eurovision;

Δεν γίνεται να έχει την ίδια επιτυχία, καθώς η Eurovision είναι πιο διαφημισμένη. Βέβαια με τον καιρό μπορεί να εξελιχθεί.

Θα λάμβανες συμμετοχή στο Eurovoice;

Ίσως να λάμβανα μέρος σε αυτό το διαγωνισμό συγκριτικά με την Eurovision πάντα, γιατί σκέφτεσαι λιγότερο εμπορικά, οπότε δίνεις περισσότερα δικά σου πράγματα. Επίσης, το κοινό σε ένα τέτοιο είδος διαγωνισμού έχει λιγότερες απαιτήσεις από σένα και για αυτό υπάρχει λιγότερο άγχος.

Σε βοηθάει το internet στη δουλειά σου;

Φυσικά και βοηθάει! Το internet είναι το πρώτος τρόπος προβολής όλων των καλλιτεχνών. Αν και αυτό θεωρείται ένα είδος πειρατείας, οι καλλιτέχνες καταφεύγουν στο internet, επιδιώκοντας να έχουν κόσμο στα μαγαζιά. Και προφίλ στο facebook έχω και my space είχα παλαιότερα αλλά το έσβησα. Με το Twitter δεν έχω ασχοληθεί ακόμα.

Είσαι άτομο που ακολουθείς την μόδα, όχι μόνο όσο αναφορά στο ντύσιμο αλλά γενικότερα στις νοοτροπίες που επικρατούν;

Όχι καθόλου. Ποτέ δεν ακολούθησα την μόδα και γενικά την μάζα.

Πολλοί τραγουδιστές κατακρίνουν την πειρατεία, λόγω της οποίας μειώνονται οι πωλήσεις και χάνεται η δουλειά κάποιων ατόμων. Κάποιοι άλλοι πάλι πιστεύουν πως προκειμένου να ακουστεί το τραγούδι τους στο κοινό, η πειρατεία είναι ένας εύκολος δρόμος. Εσύ τι πιστεύεις;

Όταν ήμουν μικρός δεν μπορούσα να κατανοήσω τι ήταν η πειρατεία, όμως μπαίνοντας στο χώρο της δισκογραφίας, κατάλαβα πως οι καλλιτέχνες παίρνουνε ελάχιστα χρήματα από τις πωλήσεις. Οπότε η πειρατεία βλάπτει τις δισκογραφικές, που αν δεν έχουν έσοδα δεν μπορούν να κάνουν καλές παραγωγές και καταφεύγουν σε φτηνές με συνέπεια μέτρια αποτελέσματα.



Ευχαριστίες στην Λίζα Μάτσα για την απόδοση της συνέντευξης

Ευχαριστούμε το Café Supper, Σινά 6 Κολωνάκι για την όμορφη φιλοξενία!
http://tralala.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...