Τέλος οι κρυμμένοι τροχονόμοι;



Τέλος στους κρυμμένους τροχονόμους στις Εθνικές Οδούς φέρεται ότι είναι διατεθειμένος να βάλει ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Σπύρος Βούγιας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του περιοδικού «Ατζέντα της Πάτρας». Ο κ. Βούγιας επικρίνει την λογική του «εισπρακτικού χαρακτήρα» των κλήσεων, οι οποίες επιδίδονται συνήθως εξαιτίας της υπερβολικής ταχύτητας που αναπτύσσουν οι οδηγοί με τα οχήματα τους και επιμένει ότι «το υπουργείο το ενδιαφέρει ο πραγματικός έλεγχος στις εθνικές οδούς, η μείωση των ταχυτήτων και ο περιορισμός των τροχαίων και όχι οι κλήσεις». Την ίδια θέση φαίνεται ότι έχει υιοθετήσει και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Το νομικό πλαίσιο που υπάρχει για τη λειτουργία των ραντάρ είναι ασαφές και οι τροχονόμοι λειτουργούν κατά το δοκούν, με αποτέλεσμα, όπως αναφέρουν νομικοί κύκλοι, αρκετές κλήσεις να είναι επί της ουσίας άκυρες. Η βασική υποχρέωση – όπως προβλέπει το άρθρο 104 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας – για ύπαρξη προειδοποιητικής πινακίδας σε «εύλογη απόσταση» πριν από το σημείο όπου λειτουργεί το ραντάρ και στήνεται συνήθως το μπλόκο της Τροχαίας έχει δημιουργήσει διάφορα προβλήματα.

Ο μη προσδιορισμός της ακριβούς απόστασης, που έπρεπε να ρυθμιστεί με κοινή υπουργική απόφαση – η οποία ποτέ δεν εκδόθηκε – οδηγεί τροχονόμους στον ισχυρισμό ότι υπήρχε τέτοια πινακίδα, ακόμη και σε απόσταση 20 χιλιομέτρων από το σημείο όπου κατέγραψαν την παράβαση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τροχονόμοι κρύβονται πίσω από φυλλωσιές ή μεγάλες πινακίδες του εθνικού δικτύου, για να μη γίνονται αντιληπτοί από τους οδηγούς. Η τακτική αυτή είναι συνηθισμένη για τους οδηγούς κινούνται που κινούνται επί της Ε.Ο. Κορίνθου – Πατρών – Πύργου.

Ο κ. Βούγιας με το που ανέλαβε καθήκοντα ζήτησε να αναθεωρηθεί ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι έλεγχοι με ηλεκτρονικά μέσα στις εθνικές οδούς και να πάψει το «κρυφτό» μεταξύ ένστολων και οδηγών. Όμως, πέραν αυτών, ενστάσεις έχουν καταγραφεί από αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. για το σύστημα των ραντάρ. Το ραντάρ μόνο φωτογραφίζει και δεν εκδίδει κανένα αποδειχτικό στοιχείο που να αναφέρει την ταχύτητα του οχήματος που έχει περάσει τα όρια. Οι άνδρες της Τροχαίας εξηγούν: «Πρέπει εκτός των φωτογραφιών, που κυρίως είναι σταθερά, να λειτουργούν ραντάρ που θα βγάζουν αποδείξεις για την καταγραφή της ταχύτητας». «Συνήθως οι οδηγοί δεν μας πιστεύουν και δεν υπάρχει τρόπος απόδειξης», συμπληρώνουν.

Οι πινακίδες σήμανσης για τα όρια ταχύτητας αποτελούν ακόμη ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί οι οποίοι κινούνται στο εθνικό δίκτυο. Πολλές πινακίδες, που έχουν τοποθετηθεί πριν πολλά χρόνια ή ακόμη και κατά τη διάρκεια των έργων ανακατασκευής ενός εθνικού δρόμου, παραμένουν στα ίδια σημεία, αφού κανένας υπάλληλος δεν φρόντισε να τις αφαιρέσει, ενώ έχουν προστεθεί και καινούργιες. Έτσι, σε μια απόσταση λίγων χιλιομέτρων, μπορεί ο οδηγός να αντικρίσει τρία διαφορετικά όρια ταχύτητας. Κάτι που συμβαίνει στην Πατρών – Πύργου και σε ορισμένα σημεία της Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...