ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ FREMENDOG KAI TON ΠΑΡΟΤΡΥΝΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΕΙΛΕΙ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ 200 ΛΕΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΟΥΜΕ

Εκείνες τις κρίσιμες ώρες για το Βυζάντιο ο λαός ένιωθε περισσότερο από ποτέ την ανάγκη να καταφύγει στην Ορθοδοξία. Μ' αυτήν την έννοια, είχε σχηματιστεί μέσα στην Πόλη μια παράταξη που προτιμούσε την τουρκική κατοχή, όχι επειδή ήταν φιλότουρκη αλλά επειδή ήταν αντιλατινική-δεν ήθελαν ξεπούλημα της ελληνικής Εκκλησίας στη Ρώμη. Αρχηγός αυτής της παράταξης των ανθενωτικών ήταν ο Γεννάδιος Σχολάριος, ο μετέπειτα Πατριάρχης. Ο ελληνικός λαός μισούσε τους λατίνους για την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Σταυροφόρους το 1204. Στη διάρκεια της λατινοκρατίας το μισητό δόγμα της Δυτικής Εκκλησίας είχε επιβληθεί στην ελληνική επικράτεια. Αντίθετα, οι ισλαμικοί νόμοι ήταν ήδη απ' την εποχή των Αράβων πολύ πιο ανεκτικοί απέναντι στους αλλόθρησκους, απ' τη στιγμή που οι τελευταίοι θα πλήρωναν τους φόρους τους. Οπότε, οι Έλληνες είχαν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια τυραννία θρησκευτικά καταπιεστική και μια τυραννία θρησκευτικά ανεκτική. Έπρεπε, δηλαδή, να επιλέξουν το μικρότερο από δύο κακά! Ακόμη και ο νεοπαγανιστής-νεοπλατωνικός φιλόσοφος Γεώργιος Γεμιστός ή Πλήθων δεν δίστασε να συμμετάσχει-στο πλευρό του Γεννάδιου Σχολαρίου-στην σύνοδο Φερράρας-Φλωρεντίας (1438-1439), ως μέλος της ορθόδοξης αντιπροσωπείας, για να βοηθήσει την Ορθόδοξη Εκκλησία στις τραγικές εκείνες στιγμές γι' αυτήν και το γένος. Εκεί έδωσε μάχη, με τις επιστημονικές του γνώσεις, υπέρ της Ορθοδοξίας (απέδειξε την νοθεία ενός χειρογράφου που παρουσίαζαν οι Λατίνοι) και μαζί με τον πρωταγωνιστή της Ορθοδοξίας Άγιο Μάρκο Ευγενικό (1444), δεν υπέγραψε την Ένωση με τον Παπισμό. Παρά τις διαφορετικές ιδεολογικές-πνευματικές προϋποθέσεις τους και οι δύο θεωρούσαν την ένωση ως υποταγή στον Παπισμό και επιζήμια για το Γένος/Εθνος. Αλλά έτσι σκέπτονται όσοι αγαπούν το ΄Εθνος. Οι σημερινοί Νεοπαγανιστές, σχεδόν κατά κανόνα δεν αγαπούν το Έθνος και τον Ελληνισμό, παρά τα λεγόμενά τους, διότι πολεμώντας την Ορθοδοξία, που είναι πια αδιαίρετα ενωμένη με την ελληνικότητα, κατεργάζονται την διάλυσή του. Ξέχασα όμως να πω κάτι και για τον μύθο στον οποίο πολύ πιστεύουν: ότι δηλαδή αν ήμασταν λιγότερο φανατικοί, αν τα είχαμε βρει με τους Καθολικούς, η Πόλη θα είχε σωθεί. Λάθος! Μετά την συντριβή του ενωμένου σταυροφορικού στρατού των 100.000 Ευρωπαίων στη Νικόπολη της Βουλγαρίας το 1396, είχε γίνει πλέον συνείδηση στην Δυτική Ευρώπη ότι οι Τούρκοι ήταν ένας φοβερός αντίπαλος που ήταν αδύνατον να ηττηθεί. Η παραπάνω εμπειρία ήταν πολύ πικρή και ο ενθουσιασμός που είχε προκαλέσει την σταυροφορία δεν ήταν δυνατόν να ξαναγεννηθεί μετά από τέτοια συντριβή. Άλλωστε οι Ευρωπαίοι αντιμετώπιζαν τα δικά τους προβλήματα. Κανείς δεν ήταν διατεθειμένος να ρισκάρει για να βοηθήσει-χωρίς κανένα όφελος-μια ετοιμόρροπη αυτοκρατορία.

1 σχόλιο:

Fremendog είπε...

Επειδή πιστεύω ότι ουσιαστικά το Βυζάντιο το κατέστρεψαν οι Σταυροφόροι με την πρώτη άλωση της Πόλης-το 1204-θα παραθέσω ένα κείμενο του μεγάλου Βυζαντινολόγου και Φιλέλληνα Sir Steven Runciman σχετικά μ' αυτήν. Έτσι, για να θυμόμαστε-εκτός από το τι έκαναν οι Τούρκοι-και τα εγκλήματα της Καθολικής Εκκλησίας, με την οποία θέλει να κάνει διάλογο ο Βαρθολομαίος:

«Η λεηλασία της Κωνσταντινούπολης δεν έχει αντίστοιχό της στην Ιστορία. Επί εννέα αιώνες, η μεγάλη πόλη υπήρξε η πρωτεύουσα του χριστιανικού πολιτισμού. Ήταν γεμάτη με έργα τέχνης που είχαν επιζήσει από την αρχαία Ελλάδα και με αριστουργήματα των δικών της έξοχων καλλιτεχνών. Οι Ενετοί ήξεραν την αξία αυτών των πραγμάτων. Όπου μπόρεσαν, άρπαξαν θησαυρούς και τους μετέφεραν για να στολίσουν τις πλατείες, τους ναούς και τα παλάτια της πόλης τους. Αλλά οι Γάλλοι και οι Φλαμανδοί είχαν κυριευθεί από μανία καταστροφής. Ξεχύθηκαν, ένας εξαγριωμένος όχλος, στους δρόμους και στα σπίτια αρπάζοντας ό,τι γυάλιζε και καταστρέφοντας ό,τι δεν μπορούσαν να κουβαλήσουν, σταματώντας μόνο για να σκοτώσουν, να βιάσουν ή να ανοίξουν τα κελάρια για να πιουν. Δε γλύτωσαν ούτε τα μοναστήρια ούτε οι Εκκλησίες ούτε οι βιβλιοθήκες. Στην ίδια την Αγία Σοφία έβλεπε κανείς μεθυσμένους στρατιώτες να σχίζουν τις μεταξωτές κουρτίνες και να γκρεμίζουν και να κομματιάζουν το μεγάλο ασημένιο εικονοστάσιο, ενώ ποδοπατούσαν ασεβέστατα άγιες εικόνες και ιερά βιβλία. Ενώ έπιναν από τα ιερά σκεύη του θυσιαστηρίου, μια πόρνη κάθισε στον πατριαρχικό θρόνο και άρχισε να τραγουδά ένα άσεμνο γαλλικό τραγούδι. Καλόγριες βιάσθηκαν μέσα στα μοναστήρια τους. Χωρίς καμιά διάκριση, παλάτια και καλύβες παραβιάσθηκαν και καταστράφηκαν. Πληγωμένα γυναικόπαιδα κείτονταν ετοιμοθάνατα στους δρόμους. Επί τρεις ημέρες εξακολούθησαν οι φρικιαστικές σκηνές της λεηλασίας και της αιματοχυσίας, ώσπου η τεράστια και ωραία πόλη έγινε ένα ερείπιο. Ακόμα και οι Σαρακηνοί θα είχαν δείξει περισσότερο οίκτο, αναφωνεί ο ιστορικός Νικήτας Χωνιάτης, και λέει την αλήθεια.»

Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...