Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2007

Ο ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ ΘΑ "ΕΣΩΖΕ" ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΓΡΑΦΕ Ο ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ. ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΝ ΚΟΥΒΑΛΗΣΕ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ.

Ισχυρός ελληνικός όμιλος ενδιαφέρεται για την Ολυμπιακή * Μετά από προσπάθειες περίπου πέντε ετών φαίνεται να οδηγείται σε λύση το αδιέξοδο του εθνικού αερομεταφορέα AN. I. ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ Για πρώτη φορά, μετά από προσπάθειες περίπου πέντε ετών, φαίνεται να οδηγείται σε λύση το αδιέξοδο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, αφού η μοναδική απαίτηση του Δημοσίου από τους υποψηφίους αγοραστές είναι να τοποθετήσουν κεφάλαια στην εταιρεία της τάξεως των 70 εκατ. ευρώ, αποκτώντας το 51%, και να κρατήσουν, αρχικώς τουλάχιστον, 1.800 από τους 4.500 εργαζομένους σήμερα στον εθνικό αερομεταφορέα. Οι 11 επιστολές ενδιαφέροντος από ισάριθμα σχήματα που έφτασαν στα γραφεία των τριών τραπεζών (Εθνική, Alpha, Εμπορική), οι οποίοι ενεργούν ως σύμβουλοι του Δημοσίου για την πώληση της ΟΑ, την περασμένη Τετάρτη αποτέλεσαν μία ευχάριστη έκπληξη τόσο για τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. N. Χριστοδουλάκη όσο και για τον γενικό γραμματέα Αποκρατικοποιήσεων κ. I. Σειραδάκη που ασχολείται με το θέμα. Μπορεί τα επιχειρηματικά ονόματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον να είναι αρκούντως ηχηρά και με μεγάλη οικονομική επιφάνεια, αλλά στο υπουργείο Οικονομίας «οι τόνοι κρατούνται χαμηλά» και οι προσδοκίες παραμένουν περιορισμένες μετά τις συνεχείς αποτυχίες του παρελθόντος. * Συγκρατημένη αισιοδοξία Ετσι έγινε άλλωστε και αυτή τη φορά με την Iberia, τον μεγάλο ισπανικό αερομεταφορέα, εκπρόσωποι του οποίου εξεδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον την προηγούμενη Τετάρτη για την ΟΑ και το... πήραν πίσω μέσω δηλώσεων στον διεθνή Τύπο την επομένη. Ωστόσο, δεν μπορεί να αγνοηθεί από την κυβέρνηση το γεγονός ότι αυτή τη φορά στους ενδιαφερομένους συμπεριλαμβάνεται ένα επιχειρηματικό σχήμα που ευκόλως και με τις κατάλληλες προϋποθέσεις μπορεί να σηκώσει το βάρος μιας έστω και προβληματικής αεροπορικής εταιρείας. Το σχήμα αυτό κατά πληροφορίες αποτελείται από τον εφοπλιστή, βασικό μέτοχο των καζίνο Πάρνηθας και Hyatt Θεσσαλονίκης, κ. Αθ. Λασκαρίδη, καθώς και από αλλά εξίσου σημαντικά ονόματα από τον χώρο της ναυτιλίας. Πρέπει επίσης να τονιστεί ότι στο επιχειρηματικό σχήμα που ελέγχει την Aegean, εκ των κυρίων μετόχων πέραν του επιχειρηματία κ. Θ. Βασιλάκη είναι και ο ίδιος ο κ. Λασκαρίδης με τον αδελφό του Παναγιώτη κατά 25%. Αλλες πληροφορίες που προέρχονται από την κυβέρνηση αναφέρουν ότι με το ίδιο σχήμα, αλλά σε δεύτερη φάση, μπορεί να συμμετάσχει και ένας εκ των κορυφαίων ελλήνων επιχειρηματιών και εφοπλιστών, ο κ. Θεοδ. Αγγελόπουλος. Ο ίδιος πάντως δεν επιθυμεί αυτή τη στιγμή τη δική του ανάμειξη σε κανένα άλλο ζήτημα που έστω και εμμέσως να έχει κάποια σχέση με τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, λόγω του ρόλου της συζύγου του κυρίας Γιάννας Αγγελοπούλου. Το ενδιαφέρον του ελληνικού αυτού σχήματος είχε εκφραστεί στο παρελθόν και στον ίδιο τον υπουργό κ. Χριστοδουλάκη. Ενας μάλιστα εκ των επιχειρηματιών που μετέχουν στο σχήμα είχε εκδηλώσει στον υπουργό, σε επαφή που είχαν προσφάτως, το ενδιαφέρον του για την Ολυμπιακή «υπό την προϋπόθεση ότι θα διεξαχθεί ένας επιχειρηματικά λογικός διαγωνισμός με σοβαρούς μόνο υποψηφίους». Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι και το σχήμα αυτό, πέραν της οικονομικής επιφάνειας, διαθέτει τεχνογνωσία αφού ένας εκ των «εφαπτομένων πόλων», λόγω του κ. Λασκαρίδη, είναι αερομεταφορέας και μάλιστα ελληνικός (Aegean Airlines). H τυπική επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για λογαριασμό του ελληνικού σχήματος εστάλη από τη Eurobank, μία εκ των τραπεζών με τις οποίες συνεργάζεται ο κ. Λασκαρίδης στην Ελλάδα. Μεταξύ των ενδιαφερομένων, θεωρητικά τουλάχιστον, σε αυτό το αρχικό στάδιο συμπεριλαμβάνονται πάντως και άλλοι, όπως ο εφοπλιστής κ. Σ. Ρέστης, μια ιταλική κοινοπραξία με την επωνυμία Azura καθώς και κάποιοι άλλοι επιχειρηματίες (κκ. Ράπτης, Αλεξάκης). * Τι διατίθεται προς πώληση Οι τρεις τράπεζες που ενεργούν ως σύμβουλοι για την πώληση της Ολυμπιακής έστειλαν προχθές ένα έγγραφο υπό τη μορφή ισολογισμού σε όλους τους ενδιαφερομένους, στο οποίο περιγράφεται τι πωλείται ουσιαστικά στον επικείμενο διαγωνισμό. Εκεί γίνεται μια περιγραφή της νέας Ολυμπιακής που πωλείται και ενός μη υποχρεωτικού να ακολουθηθεί από τους υποψήφιους αγοραστές business plan. Με απλούστερα λόγια, η κυβέρνηση πωλεί το 51% και πάνω της Ολυμπιακής καθαρής χρεών, με 1.800 αντί 4.500 εργαζομένους που έχει σήμερα χωρίς το handling (υπηρεσίες εδάφους) και την τεχνική βάση της Ολυμπιακής με όλα τα ιδιόκτητα και νοικιασμένα αεροπλάνα που εκτελούν πτήσεις εντός και εκτός της χώρας. Δεν δεσμεύει το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς για την επιχειρηματική δράση που θα αναλάβει όταν αποκτήσει τον έλεγχο του αερομεταφορέα και αποτιμά το 100% της νέας Ολυμπιακής περί τα 130-140 εκατ. ευρώ. Αποδέχεται επίσης και τη λύση της αύξησης κεφαλαίου με παραίτηση παλαιού μετόχου προκειμένου να αποκτηθεί το 51% και πάνω της εταιρείας. Επί της ουσίας το Δημόσιο ζητεί από τον νέο ιδιοκτήτη να βάλει στην εταιρεία που ο ίδιος (ο ιδιοκτήτης) θα ελέγχει περίπου 70 εκατ. ευρώ προκειμένου να στηρίξει την επιβίωση της νέας Ολυμπιακής. Είναι έτοιμο επίσης να συζητήσει με τον νέο ιδιοκτήτη οποιαδήποτε νομική διασφάλιση αφορά τα υφιστάμενα προβλήματα της Ολυμπιακής (απαιτήσεις παλαιών εργαζομένων, εταιρειών κτλ.). * Λογική πρόταση Πηγές του υπουργείου Οικονομίας θεωρούν την κυβερνητική πρόταση για την επιβίωση της Ολυμπιακής λογική επιχειρηματικά και πιστεύουν ότι η νέα Ολυμπιακή, ειδικά το 2004, μπορεί να είναι και κερδοφόρος με τη σημαντική αύξηση των εργασιών της, λόγω Ολυμπιακών Αγώνων. Μάλιστα, αρμόδια πηγή τονίζει ότι «είναι προς το συμφέρον του νέου ιδιοκτήτη να κλείσει η υπόθεση εξαγοράς όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, αφού περί το τέλος του έτους η Ολυμπιακή θα αρχίσει να εισπράττει από τις προπωλήσεις εισιτηρίων των Ολυμπιακών Αγώνων». Και καταλήγει ότι «είναι προτιμότερο να πάνε οι εισπράξεις αυτές για το καλό της εταιρείας, αντί για να κλείνουν μαύρες τρύπες στον ισολογισμό της Ολυμπιακής». ΑΘ. ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ: «H Ολυμπιακή μπορεί να επιβιώσει» Απαντώντας σε ερώτηση του «Βήματος», ο πρόεδρος του ομίλου Λασκαρίδη, κ. Αθ. Λασκαρίδης, δήλωσε τα εξής: «Σχετικώς με το θέμα της Ολυμπιακής θα ήθελα να διευκρινίσω ότι υπό ορισμένες προϋποθέσεις πράγματι ο όμιλός μας προτίθεται να επιδείξει περαιτέρω ενδιαφέρον για τον εθνικό αερομεταφορέα με τη δημιουργία ενός ισχυρού οικονομικά ελληνικού επιχειρηματικού σχήματος. Παρά τις αντίξοες διεθνώς συνθήκες στον τομέα των αερομεταφορών, εκτιμώ ότι εμείς σε συνεργασία με άλλους επιφανείς έλληνες επιχειρηματίες αλλά και μεγάλες ελληνικές τράπεζες, όπως η Εθνική, η Alpha Bank και η Eurobank (μέσω Funds), μπορούμε να δημιουργήσουμε κατάλληλες συνθήκες επιβίωσης και ανάπτυξης της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Ο "υπερπατριωτισμός" ως έννοια είναι μακράν εμού, αλλά πρέπει να τονίσω ότι στην Ελλάδα σήμερα με την ανεπτυγμένη ναυτιλία και τον τουρισμό πρέπει να υπάρχουν και ισχυρές αερομεταφορές. Αν στον διαγωνισμό αυτό διεκδικήσουν την ΟΑ μεγάλες και σοβαρές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Iberia, η Lufthansa ή κάποια άλλη, εμείς θα παραιτηθούμε, αφού πιστεύουμε ότι μία εξ αυτών θα εξασφαλίσει το μέλλον της ελληνικής εταιρείας. Θεωρούμε επίσης βασικές προϋποθέσεις για να συμμετάσχουμε ότι θα υπάρξει πολιτικό concensus, υπό την έννοια ότι η κίνησή μας δεν στηρίζεται σε αμιγώς επιχειρηματικά κριτήρια, αλλά και η απόλυτη έγκριση των αρμοδίων υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Τέλος, θα ήθελα να τονίσω ότι καθαρά για λόγους ουσίας απαιτείται η πλήρης νομοθετική κάλυψη από κυβερνητικής πλευράς σε εργασιακά ζητήματα που ενδεχομένως θα προκύψουν από τον μετασχηματισμό της εταιρείας». Το ΒΗΜΑ, 19/10/2003 ,

4 σχόλια:

Μάκης, η φιλιπινεζα του Θέμου είπε...

Μπράβο Σταύρο. Το πιο σημαντικό είναι οτι γράφεις με στοιχεία. Τα κείμενα του Καραμήτσου μιλάνε απο μόνα τους. Το παλληκάρι είναι διαχρονικά φίλος του Λασκαρίδη και κόλακάς του-λογικό είναι να τον έχει απο κοντά για να σπρώχνει φραγκουά στο "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ".
Σταύρο συνέχισε...

Μάκης, η φιλιπινεζα του Θέμου είπε...

Μπράβο Σταύρο.Το πιο σημαντικό είναι οτι γράφεις με στοιχεία. Τα κείμενα του Καραμήτσου μιλάνε απο μόνα τους.
Το παλληκάρι είναι διαχρονικά φίλος και κόλακας του Λασκαρίδη-λογικό είναι να τον έχει απο κοντά για να σπρώχνει γραγκουά στο "ΘΕΜΑ". Θέλω να σε πληροφορήσω οτι ο Λασκαρίδης είναι στενός φίλος και του Αλογοσκούφη, τον οποίο το ΘΕΜΑ τον έχει στο απυρόβλητο.
Σταύρο συνέχισε...

Ανώνυμος είπε...

Και πραγματικά δεν άργησε να σε επιβεβαιώσει ο Τριανταφυλλόπουλος σήμερα στην εκπομπή του. Ήταν το καλοκαίρι να αγοράσει το 30% και ακυρώθηκε δια μαγείας η συμφωνία γιατί δεν τηρήθηκε μια συμφωνία τους ( εκεί το έχασα λίγο).

Ενώ φαίνεται ότι ακυρώνεται η συμφωνία 5 εκατομμύρια μπαίνουν από πώληση μετοχών στον λογαριασμό της εφημερίδας...

Περιμένω να συνεχίσετε την ιστορία γιατί πάω για ύπνο...

Ανώνυμος είπε...

τωρα που για να προσληφθεις στην AERO-MIG ΘΕΛΕΙ ΑΓΓΛΙΚΑ επιπεδου proficiency να δουμε ποσοι πρωην εργαζομενοι των 5000 ευρω εχουν αυτα τα προσοντα για να δωσουν αιτηση στον ΒΓΕΝΟ και στα νεα αφεντικα ..πρωην Διευθυντες της aegean.. ε ρε γλεντιαααααααα