ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΕΡΔΟΣ

Οι επενδύσεις του μεγαλοεφοπλιστή κ. Πάνου Λασκαρίδη, του αδελφού του Θανάση και γενικότερα της οικογένειας Λασκαρίδη στη θάλασσα και στην ξηρά την τελευταία εβδομάδα υπερέβησαν τα 150 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αν συνυπολογισθούν και οι επενδύσεις που έγιναν τον τελευταίο χρόνο, το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 250 εκατ. ευρώ (από τα οποία τα 165 εκατ. ευρώ στην ακτοπλοΐα). Η εντυπωσιακή κίνηση της αγοράς του πακέτου μετοχών που κατείχε ο κ. Π. Παναγόπουλος στις Μινωικές Γραμμές, που τον κατέστησαν απόλυτο κυρίαρχο στην πολυμετοχική εταιρεία του Ηρακλείου, συνοδεύτηκε μόλις προχθές από την εξασφάλιση και του 51,82% (28.713.620 μετοχές) της Elmec στην τιμή των 3 ευρώ ανά μετοχή.Η εταιρεία ανήκε στον κ. Σαμ Φάις και την κυρία Λούση Φάις και τώρα ο κ. Π. Λασκαρίδης αναμένεται να προχωρήσει στην υποβολή δημόσιας πρότασης προκειμένου να αποκτήσει μέχρι και το 100% των μετοχών της εταιρείας, όπως επιβάλλεται και από τις σχετικές διατάξεις της νομοθεσίας. Οι προσδοκίες απότις νέες επενδύσειςΕτσι τώρα ο εφοπλιστής διαθέτει, από τις τελευταίες αγορές, το 37% της Hellenic Seaways, το 27,5% των Μινωικών Γραμμών και το 51,82% της Elmec. Οι επιθετικές επιχειρηματικές αυτές κινήσεις ήταν αναμενόμενες, από το γεγονός ότι ο κ. Π. Λασκαρίδης είχε υψηλή ρευστότητα, ύστερα από την πώληση των καζίνων. Για την Elmec, ο κ. Π. Λασκαρίδης πιστεύει ότι «έχει στην κατοχή της πολλά ακίνητα και υπάρχουν τρομακτικές προϋποθέσεις ανάπτυξής της», ενώ δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο που είναι καινούργιος στην Ελλάδα. Ομως, η μεγάλη του αγάπη παραμένει η θάλασσα, όπου οι δύο επενδύσεις του στη Hellenic και στη Minoan περιμένουν να «αναδείξουν τις κρυφές τους υπεραξίες» όπως ομολογεί ο ίδιος. Ισως ο πρίγκιπας της Κνωσού, που είναι ζωγραφισμένος στα φουγάρα της πολυμετοχικής εταιρείας του Ηρακλείου, να εμπνεύσει τον κ. Πάνο Λασκαρίδη και τις μελλοντικές του κινήσεις. Ο κ. Πάνος Λασκαρίδης διαθέτει 68 πλοία διαφόρων τύπων, κυρίως όμως δέκα δεξαμενόπλοια και ο μεγαλύτερος αριθμός των πλοίων του είναι αλιευτικά - ψυγεία. Ομως, παρ' όλο που έχει ελάχιστα πλοία στην ελληνική σημαία, επενδύει συνεχώς στην Ελλάδα, σε μεγάλες μπίζνες, όπως είναι τα καζίνα και τα ξενοδοχεία. Δουλειές από την Κίναέως τα νησιά ΦόκλαντΘεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές, με πολυσχιδείς επαγγελματικές δραστηριότητες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, που εκτείνονται από την Κίνα και φθάνουν μέχρι και τα νησιά Φόκλαντ. Ισως είναι ο μοναδικός Ελληνας που ασχολείται ταυτόχρονα με τόσα διαφορετικά πράγματα: Τη διακίνηση πετρελαίου, φυσικού αερίου, με την αλιεία και τη μεταφορά τους με πλοία - ψυγεία, με ναυπηγεία, με αεροπλάνα, με ξενοδοχεία, με καζίνα και τελευταία με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Ορκο βέβαια δεν παίρνω, αν ασχολείται και με άλλα επαγγέλματα και για το πώς γεμίζει τις υπόλοιπες ελεύθερες ώρες της ζωής του. Πάντως, καθημερινά επικοινωνεί με όλο τον κόσμο, δεδομένου ότι διαθέτει γραφεία στην Αθήνα, στο Λας Πάλμας, στο Λονδίνο, στο Αμβούργο, στο Σιάτλ, στο Πουσάν, στη Σαγκάη και σε άλλες πόλεις όπου διαθέτει δίκτυο συνεργατών. Το ξεκίνημα, η πορεία και τα μελλοντικά σχέδια του εφοπλιστή Από τα πλοία ψυγεία στα ναυπηγεία, τα καζίνα και την ακτοπλοΐα Γενάρχης της ναυτιλιακής οικογένειας είναι ο πατέρας του κ. Π. Λασκαρίδη, Κωνσταντίνος Λασκαρίδης, ο οποίος σπούδασε προπολεμικά στη Γερμανία υδροβιολογία, ιχθυολογία και εφαρμοσμένη αλιεία. Δύσκολα χρόνια τότε, αφού ο Αδόλφος Χίτλερ μεσουρανούσε και επεδίωκε το Uber Alles. Αμέσως μετά τη λήξη του εμφυλίου πολέμου, ο Κ. Λασκαρίδης συνεργάσθηκε με τον Ν. Παρασκευαΐδη, που είχε το πρώτο αλιευτικό πλοίο «Ευρυδίκη» και διέθετε και χώρους κατάψυξης. Πολλές γενιές Ελλήνων μεγάλωσαν με τα «κατεψυγμένα ψάρια Ευρυδίκης». Το 1955 ο Κωνσταντίνος συνεταιρίσθηκε με τον Ντίνο Δοξιάδη και ίδρυσαν την εταιρεία «Ζέφυρος», που δραστηριοποιήθηκε με πέντε αλιευτικά πλοία. Το 1967 αρχίζει η αυτόνομη ναυτιλιακή δραστηριότητα της οικογένειας, ενώ από το 1970, τα παιδιά του Θανάσης και Πάνος ασχολήθηκαν και αυτά με την οικογενειακή επιχείρηση. Στα βήματα του πατέρα τουΟ κ. Πάνος Λασκαρίδης ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του, αφού και αυτός σπούδασε στη Γερμανία. Πειθαρχημένος, λιγομίλητος, συγκροτημένος, νυμφεύθηκε την Αγγλίδα κυρία Μαριλένα Κουμπς και απέκτησε τέσσερα παιδιά, τρία κορίτσια και ένα αγόρι και ο αδελφός του Θανάσης την κόρη τού Κ. Βοβολίνη, Αλεξάνδρα, η οποία ασχολείται με τις εκδόσεις «Κέρκυρα» που είναι δημιούργημα του πατέρα της. Το 1974, μαζί με τον αδελφό του Θανάση, ο Πάνος, απέκτησε το πρώτο του πλοίο ψυγείο. Μέσα σε δεκαπέντε χρόνια ανέβασαν τον αριθμό των πλοίων τους στα 80 και συμπεριελήφθησαν στους 30 μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές. Εκτός από τη διαχείριση πλοίων, ο Πάνος αγόρασε και λειτουργεί δύο ναυπηγεία, το «Astican» στα Κανάρια Νησιά και το «Santander» στη βόρειο Ισπανία.Μετά την κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού, η οικογενειακή επιχείρηση εξαγόρασε την εταιρεία Riga Transport Fleet, που διαθέτει πλοία κατάψυξης. Επίσης διαθέτει το 25% της εταιρείας Stanley Services, που ίδρυσε η κυβέρνηση των Falklands για να ενισχύσει την οικονομία των νησιών μετά τον πόλεμο. Η εταιρεία αυτή έχει το αποκλειστικό προνόμιο για ανεφοδιασμό των πλοίων στα χωρικά ύδατα των νησιών.Μαζί με τον αδελφό του συμμετείχαν στην κοινοπραξία που επένδυσε στα καζίνα της Θεσσαλονίκης και της Πάρνηθας και στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία». Το 1999 ο όμιλος Λασκαρίδη αγόρασε την αεροπορική εταιρεία Cronus και τον Οκτώβριο του 2001 η εταιρεία αυτή συγχωνεύθηκε με την Aegean του ομίλου Βασιλάκη, διατηρώντας το 26% του μετοχικού κεφαλαίου.Ο κ. Π. Λασκαρίδης πριν από δύο χρόνια πώλησε δεκατέσσερα πλοία και γέμισε τα ταμεία του με το ποσό των 150 εκατομμυρίων δολαρίων. Επίσης, εξασφάλισε άλλα 350 εκατομμύρια δολάρια για την προσεχή πενταετία, υπογράφοντας με την κινεζική εταιρεία Sangai Deep Seo Fisheries, για τη μεταφορά καυσίμων και πωλήσεις ψαριών. Θα μεταφέρει 1 εκατ. τόνους ψάρια σκουμπρί τον χρόνο. Σήμερα, αναμφισβήτητα, είναι το νέο πρόσωπο στον χώρο της ακτοπλοΐας και ο νέος ισχυρός άνδρας. Το όραμα για την ακτοπλοΐαΕκτός από την οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση Lavinia, που είναι εγκατεστημένη στην Κηφισιά, στο παλαιό ξενοδοχείο «Σέσιλ», ασχολήθηκε με την ακτοπλοΐα το 1998, όταν εμπιστεύθηκε τα χρήματά του στον Παντελή Σφηνιά, που δημιουργούσε τότε τη Minoan Flying Dolphins. Ολα δείχνουν ότι από εγκλωβισμένος επενδυτής της ακτοπλοΐας μετεξελίσσεται σε στρατηγικό οραματιστή του χώρου, ενώ πρέπει να αναμένονται και άλλες επιχειρηματικές κινήσεις του τόσο στη θάλασσα, όσο και στην ξηρά. Πιστεύει ότι «οι δύο εταιρείες, οι Μινωικές Γραμμές και η Hellenic Seaways, πρέπει να λειτουργήσουν ως όμιλος για να υπάρξουν συνέργειες και οικονομίες κλίμακος». Αλλωστε, σήμερα το πρωί θα παραστεί στη γενική συνέλευση των μετόχων των Μινωικών Γραμμών και θα προβεί στις πρώτες του δηλώσεις ως μεγαλομέτοχος και απόλυτος άρχων της εταιρείας.Κέρδος 24/6/2007 07:15

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...